راه‌هایی برای اقتصادی‌تر مسافرت کردن
16 ژانویه 2017 - 0:00
بازدید 225
5

دور بودن از کشور زادگاه تاثیر زیادی بر روابط خانوادگی و فامیلی افراد به جا می گذارد. البته درست است که اعضای خانواده می توانند برای دیدار با شما به کانادا بیایند یا شما هم گاهی می توانید برای دیدار با آنها سفر کنید اما تا آنجا که ما می دانیم این سفرها هزینه های […]

ارسال توسط :
پ
پ

دور بودن از کشور زادگاه تاثیر زیادی بر روابط خانوادگی و فامیلی افراد به جا می گذارد. البته درست است که اعضای خانواده می توانند برای دیدار با شما به کانادا بیایند یا شما هم گاهی می توانید برای دیدار با آنها سفر کنید اما تا آنجا که ما می دانیم این سفرها هزینه های سنگینی را بر دوش شما می گذارند. پس ببینیم زمانی که قصد سفر می کنید با رعایت چه نکاتی می توانید از میزان هزینه های سفر خود بکاهید.

آنیکا، که اصلا اهل انگلیس است، شش سال است که در تورنتو زندگی می کند. او سالی سه تا چهار بار برای دیدن دوستان و خانواده اش به انگلیس سفر می کند و تامین هزینه این سفرها برای او به مشکلی دشوار تبدیل شده است. به رغم مسافرت مکرر آنیکا به انگلیس، خیلی از اقوامش سفر به کانادا را اگرنه غیرممکن اما بسیار دشوار می بینند.

این مسئله می تواند مسئله خیلی از ما هم باشد اما با کمی جستجوی ساده در اینترنت و زمان بندی مناسب می توان تا حد زیادی این مشکل را حل کرد. این روزها تعداد خطوط هوایی ارزان خیلی کم نیست و موتورهای جستجو برای مقایسه قیمت پروازهای مختلف هم خیلی بیشتر از گذشته است. البته قبول داریم که مقایسه قیمت تک تک پروازها کار ساده ای نیست و زمان زیادی هم می خواهد اما تنها با در نظر گرفتن چند نکته ساده می توانید در این مسیر به موارد خوب و با قیمت مناسب دست پیدا کنید.

به گفته یکی از متخصصان حوزه پروازهای هوایی، آقای دیک شانی، CEO وب سایت Farecompare.com، فقط با خرید بلیط برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه این احتمال خواهد بود که بتوانید پول کمتری بدهید زیرا «این دو روز زمان هایی هستند که خطوط هوایی بیشترین حراج یا کاهش قیمت وسط هفته خود را در مورد پروازهایشان اعمال می کنند.» متاسفانه افراد به دلیل اشتغال غالبا مجبورند که سفرهایشان را به روزهای پایان هفته موکول کنند و در این روزها هم خطوط هوایی قیمت های خود را تا حدی افزایش می دهند.   

علاوه بر خرید بلیط در روز مناسب هفته، تصمیم به خرید هر چه زودتر بلیط و با فاصله هر چه بیشتر از زمان اصلی سفر نیز می تواند مشکل دیگر باشد. با این که خیلی ها بر این باورند که معامله در دقایق آخر سودآور است، اما شاید در این مورد بد نباشد از خودمان بپرسیم که آیا اینجا زودتر اقدام کردن فایده دارد یا به اصطلاح سحرخیز بودن باعث کامروایی خواهد شد یا خیر؟

واقعیت این است که خطوط هوایی تا قبل از چهار ماه مانده به پرواز لیست صندلی های تخفیف خورده را مشخص و اعلام نمی کنند. بعد از طی شدن این دوره تخفیف یا به اصطلاح ماه عسل پروازی، خطوط هوایی در حدود دو هفته مانده به قرارداد کم کم قیمت های خود را افزایش می دهند تا بتوانند از وجود مسافران یا بیزینس من هایی که یکباره ناچار به سفر می شوند استفاده کرده و منفعتی را نصیب خود کنند. نتیجه این گفته چیست؟ اگر در فاصله یک تا چهار ماه مانده به سفرتان بتوانید بلیط خود را بخرید، احتمالا شانس بیشتری برای یافتن بلیط ارزان تر خواهید داشت.

همه این موارد به جای خود خوب است به خصوص اگر بتوانید هنر بلیط خریدن در زمان درست را با مهارت انتخاب زمان مناسب برای سفر کردن با هم ترکیب کنید. اینجا هم آقای شانی توصیه می کند که بهترین زمان برای سفر هوایی زمان هایی است که سفر در آنها کمتر برای دیگران جذاب باشد. به عبارت دیگر تا جایی که می توانید از سفر کردن در زمان تعطیلات مدرسه، تعطیلات رسمی و مناسبت های دیگر از جمله کریسمس اجتناب کنید.

آنیکا می گوید او گاهی در زمان های شلوغ تر مثل کریسمس هم سفر می کند اما دیگر می داند که باید در مورد تاریخ سفر، فرودگاه و زمان و ساعت پروازش انعطاف بیشتری داشته باشد زیرا همه این موارد می توانند بر قیمت بلیط تاثیر داشته باشند. پروازهایی که بعد از ساعت 9 شب آغاز به حرکت می کنند معمولا به عنوان «red-eye flight» (پرواز با چشمان خسته و خواب آلود) شناخته می شوند و از آنجایی که افراد کمتری تمایل به استفاده از این پروازها دارند قیمت بلیط آنها هم تا حدی ارزان تر است.

علاوه بر این اگر برایتان تحمل سفرهای طولانی خیلی دشوار نیست بهتر است که به سراغ پروازهای غیرمستقیم یا با انتقال خطوط بروید. مثلا وقتی بخواهید به سمت غرب سفر کنید، یک توقف یا انتقال پرواز در لس آنجلس می تواند هزینه سفرتان را کاهش دهد یا برای مسافرت به سمت شرق توقف یا انتقال در لندن می تواند به نفعتان باشد.     

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ 22 اردیبهشت 90 در همین وب سایت منتشر شده است

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar