دولت کبک تا زمان تصویب لایحه حذف 18 هزار پرونده مهاجرتی، ملزم به بررسی پرونده ها ست
26 فوریه 2019 - 18:47
بازدید 455
7

در پی شکایت انجمن وکلای مهاجرت کبک از دولت این استان مبنی بر حذف 18 هزار پرونده مهاجرتی، یک قاضی در دادگاه عالی کبک رای داد که دولت استانی باید بررسی پرونده های مهاجرتی را برای ۱۰ روز دیگر ادامه دهد. شکایت انجمن وکلای مهاجرت کبک از دولت این استان و همچنین شکایت یک پرستار […]

ارسال توسط :
پ
پ

در پی شکایت انجمن وکلای مهاجرت کبک از دولت این استان مبنی بر حذف 18 هزار پرونده مهاجرتی، یک قاضی در دادگاه عالی کبک رای داد که دولت استانی باید بررسی پرونده های مهاجرتی را برای ۱۰ روز دیگر ادامه دهد.

شکایت انجمن وکلای مهاجرت کبک از دولت این استان و همچنین شکایت یک پرستار اهل کره جنوبی که با ویزای کار در کبک مشغول به کار است، باعث شد که دادگاه عالی کبک، وزارت مهاجرت این استان را ملزم به ادامه بررسی پرونده های مهاجرتی نماید.

 دیروز بعدازظهر وزیر مهاجرت کبک در اطلاعیه ای اعلام کرد که به حکم قاضی احترام می گذارد و تاکید نمود که بررسی پرونده های مهاجرتی که به حالت تعلیق درآمده اند، از سر گرفته شوند.

هفته گذشته انجمن وکلای مهاجرتی کبک، پیرو دادخواست یک پرستار اهل کره جنوبی که در کبک با ویزای کار مشغول به کار بود، از وزارت مهاجرت کبک شکایت کرد و دادگاه عالی نیز دیروز دوشنبه 25 فوریه 2019 بر همین اساس رای خود را صادر کرد: در حالی که لایحه پیشنهادی موسوم به لایحه شماره 9، هنوز به تصویب مجلس نمایندگان کبک نرسیده است، وزارت مهاجرت کبک ملزم است تا بررسی پرونده های مهاجرتی که به تعلیق در آورده بود، دوباره شروع کند.

انجمن وکلای حقوق مهاجرت کبک از دادگاه خواسته بودند تا دولت را مجبور کند که به قانون موجود احترام بگذارد و صبر کند تا لایحه پیشنهادی به تصویب مجلس برسد، سپس نسبت به اجرای آن اقدام نماید.

اوایل ماه فوریه سیمون ژولن بارت، وزیر مهاجرت کبک هنگام تقدیم قانون جدید مهاجرتی به مجلس استان با ذکر تصمیم دولت مبنی بر توقف بررسی ۱۸ هزار پرونده مهاجرتی نیروی متخصص، همه را غافلگیر کرد.

از مجموع ۱۸ هزار پرونده درگیر در این ماجرا، حدود سه هزار و ۷۰۰ پرونده به کسانی تعلق داشت که در حال حاضر ساکن کبک هستند. مثل دانشجویان بین المللی و دارندگان ویزای کار موقت.

منبع خبر

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar