ده مهارت مهم موردنیاز کارجویان در کانادا
10 آوریل 2016 - 0:39
بازدید 324
6

اگر جز آن دسته ازافرادی هستید که نمی دانید کدامیک از مهارت هایتان را برای کاریابی باید برجسته ترنشان دهید، مطالعه این مقاله می تواند راهنمای خوبی برایتان باشد. گروهی از متخصصان کاریابی نظرسنجی در مورد مهمترین مهارت های نرم و سختی (منظور از مهارت های نرم، آن دسته از مهارت هایی ست که قابل […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگر جز آن دسته ازافرادی هستید که نمی دانید کدامیک از مهارت هایتان را برای کاریابی باید برجسته ترنشان دهید، مطالعه این مقاله می تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

گروهی از متخصصان کاریابی نظرسنجی در مورد مهمترین مهارت های نرم و سختی (منظور از مهارت های نرم، آن دسته از مهارت هایی ست که قابل اندازه گیری و قابل لمس نیستند ,  و مربوط به  بهره هوش احساسی EQ افراد است. مانند : اعتماد به نفس، توانایی مدیریت استرس، صبوری و…در مقابل مهارت های سخت مهارت هایی هستند که وابسته به ضریب هوشی IQ افراد است و قابل یادگیری و اندازه گیری هستند. مانند: مهارت های کار با کامپیوتر و یا زبان های خارجی و …. )که یک متقاضی کار لازم است داشته باشد برگزار کردند.

از شرکت کنندگان در مورد 5 نمونه از مهمترین مهارت های نرم که افراد متقاضی کار باید داشته باشند سوال شد، و برای سومین سال در جدول مقایسه ای، قابلیت جلب اعتماد با 72% رای در صدر جدول قرار گرفت و پس از آن داشتن انگیزه با 48% رای و مکالمات شفاهی  با 44% و تیم وورک 39% و تعهد 39% در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

همچنین از شرکت کنندگان در مورد 3 نمونه از مهمترین مهارت های سخت سوال شد که پاسخ آنها به شرح زیر بود:

سابقه کار، مهمترین مهارت سخت با 95% آرا ، توانایی های تکنیکی با 67% و آموزش با 60% رای به عنوان سه مهارت سخت مهم معرفی شدند.

بخش مهارت های سخت مهم کمی گیج کننده به نظرمی آید چون اکثرا به صورت معمول داشتن سابقه کار را جز مهارت های سخت حساب نمی کنند مهارت هایی مانند نوشتن کدهای پایتون. آموزش هم جز مهارت های سخت به حساب می آید در صورتیکه منظور آموزش دادن به دیگران باشد و نه آموزش دیدن خود فرد و مهارت های تکنیکی هم می تواند در مورد هر چیزی باشد!

اما در این میان مهارت های نرم بسیار مفید هستند.

در مقاله ای به نام "اگر کارفرمایی به شما نتواند اعتماد کند هیچ چیز دیگری مهم نخواهد بود" از یکی از مدیران ارشد بیزینس های حوزه کاریابی، عنوان شده که در دوره ای که شاهد نوسانات سال به سال ارزیابی مهارت ها هستیم،یک متقاضی کار موفق کسیست که بتواند سوابق کاری خودش را نشان دهد و قابلیت جلب اعتماد کارفرما را داشته باشد.

در قسمت مهارت های سخت این نکته ارزشمند است که توجه داشته باشیم که تحصیلات جز سه نمونه مهارت مهم اولیه نبود ولی در عین حال باید توجه کرد که این به معنی کم اهمیت بودن تحصیلات نیست بلکه فرد متقاضی باید بتواند دانش و تحصیلات خود را در راستای مهارت های زندگی واقعی، استعداد و نیازهای کارفرما پیش ببرد.

در این میان طبق نظرسنجی دیگری در مرود مهمترین مهارت های کاری، 10 نمونه از مهمترین ها ذکر شده:

–        مهارت های ارتباطی

–        نوشتار

–        ارتباط با مشتری

–        فروش

–        مهارت های شرکت

–        مایکروسافت آفیس

–        بررسی قوانین

–        مهارت های مدیریتی

–        رفع اشکال

–        کار گروهی

 

منبع: workopolis

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar