سوالات نمایندگان از  وزرای مهاجرتی
24 ژوئن 2020 - 0:17
بازدید 455
9

دو مقام ارشد اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، به سوالات نمایندگان در مورد بروزرسانی های جدید مهاجرتی در طول دوره کرونا، پاسخ دادند. در 17 ژوئن 2020، کمیته پارلمانی مهاجرتی کانادا جلسه ای را برای بررسی چگونگی پیش روی سیستم مهاجرت این کشور در هنگام بحران کرونا برگزار کرد. مارکو مندچینو وزیر مهاجرت کانادا و کاترینا […]

ارسال توسط :
پ
پ

دو مقام ارشد اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، به سوالات نمایندگان در مورد بروزرسانی های جدید مهاجرتی در طول دوره کرونا، پاسخ دادند.

در 17 ژوئن 2020، کمیته پارلمانی مهاجرتی کانادا جلسه ای را برای بررسی چگونگی پیش روی سیستم مهاجرت این کشور در هنگام بحران کرونا برگزار کرد. مارکو مندچینو وزیر مهاجرت کانادا و کاترینا تاپلی معاون وزیر برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان مجلس آماده بودند.

سطح مهاجرت

مندچینو در 5 دقیقه از بروزرسانی های جدید گفت. وی توضیح داد که اداره مهاجرت(IRCC)همچنان با برنامه مهاجرتی سال 2020 پیش می رود.

در برنامه 2020 ورود 341,000 متقاضی اقامت دائم پیش بینی شده است. تاپلی با اظهار تردید در برآورد این هدف تأکید کرد که اداره مهاجرت در این دوره به پردازش برنامه ها ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد که در طی هفته اداره مهاجرت 5000 اقامت دائم برای افراد حاضر چه در داخل و چه خارج از کانادا صادر کرده است. 300 مراسم شهروندی مجازی نیز در این هفته ( 8 ژوئن) برگزار شده است.

به روزرسانی های برنامه

از مندیچینو در مورد تعدادی از برنامه های مهاجرتی کلاس های اقتصادی، خانوادگی و پناهندگان سوال شد.

طبق اظهارات وی، 9 از 11 کامیونیتی تعیین شده تحت برنامه مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) برنامه های خود را راه اندازی کرده اند.

دولت برای کمک به مراقبانی (پرستارانی) که به دلیل اخراج های صورت گرفته در ایام کرونا کمتر از 24 ماه سابقه کار دارند، راه حل هایی در نظر دارد.

 اداره مهاجرت فعلا اطلاعات بیشتری درمورد برنامه مهاجرتیPGP در اختیار قرار نداد.

برای ایجاد مسیرهای اقامت دائم برای پناهجویانی که هم اکنون در خانه های سالمندان کبک کار می کنند، اداره مهاجرت (IRCC) با استان کبک همکاری می کند.

دانشجویان خارجی  

چند سؤال هم در مورد نحوه کمک کانادا به دانشجویان بین المللی برای ورود به موقع به کشور برای ترم پاییز 2020 مطرح شد.

مندیچینو توضیح داد که اداره مهاجرت کانادا در جستجوی راه حل برای کمک به دانشجویان جهت ارائه اطلاعات بایومتریک است. وی خاطرنشان کرد که اداره مهاجرت برای کارگران موقت خارجی که قادر به ارائه بایومتریک خود در خارج از کشور نیستند، انعطاف پذیری دارد.

در حال حاضر برخی از مراکز انگشت نگاری (VAC) مجدداً بازگشایی شده اند. در صورتی که مرکز انگشت نگاری محلی دانشجویی هنوز بسته باشد، اداره مهاجرت گزینه هایی را برای کمک به آنان در نظر می گیرد.

البته در بروزرسانی جدید ماه می، آموزش آنلاین هم برای دانشجویان خارجی ممکن شد. دانشجویانی که بخشی از دوره خود را آنلاین بگذرانند، مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را پس از  ورود به کانادا از دست نخواهند داد.

 

منبع خبر: CIC News, June 22, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar