رفع سوتفاهم درباره «سرمایه‌گذاری و زندگی مرفه در کانادا»
03 مارس 2010 - 20:18
بازدید 385
8

    مجید بسطامی    «برای سرمایه‌گذاری در کانادا چقدر باید پول داشت؟» ظاهرا پرسش معقول و منطقی‌‌ای است اما نمی‌توان به آن پاسخ داد. «با ۲۵۰ هزار دلار دارایی نقدی چه نوع سرمایه‌گذاری‌هایی در کانادا می‌توان انجام داد؟» این پرسش بهتر و دقیق‌تری است به شرط آنکه مفهوم سرمایه‌گذاری و اهداف آن در ذهن […]

ارسال توسط :
پ
پ

 


 

مجید بسطامی 
 

«برای سرمایه‌گذاری در کانادا چقدر باید پول داشت؟» ظاهرا پرسش معقول و منطقی‌‌ای است اما نمی‌توان به آن پاسخ داد. «با ۲۵۰ هزار دلار دارایی نقدی چه نوع سرمایه‌گذاری‌هایی در کانادا می‌توان انجام داد؟» این پرسش بهتر و دقیق‌تری است به شرط آنکه مفهوم سرمایه‌گذاری و اهداف آن در ذهن پرسش‌گر و پاسخ‌دهنده روشن باشد. متاسفانه در اکثر موارد چنین نیست. چرا؟ به دلیل یک سوتفاهم بزرگ.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

قصدم اینجا این نیست که به هیچ یک از دو پرسش بالا پاسخ دهم بلکه می‌خواهم با ارائه توضیحاتی از آن سوتفاهم احتمالی در پرسش برخی دوستان کشف حجاب کنم تا اگر سوالاتی از آن نمونه که در بالا مثال آوردم به میان آمد پاسخ بهینه‌ای برایشان یافت شود و دو سوی ماجرا دچار تشویش و دوگانگی در مفاهیم و انتظارات نشوند.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

سه سال پیش در سفری خیلی کوتاه که به ایران داشتم فرصتی دست داد تا نزد یکی از دوستان عزیزم بروم که در یک سازمان خیلی معتبر پست و مقامی رفیعی داشت و همزمان در دانشگاه هم تدریس می‌کرد. در میانه گفتگو بحث به موضوع مهاجرت و زندگی در کانادا کشید. ایشان از من پرسید که آیا با حدود ۳۰۰ هزار دلار سرمایه می‌تواند در کانادا برای خودش درآمدی سامان دهد، زندگی راحتی داشته باشد و به استراحت بپردازد. لازم به توضیح است که این دوست من در زمان بیان این پرسش حدود ۴۵ سال سن داشت. توجه داشته باشید که معادل ریالی این عدد با اندازه‌های سه سال قبل (و حتی امروز) عدد بزرگی می‌شود پس این دوست ما حق داشت که انتظار داشته باشد پاسخ کاربردی و مفیدی دریافت کند.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

نظیر همین پرسش یا خیلی شبیه به آن را پیشتر و بعدتر به کرات پاسخ داده‌ام. بخشی از ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنم مضمون مشابهی دارند. همه این سوالات حتی اگر جمله‌بندی آنها هم با یکدیگر متفاوت باشد یک نکته را بیان می‌کنند: ما به میزان A دلار (که معمولا رقمی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار است) پول داریم و در جستجوی راهی هستیم که همین پول برای ما کار کند یعنی درآمدی برای ما داشته باشد که بتوانیم با آن تا آخر عمر زندگی بی‌دغدغه‌ای داشته باشیم. همه عبارتی که لفظ زیبای سرمایه‌گذاری در آن تکرار می‌شود هم مترادف با همین موضوع است: «زندگی راحت، بدون دغدغه و در یک کلام بدون نیاز به کار و تلاش».   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

اگر از واژه «سوتفاهم» استفاده کرده‌ام اشاره به همین نکته داشته‌ام. اینکه مراد اکثر افراد از سرمایه‌گذاری در کانادا به معنای امکان کار نکردن است، پول بی‌دردسر به دست آوردن است، دغدغه و نگرانی نداشتن است. برای تمام دوستانی که چنین تفکر یا ایده‌ای دارند باید تاکید کنم که در جستجوی سراب هستند.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

اجازه دهید موضوع را اندکی روشن‌تر کنیم. اگر شما یک خانواده ۳ نفره باشید و درآمد سالانه شما بین ۴۵ تا ۵۰ هزار دلار کانادا باشد می‌توانید یک زندگی نسبتا استاندارد داشته باشید. خرید خانه شخصی برایتان سخت خواهد بود، تامین نیازها را باید کنترل کنید و احتمال مسافرت سالانه هم چندان مقدور نیست. البته سناریو این زندگی، استان با استان تفاوت دارد. آدم‌ها هم با هم فرق دارند. مثلا اگر کسی اهل کفش و کلاه است باید قید چیزهای دیگر را بزند و کسی که اهل رستوران رفتن است نخواهد توانست خیلی به ظاهر خود برسد. یا اینکه این درامد سالانه حاصل حقوق‌بگیری باشد یا خوداشتغالی موضوع متفاوت می‌شود اما در اینجا نمی‌خواهم وارد این جزییات بشوم. البته باید توجه کرد که تعریف یک «زندگی استاندارد» در کانادا با اکثر نقاط جهان تفاوت دارد و در اینجا استانداردها عموماً بالاتر هستند.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

اگر درآمد سالانه شما از ۶۰ هزار دلار تجاوز کند شما رگه‌های درخشانی از رفاه بیشتر را به زندگی تزریق خواهید کرد و می‌توانید به خرید خانه و بعضی چیزهای مهم دیگر بیاندیشید. با یک درآمد ۷۰ هزار دلاری این رفاه بیشتر می‌شود و در کنارش باید حتما به یک بازنشستگی خوب فکر کنید و با ارقام بالاتر از این مهم‌ترین دغدغه شما باید این باشد که چگونه عمل کنید تا به جای آنکه درآمد شما در قالب مالیات‌های سنگین از جیبتان برود برای آینده و رفاه بیشتر شما هزینه شوند. دولت‌های استانی و فدرال هم راه‌های قانونی متعددی را فراهم آورده‌اند تا چنین شود.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

خوب وقتی کسی می‌پرسد که با ۳۰۰ هزار دلار چه کنم که «کاری نکرده باشم» می‌توانیم بگوییم بیا و مقتصدانه زندگی کن، یعنی سالی ۳۰ تا ۳۶ هزار دلار. بعد هم همه این پول را بخور که می‌شود حدود ۸ تا ۱۰ سال زندگی. بعد چی؟ اگر شما یک کانادایی بودید چه می‌کردید؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

کانادایی‌ها نمی‌توانند نظیر برخی در ایران این پول را به بانک بسپارند تا به امید دریافت بهره آن زندگی کنند چون رقم بهره آن قدر کم است که عملا چیزی دست آنها را نمی‌گیرد.

سهام بخرند؟ هر آدم منصفی در بازار سهام به شما خواهد گفت که دوره‌های سوددهی این بازار با درصدهایی که با نرخ تورم و سقوط‌های گهگاهی هماهنگی داشته باشد حداقل ده سال انتظار را طلب می‌کند. برای لذت بردن واقعی از سرمایه‌گذاری در این بازار یک دوره ۲۵ ساله توصیه می‌کنند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

خانه بخریم تا اجاره بدهیم؟ خوب، این فکری است. اما کجا زندگی کنیم؟ هزینه‌های خانه چقدر است؟ با این پول چه میزان درآمد از اجاره دادن منزل می‌توان فراهم کرد؟  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

فرنچایز بخریم؟ خوب، چه کسی آن را اداره کند؟ ما که قرار بود استراحت کنیم.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

می‌بینید که همه راه‌ها به رم ختم می‌شود. ببینیم خود کانادایی‌های موفق چه می‌کنند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

آنها کار می‌کنند و باز هم کار می‌کنند. نه به دلیل اینکه خیلی طماع هستند یا از رفاه و استراحت لذت نمی‌برند بلکه چون با تمام وجود باور دارند که هم احساس راحتی و رفاه و هم واقعیت بیرونی آن از دل کار و تلاش بیرون می‌آید. به همین دلیل است که شما می‌توانید در خیلی از محیط‌های شغلی افرادی را ببینید که پس از بازنشستگی از شغل اول، باز هم کار می‌کنند و علاوه بر آنها همسراشان هم کار می‌کند و بسته به شغل زوج‌ها، سالانه بالای ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

این افراد با آن ۲۰۰ هزار دلارهای فرضی یا نظایر آن چه می‌کنند؟ سرمایه‌گذاری واقعی. یعنی کاری که از دل آن پول برای استانداردهای بالاتری از زندگی، خرج و مخارج تحصیلات و ازدواج فرزندان و مسافرت‌های طولانی و بازنشستگی بعد از ۶۵ یا ۷۰ سالگی فراهم شود.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

آیا آنها تفریح و آرامش نمی‌خواهند؟ فراوان. و بسیار بیشتر از آدم‌های بیکار و ناموفق هم تفریح می‌کنند: در اکثر آخر هفته‌ها، تعطیلات طولانی سه روزه (long weekend)، زمستان و تابستان، دو یا سه نوبت مسافرت‌های هفتگی به آمریکای جنوبی و اروپا و خاورمیانه، …تفریح و رفاه برای آنها آرزویی دور در آینده‌ای مبهم نیست؛ لذ‌تی‌ست مداوم که بخشی از الگوی زندگی (life style) آنها شده و با کار و تلاش هم‌اتاق است.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

اینکه این افراد با نظیر این ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دلارها چگونه سرمایه‌گذاری می‌کنند بحث دیگری است. ممکن است تمامی آن راه‌حل‌های پیشتر بیان شده به عنوان اشکالی از سرمایه‌گذاری و کسب ثروت روی میز باشد. ممکن است ده‌ها راه دیگر هم موجود باشد که همین‌طور است. اما همه این موارد با نکته قبل این تفاوت را دارند که هیچ کس از این فرصت‌های محدود و اندک برای راحت‌طلبی به وقتی که امکان کار، تلاش و درآمدزایی هست بهره نمی‌برد.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

آنها تا حدود ۶۰ سالگی تلاش می‌کنند تا خانه خود را از شر اقساط بانکی خلاص کنند (که خودش می‌شود یک سرمایه‌گذاری قابل توجه)، در همه این سال‌ها اضافه درامد را از طریق خرید سبد سهام، RRSP و دهها روش دیگر به صورتی سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر شرکت کوچکی داشته باشند سعی می‌کنند با افزایش بهره‌وری، دارایی‌ها و بازنده آن شرکت، ارزش آن را مرتبا افزایش دهند تا اگر نخواستند آن را برای خانواده نگه دارند با فروش آن به یک قیمت خیلی خوب، ثروت جدیدی به خانواده تزریق کنند. خلاصه ده‌ها کار می‌کنند تا سرمایه‌گذاری آنها مکمل درآمدزایی آنها باشد نه جایگزین آن. و همیشه هم به یاد دارند که در بازار کار و سرمایه آمریکای شمالی، این ایده و فکر است که حرف اول را می‌زند و شما با یک ایده بکر، می‌توانید سرمایه مورد نیاز را به شکلی فراهم آورید. پس داشتن ۲۰۰ یا ۳۰۰ یا هر چقدر هزار دلار آن قدر مهم نیست که فکر، اراده، استمرار و تلاش تاثیر دارد.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
 

شاید بهتر باشد دوستانی که می‌خواهند درباره راه‌ها و میزان سرمایه‌گذاری در کانادا پرسشی مطرح کنند، باب گفتگو را این چنین باز کنند: ما A دلار پول داریم و می‌خواهیم هم خوب زندگی کنیم و هم این سرمایه را افزایش دهیم. از کار و تلاش هم ترسی نداریم، این تجارب قبلی را هم در این زمینه‌ها داریم، این ایده‌های جدید را هم برای بازار کانادا داریم؛ بهترین راه، مکان و مسیر سرمایه‌گذاری و اشتغال برای ما کدام است؟  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar