ده موردی که برای بازرسان اداره مالیات کانادا حساسیت برانگیز است-قسمت اول
02 اکتبر 2015 - 2:24
بازدید 434
10

همه ما مورد توجه قرار گرفتن را دوست داریم. اما زمان هایی هست که بهتر است چندان هم از بقیه متمایز نباشیم و یکی از این زمان ها فصل پرداخت مالیات است. با این حال به نظر می رسد که هر سال عده ای از کانادایی ها عزم خود را جزم می کنند تا روی […]

ارسال توسط :
پ
پ

همه ما مورد توجه قرار گرفتن را دوست داریم.

اما زمان هایی هست که بهتر است چندان هم از بقیه متمایز نباشیم و یکی از این زمان ها فصل پرداخت مالیات است.

با این حال به نظر می رسد که هر سال عده ای از کانادایی ها عزم خود را جزم می کنند تا روی نقاط حساس اداره مالیات کانادا Canada Revenue Agency (که از این پس آن را به اختصار CRA می نامیم) دست بگذارند و با ارتش حسابرسان آنها رو در رو شوند.

هر سال هم CRA همه تمرکز خود را روی افرادی متمرکز می کند که پرونده مالیاتی آنها به گونه ای است که انگار پارچه سرخرنگی را در مقابل چشمان یک گاو خشمگین گرفته باشند. این مالیات دهندگان طرح دایره های تو در توی یک هدف یا تارگت را روی پیشانی خود نقاشی کرده و روی پشتشان هم علامت «حساب مرا بررسی کن» چسبانده اند و با همین وضع در مقابل آنتن های رادار CRA ایستاده اند. خلاصه این که اصلا دوست دارند که اداره مالیات برای پرس و جوی بیشتر به آنها زنگ بزند.

حالا ببینیم بعضی از این رفتارهای جلب توجه کننده کدام ها هستند؟

با هم ده مورد از آنها را مرور می کنیم:

1-      بی توجهی به درخواست CRA برای ارائه اطلاعات بیشتر. فرض کنیم که اداره مالیات از شما خواسته که رسید یکی از هزینه هایی را که ادعا کرده اید مثلا یک نقل مکان پرهزینه یا هزینه مهد کودک فرزندتان را برایشان ارسال کنید. با خودتان فکر می کنید که اگر توجهی نکنم پی کارشان خواهند رفت. اما این طور نیست. آنها دست بردار نیستند. بر اساس اعلام شرکت معتبر حسابرسی Ernst &Young اگر مالیات دهنده ای بر اساس زمان بندی خواسته شده به درخواست اداره مالیات پاسخ ندهد یا نتواند مدرکی را که از وی خواسته شده ارائه کند این احتمال وجود دارد که CRA درخواست بررسی مجدد پرونده مالیاتی وی را صادر کند و شاید کل ادعای مالیاتی وی را بر اساس اطلاعات ارائه شده در پرونده مردود اعلام کند. اگر نتوانید به درخواست های قانونی و مشروع اداره مالیات برای ارائه اطلاعات به درستی پاسخ دهید این احتمال ایجاد خواهد شد که نامتان به فهرست کسانی اضافه شود که در سال های آینده پرونده اشان را مورد بازرسی قرار خواهند داد.

2-      تغییرات بزرگ یا غیرمنتظره در میزان کسر یا اعتبارات مالیاتی. کامپیوترهای CRA تکرار یک وضعیت و ثبات را دوست دارند. شرکت اعتباری Barret Tax Law در این مورد می گوید: «تغییرات بزرگ در درآمد یا هزینه ها یا میزان کسورات مالیاتی از یک سال تا سال دیگر از جمله مواردی است که احتمال ظنین شدن اداره مالیات را بالا می برد. پس تلاش کنید تا در اظهارات مالیاتی اتان ثبات را حفظ کنید.»     

3-      اظهار رقم درشتی از هزینه های قابل کسر از مالیات برای دفتر کارتان در خانه. این که بخواهید نیمی از هزینه های اداره خانه شش اتاقه اتان را به عنوان هزینه های دفتر کارتان اظهار کنید حتما سبب جلب کنجکاوی و بررسی های دقیق تر اداره مالیات خواهد شد. ماروین کوش کاسل حسابدار موسسه حسابرسی MK&Associates در ونکوور در این باره می گوید: «برای این که بخواهید از این امکان کسر مالیاتی بهره مند شوید باید از فضای مورد ادعای خود به طور خاص و به صورت مداوم به عنوان مکان انجام بیزینس خود استفاده کنید. به همین دلیل خیلی ساده نیست که بخواهید اتاق مهمان یا اتاق تفریح خانه اتان را به عنوان دفتر کار در نظر بگیرید حتی اگر از این فضا برای انجام کارهایتان هم استفاده کنید.» 

4-      اظهار صد در صد هزینه های یک وسیله نقلیه به عنوان هزینه بیزینس. این ادعا که شما هیچ وقت از خودروی شرکت اتان برای مصارف شخصی استفاده نمی کنید از آن مواردی است که حساسیت اداره مالیات را تحریک می کند زیرا حتی رانندگی از خانه تا دفتر کارتان هم به عنوان استفاده شخصی محسوب می شود. شرکت مالی PricewaterhouseCoopers به این نکته اشاره می کند که CRA می خواهد مطمئن شود که «افراد شاغل بدون پرداخت مالیات از مزایای شخصی برخوردار نمی شوند زیرا حقوق، مزایا و دیگر اشکال پاداش همواره سبب می شوند که بر میزان مالیات بر درآمد افراد افزوده شود.» بنا بر این زمانی که از خودرویی استفاده می کنید که کارفرما در اختیارتان گذاشته، بسیار مهم است که جزئیات همه هزینه ها را ثبت و نگهداری کنید.

5-      درآمد حاصل از یک T-Slip را اعلام نکنید. این روزها سیستم های بررسی در CRA بهتر از هر زمان دیگر و به سادگی می تواند T-slip ای را که شما برایشان فرستاده اید با آنهایی که کارفرما یا موسسات مالی شما برای آن اداره می فرستند تطبیق دهند. اگر بین این موارد ناهماهنگی وجود داشته باشد کامپیوترها آن را مشخص خواهند کرد و پرونده مالیاتی شما مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت. برای اعلام نکردن این درآمد احتمال جریمه شدن هم وجود خواهد داشت. اگر در یک دوره دوساله دو بار این خطا را تکرار کنید جریمه اتان هم دو برابر خواهد شد.

توجه: این مطلب بازنشر مطلبی است که در همین وب سایت در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۱۵ منتشر شده است.

ادامه دارد… 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar