راهنمای کانادا: مدارک مهم برای اقامت دائم
26 آگوست 2021 - 5:56
بازدید 873
12
هنگامی که افراد به عنوان مقیم دائم کانادا پذیرفته شده و به این کشور مهاجرت می‌کنند، ملزم به دریافت مدارکی خواهند بود که داشتن آنها برای زندگی در کانادا، ضروری است.
ارسال توسط :
پ
پ

کارت اقامت دائم (PR card)

کارت اقامت دائم یا «PR card» نشان دهنده وضعیت رسمی اقامت دائم افراد در کانادا است. دارندگان کارت «PR» می‌توانند به عنوان کارت شناسایی و برای دریافت سایر مدارک دولتی مانند «شماره بیمه اجتماعی» (SIN)، یا دسترسی به خدماتی از قبیل ایجاد حساب بانکی، از آن استفاده کنند. تمامی مقیمان دائمی که طی سفرهای کاری، بین کانادا و کشورهای خارجی در رفت و آمد هستند، برای هر بار ورود به کانادا ملزم به ارائه «PR card» هستند.

کارت اقامت دائم برای مقیمان دائم جدید کانادا، به طور خودکار صادر شده، و از طریق پست، برای آنها ارسال خواهد شد. تازه واردان باید در اسرع وقت، آدرس پستی خود را برای سایت اداره مهاجرت ارسال کنند. امکان تمدید و صدور مجدد «PR card» وجود دارد.

«شماره بیمه اجتماعی» (SIN)

تمامی مقیمان دائم باید برای دریافت بیمه اجتماعی اقدام کنند. «SIN» یک شماره 9 رقمی است که توسط «سازمان خدمات کانادا» و با تأییدیه دولت فدرال صادر می‌شود. مقیمان دائم برای اشتغال در کانادا و استفاده از خدمات دولتی، به این شماره نیاز دارند.

مقیمان دائم برای دریافت «SIN»، به یکی از موارد زیر نیاز خواهند داشت:

  • کارت «PR» معتبر
  • «تأییدیه اقامت دائم» (COPR) معتبر و برگه الحاقی ویزا در پاسپورت

 

مقیمان موقت ملزم به ارائه یکی از موراد زیر خواهند بود:

  • اجازه کار
  • اجازه تحصیل
  • «ویزیتور ریکورد» (visitor record) برای افرادی که قصد تمدید اقامت خود بیش از ۶ ماه را دارند
  • کارت شناسایی دیپلماتیک و اجازه کار صادر شده توسط «وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل»

 

دریافت «SIN» از طریق مراکز خدمات کانادا امکان پذیر است.

کارت بیمه خدمات درمانی (health insurance card)

در کانادا، هزینه اکثر خدمات پزشکی توسط دولت و از طریق مالیات، پرداخته می‌شود. متقاضیان برای استفاده از این امکان، ملزم به ارائه «کارت بیمه خدمات درمانی» هستند که توسط دولت‌های هر استان یا قلمرو صادر می‌شود.

برای دریافت این کارت، مقیمان دائم قادرند از طریق مطب دکتر، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، یا سازمان‌های خدمات مهاجران، اقدام کنند. دریافت فرم درخواست آنلاین نیز امکان پذیر است. هنگام درخواست، افراد ملزم به ارائه کارت شناسایی، پاسپورت، کارت «PR»، یا «COPR» هستند.

از آنجا که دریافت کارت بیمه خدمات درمانی ممکن است تا 3 ماه به طول انجامد، تازه واردان بهتر است در این بازه زمانی، از یک بیمه خصوصی استفاده کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar