روند جدید تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا
22 جولای 2020 - 17:33
بازدید 408
13

همه گیری ویروس کرونا تهیۀ مدارک موردنیاز برای دریافت مجوزهای تحصیلی کانادا را برای دانشجویان بین المللی دشوار کرده است. مرز کانادا نیز برای بیشتر دانشجویان بین المللی بسته است. فقط دانشجویانی از محدودیت های سفر معاف هستند که مجوز تحصیلی شان تا قبل از ظهر 18 مارس صادر شده باشد. حتی اگر امکان برگزاری […]

ارسال توسط :
پ
پ

همه گیری ویروس کرونا تهیۀ مدارک موردنیاز برای دریافت مجوزهای تحصیلی کانادا را برای دانشجویان بین المللی دشوار کرده است. مرز کانادا نیز برای بیشتر دانشجویان بین المللی بسته است. فقط دانشجویانی از محدودیت های سفر معاف هستند که مجوز تحصیلی شان تا قبل از ظهر 18 مارس صادر شده باشد.

حتی اگر امکان برگزاری کلاس های آنلاین برای دانشجویان بین المللی وجود داشته باشد، باز هم ممکن است افسران مرزی مانع ورود دانشجویانی شوند که معاف از محدودیت های سفری هستند. بنابراین دانشجویان بین المللی همچنان برای حضور در کانادا نیاز به یک دلیل اساسی دارند. اگر کلاس های آنها به شیوۀ آنلاین ارائه می شود و آنها می توانند از خانه تحصیل کنند، مسافرتشان به کانادا اختیاری و انتخابی خواهد بود.

به تازگی «اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) فرایند جدید و دو مرحله ای ارائه داده است که به دانشجویان بین المللی امکان می دهد بدون دریافت اجازۀ تحصیل نهایی، کلاس هایشان را آنلاین آغاز کنند. « IRCC» اظهار داشته است: «هدف ما پردازش سریع تر درخواست های تحصیلی است که پیشاپیش ارسال شده اند. دانشجویانی که می خواهند از فرایند موقت دو مرحله ای استفاده کنند باید تا 15 سپتامبر درخواست شان برای مجوز تحصیلی را ارسال کنند.»

 

نحوه دریافت مجوز تحصیلی برای پاییز سال 2020

مرحله اول تقریباً شبیه روند معمول برای دریافت مجوز تحصیلی است و دانشجویان بین المللی باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • نامه پذیرش تحصیلی
  • گواهی نامه پذیرش کبک CAQ (فقط برای دانشجویان استان کبک)
  • مدارک تمکن مالی
  • ترک کانادا پس از فارغ التحصیلی (کسانی که از نظر قانونی دلیلی برای حضور در کانادا دارند از ارائه این مدرک مستثنی هستند)
  • هرگونه ارتباط خانوادگی در کانادا

افسران مهاجرت، درخواست های تحصیلی را ارزیابی کرده و تأییدیه اولیه ای را با صلاحدید خودشان صادر می کنند. دانشجویان بین المللی می توانند در این مرحله، تحصیل شان را آغاز کنند.

 

برای دریافت مجوز تحصیلی نهایی و اجازه سفر به کانادا، دانشجویان بین المللی باید مدارک زیر را ارسال کنند:

  • معاینه پزشکی مهاجرتی (مدیکال)
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • انجام بیومتریک

 

الزامات معین برای«جریان تسریع شده دانشجویی» (SDS)

دانشجویان بین المللی که متقاضی جریان تسریع شده دانشجویی (SDS) هستند فقط در صورتی مشمول این برنامه تحصیلی می شوند که مدارک شان را کامل ارائه بدهند، در غیر این صورت باید تحت فرایند معمول تقاضا بدهند. «IRCC» همچنین خاطرنشان کرده است که احتمالا تأخیرهایی در این فرایند پیش می آید اما SDS قصد دارد مجوزهای تحصیلی را طی 20روز پردازش کند. در حال حاضر، دانشجویان بین المللی فقط از کشورهای چین، هند، مراکش، پاکستان، فیلیپین، سنگال و ویتنام واجد شرایط هستند.

 

دانشجویانی که به صورت آنلاین تحصیل می کنند واجد شرایط دریافت «اجازه کار پس از فارغ التحصیلی» هستند

در صورتی که دانشجویان قصد داشته باشند تحصیلات شان را در کانادا به اتمام برسانند، باید مجوز تحصیلی نهایی بگیرند و پس از آن می توانند برای کار در این کشور و جهت دریافت «مجوز کار پس از فارغ التحصیلی» (PGWP) اقدام کنند.

 

وزیر مهاجرت در بیانیه خبری گفته است: «همه گیری ویروس کرونا بر دانشجویان بین المللی و مؤسسات آموزشی کانادایی که میزبان آنها هستند، تأثیرعمیقی گذاشته است. به همین دلیل برای پشتیبانی از آنها اقداماتی را اعمال کرده ایم. از جوانان جویای تحصیل در کانادا قدردانی می کنیم و تمام تلاش مان را به کار می گیریم تا تأثیرچالش های فعلی بر برنامه ها و رؤیاهای آنها برای آینده را به حداقل برسانیم.»

 

منبع خبر: CIC News, July 20, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar