رشته فیزیوتراپی در کانادا-قسمت چهارم: آماده‌سازی و ارسال مدارک
30 آگوست 2011 - 20:37
بازدید 388
10

ر.رهگشای در ادامه مباحث قبلی، در این نوشتار به نحوه تایید، ترجمه و ارسال مدارک برای کسانی‌که می‌خواهند مدارک شغلی و تحصیلی آنها در سازمان مربوطه ارزابی شود می‌پردازیم. مدارک محضری: اگر امکان ارسال مدارک به هر دلیلی نیست، باید کپی آنها پس از اثبات برابریشان با اصل مدارک توسط Notary Public، ارسال شود. Notary Public که ترجمه فارسی آن دفتر اسناد رسمی یا صاحب محضر می‌باشد، در اصل شخصی‌ست که شهادتش توسط استان یا کشور […]

ارسال توسط :
پ
پ

ر.رهگشای

در ادامه مباحث قبلی، در این نوشتار به نحوه تایید، ترجمه و ارسال مدارک برای کسانی‌که می‌خواهند مدارک شغلی و تحصیلی آنها در سازمان مربوطه ارزابی شود می‌پردازیم.

مدارک محضری:

اگر امکان ارسال مدارک به هر دلیلی نیست، باید کپی آنها پس از اثبات برابریشان با اصل مدارک توسط Notary Public، ارسال شود. Notary Public که ترجمه فارسی آن دفتر اسناد رسمی یا صاحب محضر می‌باشد، در اصل شخصی‌ست که شهادتش توسط استان یا کشور محل زندگی داوطلب قانونا به رسمیت شناخته شده و قابل استناد می‌باشد. افسران پلیس، افراد نظامی یا کادر پزشکی به دلیل اینکه قسم‌نامه مربوطه را امضا نکرده‌اند، در این دسته جا نمی‌گیرند. صاحب محضر دفترخانه رسمی، پس از رویت اصل مدارک و گرفتن کپی از آنها، شهادت می‌دهد که کپی با اصل برابر است. لازم است روی هر کپی نام، آدرس، شماره تماس، امضا و مهروموم رسمی دفتر خانه و صاحب محضر باشد. این مهر رسمی، مشخس می‌کند که صاحب محضر فردی معتبر و قابل اعتماد است یا به عباراتی می‌توان به آنچه بر آن شهادت داده، استناد کرد.

در کانادا طیف وسیعی از افراد از جمله وکلا و دارندگان دفاتر حقوقی به عنوان Notary Public شناخته می‌شوند. برای آگاهی از نزدیک‌ترین مورد به محل زندگی خود می‌توانید از جستجوی گوگل یا yellow page ناحیه استفاده کنید.

ترجمه مدارک:

اگر اصل مدارکی که از داوطلب خواسته شده، به زبانی غیراز انگلیسی یا فرانسوی باشد، باید به همراه ترجمه معتبر و تایید شده آنها فرستاده شود. ترجمه معتبر، ترجمه‌ای‌ست که توسط مترجم حرفه‌ای انجام شده باشد و مترجم از معادل تخصصی اصطلاحات و لغات مربوطه در زبان انگلیسی یا فرانسوی استفاده کرده باشد. مترجم حرفه‌ای و معتبر، باید مهر و اعتبار قانونی داشته باشد. در بعضی کشورها مترجم حرفه‌ای معتبر با عنوان مترجم رسمی شناخته می‌شود. مترجم باید اصل مدارک داوطلب را ببیند، اگر شخصی نخواهد اصل مدارکش را به دست مترجم دهد، می‌تواند اصل مدارک را به دفترخانه رسمی ببرد و از محضردار بخواهد از مدارک کپی گرفته، مراحل اثبات برابری کپی با اصل مدارک را انجام دهد، سپس وی می‌تواند این کپی رسمی را به دست مترجم دهد. مترجم باید مدارک را کلمه به کلمه ترجمه کند. ترجمه مدارک باید به همراه کپی رسمی آنها واصل شود و به عنوان یک مجموعه فرستاده شود. این مجموعه باید همانطوری که از مترجم تحویل گرفته می‌شود و بدون ایجاد هرگونه تغییری از طرف داوطلب برای  The Alliance فرستاده شود.

مدارک تحصیلی داوطلب که باید از طرف دانشگاه محل تحصیل وی فرستاده شود درصورتی‌که به زبانی غیراز انگلیسی یا فرانسوی باشد، باید توسط مترجم رسمی دانشگاه کلمه به کلمه ترجمه شود و ترجمه مدارک به همراه اصل آنها توسط دانشگاه برای The Alliance  فرستاده شود. اگر دانشگاه محل تحصیل داوطلب، مترجم معتبر و رسمی نداشته باشد، باید اصل مدارک را به زبان اصلیشان برای The Alliance بفرستد تا این مرکز، مدارک را پس از رویت برای داوطلب ارسال کند. سپس داوطلب می‌تواند آنها را نزد مترجم رسمی ببرد و مترجم باید اصل مدارک را به همراه ترجمه رسمی کلمه به کلمه‌شان برای  The Alliance بفرستد ( نه برای داوطلب).

چگونگی ارسال فرم‌ها و مدارک:

 داوطلب، دانشگاه محل تحصیل، دفترخانه رسمی یا مترجم می‌توانند فرمها و مدارک را از طریق پست معمولی یا سرویس‌های نامه‌بر مثل DHL و TNT ارسال کنند. داوطلب همچنین می‌تواند مواردی که خود باید ارسال کند را شخصا به دفتر The Alliance ببرد. با توجه به شرایط گفته شده جهت معتبرسازی و ارسال نسخه‌های اصل یا کپی‌های معتبر و رسمی، روشن است که به هیچوجه مدارکی که از طریق فاکس (نمابر) یا ایمیل (پست الکترونیک) فرستاده می‌شوند، قابل قبول نمی‌باشند. 

اگر داوطلب مایل باشد بداند چه زمانی بسته حاوی مدارک به دست The Alliance رسیده است، باید از طریق پست پیشتاز کانادا یا سرویس‌های نامه‌بر که اینگونه اطلاعات را در اختیار فرستنده مرسولات قرار می‌دهند مدارک خود را پست کند. همچنین داوطلب می‌تواند فرم تاییدیه که به عنوان فرم A به همراه دیگر فرم‌ها قابل دسترسی‌ست را ضمیمه مدارک خود کند که در این صورت، به فاصله دو روز کاری از دریافت مدارک، The Alliance  این فرم را به داوطلب برمی‌گرداند که این نشان می‌دهد بسته حاوی مدارک به این مرکز و دست مسوول مربوطه رسیده است.

** زمانی که فرم‌ها و مدارک به مرکز می‌رسد، مسول هماهنگی با داوطلب تماس می‌گیرد و اطلاع می‌دهد که این مدارک را دریافت کرده است. اگر داوطلب ساکن آمریکای شمالی باشد، این تماس از طریق تلفن خواهد بود و اگر محل سکونت وی کشوری خارج از آمریکای شمالی باشد، او را از طریق ایمیل در جریان قرار می‌دهند.

** . برای هر پرونده که به دست مرکز می‌رسد یک مسول بررسی کننده (Credentialing Officer) در نظر گرفته می‌شود. این شخص با کمک دیگر قسمت‌ها در مرکز، مدارک و فرم‌های دریافت شده از طرف داوطلب، دانشگاه محل تحصیل وی و…  را فهرست‌بندی می‌کنند. سپس معرفی‌نامه‌ای برای داوطلب فرستاده می‌شود که همراه با آن هر آنچه برای ارزیابی پرونده داوطلب لازم است و دریافت نشده، خاطرنشان می‌شود. از این مرحله به بعد مسول بررسی کننده مربوط به پرونده داوطلب، هر سوالی در مورد نتایج ارزیابی را پاسخگو خواهد بود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar