راهنمای خرید خانه در کانادا-قسمت پنجم
06 آگوست 2014 - 19:54
بازدید 190
8

قسمت اول این مطلب که به بحث انواع خانه می‌پرداخت در اینجا قابل دسترسی است و قسمت دوم به فاکتورهای مهم در انتخاب خانه اشاره داشت که در این صفحه قابل مشاهده است. برای مطالعه قسمت سوم درباره چگونگی دریافت تضمین برای خانه‌های نو و کهنه این صفحه را ببینید و با انواع مالکیت‌های خانه […]

ارسال توسط :
پ
پ

قسمت اول این مطلب که به بحث انواع خانه می‌پرداخت در اینجا قابل دسترسی است و قسمت دوم به فاکتورهای مهم در انتخاب خانه اشاره داشت که در این صفحه قابل مشاهده است. برای مطالعه قسمت سوم درباره چگونگی دریافت تضمین برای خانه‌های نو و کهنه این صفحه را ببینید و با انواع مالکیت‌های خانه در کانادا در قسمت چهارم آشنا شوید.

 

پیدا کردن یک خانه چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان یافتن خانه مناسب به تناسب افراد مختلف فرق می‌کند.باید به سوالاتی از این قبیل پاسخ داد که آیا از آمادگی کامل و میل به خرید و تمکن لازم برای خرید خانه برخوردار هستم یا خیر. امروزه برخی از عواملی که در تصمیم برای خرید خانه تاثیر می‌گذارند عبارتند از نرخ بهره، شرایط و آمار بازار، فراهم بودن پیش‌ پرداختdown payment  و بالا رفتن میزان اجاره‌های مسکن.     

آژانس‌های معاملات املاک

خرید یک ملک می‌تواند تجربه بسیار سودآوری باشد. مالکان علاوه بر این‌که از لذت داشتن خانه برخوردارند، معمولا در درازمدت از نظر مالی نیز سود خوبی نصیبشان می‌شود. اما مراحل خرید خانه تا حدی پیچیده است و به همین دلیل بهتر است که برای این منظور از کمک متخصصان و افراد کارآزموده از جمله مشاوران مسکن استفاده شود.

مسئولیت‌های یک مشاور مسکن

یک مشاور مسکن با دانستن نیازها و خواسته‌های شما، می‌تواند در یافتن مسکن مناسب شما را راهنمایی کند. در ضمن او می‌تواند صلاحیت مالی شما را تایید کند، فهرستی از هزینه‌ها و پرداخت‌های ماهانه‌اتان تهیه کند تا ببیند بهترین حالت وامی ‌که بتوانید بگیرید کدام است، با موسسات وام‌دهنده هماهنگی‌های لازم را  انجام دهد و یا این‌که میزان پیش‌پرداخت و بازپرداخت ماهانه‌اتان را محاسبه نماید.

یک مشاور مسکن به اطلاعات Multiple Listing Services که به اختصار به آن MLS گفته می‌شود و یک شبکه‌ اطلاع‌رسانی اینترنتی درباره خانه‌های فروشی است، دسترسی کامل دارد. اطلاعات MLS شامل جزئیات همه فضاهای خانه، شرایط خانه، توضیحات مشاور مسکن مربوطه، شرح بازسازی‌ها، نوع وسایل برقی appliances خانه (شامل یخچال، گاز، در برخی موارد ماشین ظرف‌شویی و مایکروفر و بالاخره ماشین لباسشویی و خشک‌کن است که همراه خانه به خریدار فروخته می‌شود)، شرح منطقه، اطلاعات مالیاتی ملک و دیگر اطلاعات مفیدی است که برای یافتن خانه مناسب به شما کمک می‌کند.

یک مشاور مسکن می‌تواند خانه‌های مختلف در مناطق متفاوت را با یکدیگر مقایسه کند و قیمت پیشنهادی خود را برای فروشنده مکتوب کند. این قیمت از نظر قانونی غیر قابل فسخ است. یک مشاور مسکن می‌تواند تجربه خرید خانه را برای شما مطبوع‌تر کند و حضورش سبب شود تا در وقت و هزینه‌های شما تا حد زیادی صرفه‌جویی شود.

اکیدا توصیه می‌شود که رابطه میان خریدار و مشاور مسکن به‌طور مکتوب در یک قرارداد مشخص شود. این قرارداد مشخص می‌کند که هر دو طرف قضیه به خوبی به حقوق و وظایف خود آشنا هستند و هر یک از آنها باید چه انتظاراتی از طرف مقابل خود داشته باشند.

باید در مورد غرامت مشاور مسکن کاملا بحث شود و توافق نظر حاصل شود. در این بحث باید میزان غرامت، منبع پرداخت آن و زمان و شرایطی که باید غرامت پرداخت شود، کاملا مشخص گردد.

رابطه شما با یک مشاور مسکن چیست؟

آنچه در زیر می‌آید بخشی از کتاب خرید خانه در بریتیش کلمبیا Buying a Home in British Colombia است که توسط شورای دولتی بریتیش کلمبیا تهیه و تدوین شده. در این بخش با هم می‌خوانیم:

 

رابطه میان خریدار، فروشنده و مشاور دارای مجوز می‌تواند صورت‌های مختلفی داشته باشد. خریداران خانه باید از نوع رابطه خود با مشاور مسکن‌اشان مطمئن باشند. حتما از این نکته اطمینان حاصل کنید که مشاور شما برای شما کار می‌کند و همواره در پی انجام بهترین خدمات برای کسب رضایت شماست. از رایج‌ترین انواع این ارتباط‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک مشاور برای خریدار کار می‌کند و یک مشاور  برای فروشنده

وقتی یک فروشنده مشاوری را برای فروش خانه خود به کار می‌گیرد، این مشاور، مشاور فروشنده seller’s agent  است. شما به عنوان خریدار هم می‌توانید مشاور دیگری انتخاب کنید که نماینده شما باشد. در این صورت شما به عنوان خریدار، حکم مدیر را دارید و این مشاور حکم نماینده شما را پیدا می‌کند. به این مشاور، مشاور خریدار buyer’s agent گفته می‌شود.

مشاور خریدار باید بیشترین میزان تعهد و وفاداری را به شما داشته باشد و باید هر نکته و موضوعی را که از هر منبعی کسب کرده و می‌تواند در تصمیم شما برای خرید موثر باشد، به شما اطلاع دهد. علاوه بر این، مشاور خریدار نباید هیچ نوع اطلاعاتی را که بتواند موقعیت شما را به عنوان خریدار تضعیف کند، در اختیار شخص سومی قرار دهد.

  • هر دو مشاور برای فروشنده کار می‌کنند

وقتی یک فروشنده مشاوری را برای فروش خانه‌ خود به کار می‌گیرد، بین آنها یک رابطه نمایندگی پیش می‌آید. در این حالت فروشنده حکم مدیر و مشاور حکم نماینده او را پیدا می‌کند. به این مشاور، مشاور فروش listing agent نیز گفته می‌شود.

به عنوان یک خریدار ممکن است شما هم برای دیدن خانه‌های مختلف با یک مشاور کار کنید. این احتمال وجود دارد که مشاوری که انتخاب کرده‌اید در واقع نماینده فروشنده خانه باشد و در قبال وی مسئولیت داشته باشد نه شما. بنا براین پیش از هر چیز مطمئن شوید که مشاور شما در واقع برای کدام طرف کار می‌کند.

به خاطر داشته باشید که اگر یک مشاور بگوید که در واقع برای فروشنده کار می‌کند، هر اطلاعاتی که به او بدهید به ناچار باید به فروشنده منتقل شود و این موضوع می‌تواند موقعیت شما را به عنوان یک خریدار تضعیف کند. هر چند که هر مشاوری که برای فروشنده کار می‌کند وظایفی قانونی هم دارد که عبارتند از:

  • ملک مورد نظر را به شکل غلط به خریدار معرفی نکند
  • هنگام پاسخ به سوال‌ها جانب احتیاط را بیشتر رعایت کند
  • با هر دو طرف معامله به صداقت و انصاف رفتار کند

این مسئولیت‌های قانونی به این معناست که شما به عنوان خریدار می‌توانید حتی در صورتی که یک مشاور،‌ مشاور فروشنده نیز       باشد، از اطلاعات و خدمات او استفاده کنید.

  • وقتی فقط یک مشاور در معامله حضور دارد

وقتی فقط یک مشاور در روند معامله حضور دارد، ممکن است که او فقط مشاور فروشنده باشد یا فقط مشاور خریدار باشد و یا این‌که به عنوان مشاور برای هر دو طرف قضیه فعالیت کند اما این حالت آخری فقط در صورتی ممکن است که هر سه طرف بر سر این مسئله توافق نظر داشته باشند.

وقتی یک مشاور به عنوان مشاور هر دو طرف فروشنده و خریدار کار می‌کند، باید با دقت تمام نحوه رابطه خود با شما را برایتان تشریح کند. اگر به هنگام بازدید از یک خانه هر نوع شکی مبنی بر این که مشاور در حال سرویس دادن به کدام طرف است برایتان پیش آمد، می‌توانید بدون فوت وقت از مشاور خود در این باره سوال کنید.

شرایط متنوعی ممکن است پیش بیاید که در آن یک مشاور هم برای فروشنده کار کند و هم برای خریدار. اما در این صورت هر دو طرف باید از کار با وی احساس آسودگی و آرامش کنند و توافق خود بر سر این نوع ارتباط را به صورت مکتوب اعلام نمایند. در حوزه کار معاملات املاک این امر کاملا طبیعی است.

البته اگر شما برای اولین بار است که خانه می‌خرید،‌ پیشنهاد ما این است که مشاور خرید مخصوص خود داشته باشید تا از امنیت سرمایه‌اتان در همه موارد مطمئن باشید. به این ترتیب دیگر شکی نخواهید داشت که مشاور شما بهترین تصمیم‌ها را برای شما و سرمایه‌اتان خواهد گرفت.  

ادامه دارد…

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar