ساکنان انتاریو باید یک سال زودتر پای صندوق‌های رای بروند
04 می 2014 - 4:48
بازدید 304
8

با اعلام عدم حمایت از لایحه بودجه دولت اقلیت لیبرال استان انتاریو از سوی رهبر حزب NDP استان، انتخابات زودهنگام در این استان در تاریخ دوازدهم ماه جون انجام خواهد شد. اگرچه از ابتدای بهار امسال با موضع‌گیری‌های رهبران سه حزب اصلی استان: لیبرال، محافظه‌کار و نیودموکراتیک احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام بسیار بالا برآورد می‌شد […]

ارسال توسط :
پ
پ

با اعلام عدم حمایت از لایحه بودجه دولت اقلیت لیبرال استان انتاریو از سوی رهبر حزب NDP استان، انتخابات زودهنگام در این استان در تاریخ دوازدهم ماه جون انجام خواهد شد.

اگرچه از ابتدای بهار امسال با موضع‌گیری‌های رهبران سه حزب اصلی استان: لیبرال، محافظه‌کار و نیودموکراتیک احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام بسیار بالا برآورد می‌شد اما با توجه به اینکه دولت خانم کتلین وین موارد زیادی را در بودجه امسال برای جلب رضایت NDP قرار داده بود این احتمال می‌رفت که چون دو سال گذشته رهبر NDP خانم هوروث در دقیقه آخر از بودجه حمایت کند و یا با خروج اعضا حزبش در زمان رای‌گیری، امکان اکثریت یافتن رای لیبرال‌ها در مجلس را فراهم کند اما موضع‌گیری هوروث در جمعه دوم می پایان امیدهای طرفداران لیبرال‌ها بود.

پیشتر خانم وین در زمان ارائه بودجه در روز پنج‌شنبه به مجلس، به رهبر NDP تا هشتم می فرصت داده بود که در مورد بودجه نظر برهد و عملا یک پنجره برای مذاکره و توافق با وی باز کرده بود اما هوروث روز جمعه با پاسخ منفی خود همان‌طور که تحلیل‌گر شبکه CBC بیان کرد عملا دست به یک قمار بزرگ زد چون اگر نتواند بر تعداد کرسی‌های این حزب به طرز قابل ملاحظه‌ای بیافزاید و در مقابل، محافظه‌کاران به پیروزی برسند او به احتمال زیاد باید با صندلی ریاست حزب خداحافظی کند. به‌ویژه که تعداد زیادی از تشکل‌های مهم کارگری استان که از اعضا پرنفوذ NDP محسوب می‌شوند پیشتر از خانم هوروث خواسته بودند که به بودجه لیبرال‌ها رای بدهد و راه را بر یک انتخابات پرریسک زودهنگام ببندد. خانم هوروث که نمی‌توانست به اصل بودجه اعتراض جدی داشته باشد، در پیامی که در این ارتباط منتشر کرد مستقیما خود دولت را هدف گرفت و گفت که دیگر نمی‌توان به این دولت اعتماد کرد و رای منفی او، رای عدم اعتماد به دولت است.

اما اتفاق جالبی که روز شنبه سوم ماه می و در اولین روز مبارزه انتخاباتی افتاد این بود که هم استفن هارپر، نخست وزیر و هم جیمی الیور، وزیر دارایی دولت محافظه‌کار کانادا علیه بودجه دولت انتاریو اظهارنظر منفی کردند تا بیش از گذشته مشخص شود که آنها چقدر امیدوار به پیروزی دوست هم‌حزبی خود در سطح استان بعد از بیش از یک دهه شکست‌های مداوم محافظه‌کاران در انتاریو هستند. پیام این اقدام به خانم وین این بود که او باید هم‌زمان علاوه بر دو رهبر حزب مخالف استان، در سطح فدرال هم مبارزه کند.

باید دید در فاصله حدود ۴۰ روزی که تا این انتخابات باقی مانده است خانم وین می‌تواند خود را از زیر بار فشار سنگین رسوایی‌های ماه‌های آخر زمام‌داری دالتون مک‌گینتی خارج کرده و در انتخابات به پیروزی برسد یا این محافظه‌کاران خواهند بود که به رهبری تیم هوداک دولت تشکیل می‌دهند و راه را برای پیروزی آسان‌تر محافظه‌کاران در انتخابات سال آینده فدرال باز می‌کنند.

لازم به یادآوری است که دکتر رضا مریدی، نماینده ایرانی‌الاصل مجلس استان انتاریو، وزیر کابینه خانم وین است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar