روزهای سخت ژیان قمیشی
11 نوامبر 2014 - 3:11
بازدید 298
6

اگرچه ژیان قمیشی به‌واسطه فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای و به‌ویژه برنامه پرطرفدار Q چهره‌ای شناخته شده برای اغلب ایرانیان ساکن کانادا و هم‌چنین بسیاری از ایرانیان سایر نقاط جهان بوده است اما وقایع چند هفته اخیر شهرتش را به مراتب فزونی بخشید و چه بسا بسیاری از آنها که سابقه‌ای از این چهره معروف و خوش‌نام […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگرچه ژیان قمیشی به‌واسطه فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای و به‌ویژه برنامه پرطرفدار Q چهره‌ای شناخته شده برای اغلب ایرانیان ساکن کانادا و هم‌چنین بسیاری از ایرانیان سایر نقاط جهان بوده است اما وقایع چند هفته اخیر شهرتش را به مراتب فزونی بخشید و چه بسا بسیاری از آنها که سابقه‌ای از این چهره معروف و خوش‌نام جامعه ایرانیان کانادا نداشته‌اند حالا به‌واسطه بدنامی‌ها و اتهاماتی که هر روز بر سیاهه آن افزوده می‌شود او را شناخته باشند.

اگر بخواهیم به عقب برگردیم ماجرا از ادعاهای دختری جوان که ژیان در یادداشت بلند فیس‌بوکی‌اش او را دوست‌دختر ترک‌کرده‌اش معرفی کرده آغاز شده است. آن ادعاها که در آن تصویری متفاوت از قمیشی دوست‌داشتنی زمانی‌که به اتاق خواب می‌رود مطرح می‌کرد وی را مرد خشن و نامتعادل تصویر می‌کرد که رفتارهای جنون‌آمیزی از خود بروز می‌دهد؛ به زنان ضربات سختی در سر وارد می‌کند و گلوی آنها را تا حد مرگ می فشارد و…همین‌ ادعاها بود که از چند ماه پیش روزنامه پرطرفدار تورنتواستار را به اندیشه تحقیق در این باره و تماس با فرد یا افرادی که چنین ادعاهایی را تایید می‌کردند انداخت. به ادعای این روزنامه تا قبل از علنی شدن این مطالب در روزهای پایانی اکتبر 2014، حداقل سه زن در تحقیقات این روزنامه به سابقه‌ای از خشونت در رفتارهای خصوصی قمیشی اذعان کرده بودند.

چنین به نظر می‌رسد که هم ادعاهای دوست دختر سابق و هم اخباری که از تحقیقات روزنامه تورنتواستار به بیرون درز کرده بوده و به‌گوش مدیران ارشد CBC رسیده آنها را به این جمع‌بندی می‌رساند که این روزنامه به‌زودی نتیجه تحقیقاتش را منتشر می‌کند؛ در واقع طوفانی در راه است و قبل از بروز حادثه باید پیشگیری کرد. به‌ویژه که برنامه Q پرشنونده‌ترین برنامه رادیویی کانادا محسوب می‌شد و هر جنجالی درباره مجری سرشناس آن می‌توانست برای تمام سیستم CBC دردسرساز شود که البته وقایع بعدی نشان داد هراس آنها چندان بی‌دلیل نبوده است. آنها از قمیشی می‌خواهند که در این باره توضیح دهد و ژیان هم که به‌تازگی پدرش را از دست داده بوده و در شرایط عاطفی نه چندان مناسبی قرار داشته بعد از مشورت با وکلای خود و به همراه یکی از آنها در تاریخ 23 اکتبر با مدیران ارشد CBC دیدار می‌کند و در مورد مستنداتی که محل مناقشه بوده بحث می‌کنند. ادعای آقای قمیشی همان‌طور که بعدا در یادداشت فیس‌بوکی بلند خود هم درج کرد این بوده که هر آنچه در اتاق خوابش گذشته موضوعی شخصی و با توافق دوطرف بوده است و البته انکار نمی‌کند که آن رفتار برای یک مشاهده‌گر بیرونی ممکن است خارج از عادت و عجیب تلقی شود. به هر حال با توجه به جمیع جهات و مذاکرات و مشاهده برخی مستندات، پیشنهاد مدیران ارشد این بوده که قمیشی یا خودش به میل خود سازمان را ترک کند و یا آنها اخراجش می‌کنند. فرصتی هم داده می‌شود که نهایتا در دو روز بعد و با خودداری قمیشی از استعفا به اخراج وی منجر می‌شود.

متن کامل را در این صفحه از وبسایت پرنیان ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar