راه اندازی سیستمی جدید برای تسریع پردازش درخواست‌های مهاجرتی
09 می 2021 - 20:00
بازدید 370
6

کانادا قصد دارد طی پنج سال آینده، نزدیک به 430 میلیون دلار به ایجاد یک پلتفرم آنلاین برای دریافت و پردازش درخواست‌های مهاجرتی اختصاص دهد. دولت فدرال قصد راه اندازی پلتفرم آنلاینی را دارد که از طریق آن، پردازش درخواست‌های مهاجرتی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. همه گیری کرونا لزوم تغییر سیستم فعلی را […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا قصد دارد طی پنج سال آینده، نزدیک به 430 میلیون دلار به ایجاد یک پلتفرم آنلاین برای دریافت و پردازش درخواست‌های مهاجرتی اختصاص دهد.

دولت فدرال قصد راه اندازی پلتفرم آنلاینی را دارد که از طریق آن، پردازش درخواست‌های مهاجرتی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. همه گیری کرونا لزوم تغییر سیستم فعلی را دو چندان کرده است.

در بودجه ارائه شده برای سال 2021، کانادا طی پنج سال آینده، نزدیک به 429 میلیون دلار برای ایجاد سیستم جدید در نظر گرفته است.

به گفته سخنگوی آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، این بستر جدید بخشی از تغییرات انجام شده توسط دولت فدرال در راستای ایجاد پورتال‌های آنلاین برای سیستم مهاجرت این کشور می‌باشد.

سیستم جدید تضمین خواهد کرد که سیستم مهاجرت کانادا می‌تواند تعداد روزافزون درخواست‌ها را در زمان مناسب‌پردازش کند. بدین ترتیب، استفاده از پرونده‌های کاغذی کاهش یافته، و پروسه درخواست برای متقاضیان ساده‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

طبق گزارشات، میزان پردازش درخواست‌های اقامت دائم طی شش سال گذشته، کاهش یافته است. به علاوه، داده‌های دولت نشان می‌دهد که در سال گذشته، تعداد درخواست‌های اقامت دائم دریافت شده 34 درصد بیشتر از موارد پردازش شده بوده است.

این آمار در سال 2019، 21 درصد بود. به علاوه، تعداد درخواست‌های مهاجرتی طی سال‌های اخیر، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اداره مهاجرت کانادا اخیراً پورتال آنلاینی را برای 7 برنامه مهاجرتی راه اندازی کرده است که به صورت رندوم، به برخی از متقاضیان اقامت دائم اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین درخواست دهند.

حدود 120 برنامه مهاجرتی در کانادا وجود دارد، که تقریباً نیمی از آنها برای ارسال درخواست به پروسه فرم کاغذی متکی هستند. محدودیت‌های کرونایی پذردازش درخواست‌های کاغذی را دشوار کرده است.

سخنگوی آقای «مندیچینو» با اشاره به برنامه‌های مهاجرتی جدید که به مقیمان موقت در کانادا فرصتی برای دریافت اقامت دائم می‌دهند، اظهار داشت که با افزایش درخواست‌های کاغذی، پروسه پردازش کندتر خواهد شد. از این رو، بهبود سیستم پذیرش پرونده‌ها برای دولت فدرال و همچنین استان‌های کانادا شایان اهمیت بسیار است.

هر کدام از 10 استان کانادا روند ارسال درخواست مختص خود را دارند. برای مثال، آلبرتا دو سال پیش، پروسه کاغذی پذیرش درخواست خود را با سیستم فدرال ادغام کرد. نزدیک به نیمی از مهاجران «گروه اقتصادی» از طریق برنامه‌های استانی به کانادا می‌آیند.

سخنگوی آقای «مندیچینو» معتقد است همسویی دولت‌های استانی و فدرال در مورد مسئله مهاجرت، در رأس اهمیت قرار دارد.

آقای «اندرو گریفیت»، مدیر سابق «شهروندی و چندفرهنگی» در اداره مهاجرت کانادا، در طول فعالیت خود تلاش کرده است تا بستری برای دیجیتالی شدن درخواست‌ها فراهم کند. به گفته وی، اجرای این تغییرات نیازمند زمان است.

آقای «گریفیت» معتقد است که اجرای پروژه‌هایی از این قبیل با هزینه‌ای نزدیک به نیم میلیارد دلار، چالش‌هایی را برای دولت به وجود خواهد آورد. وی اظهار داشت که وزارت مهاجرت باید راهکارهایی را برای از بین بردن مشکلات و کمبودهای سیستم فعلی در نظر بگیرد.

اداره مهاجرت کانادا در سال 2018، دو پایلوت را برای کمک به افسران مهاجرت در راستای بررسی برخی از درخواست‌های ویزا به صورت آنلاین راه اندازی کرده است.

این پایلوت‌ها برای تقسیم بندی انواع درخواست‌ها (معمول یا خاص) به افسران مهاجرت کمک می‌کند. شایان ذکر است که تصمیمات نهایی توسط خود افسران، و بدون استفاده از ابزارهای دیجیتالی، گرفته خواهند شد.

کانادا کماکان به دنبال تغییرات نوآورانه در زمینه استقبال از مهاجران، با هدف بهبود زیرساخت‌های فعلی می‌باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar