ده جرم سنگینی که می‌تواند به اخراج مقیمان دائم از کانادا بینجامد
15 می 2015 - 9:09
بازدید 188
7

بر اساس قانون جدید دولت محافظه کار مووسوم به Removal of Serious Foreign Criminals Act (قانون حذف و اخراج خارجیانی که مرتکب جرائم سنگین می‌شوند)، از این پس مقیمان دائمی که مرتکب جرائم سنگین شوند دیگر نخواهند توانست از امتیاز عفو یا تعلیق سابقه جرم خود برخوردار شوند. علاوه بر این بر اساس قانون مذکور، دولت این […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس قانون جدید دولت محافظه کار مووسوم به Removal of Serious Foreign Criminals Act (قانون حذف و اخراج خارجیانی که مرتکب جرائم سنگین می‌شوند)، از این پس مقیمان دائمی که مرتکب جرائم سنگین شوند دیگر نخواهند توانست از امتیاز عفو یا تعلیق سابقه جرم خود برخوردار شوند. علاوه بر این بر اساس قانون مذکور، دولت این امکان را خواهد داشت که حتی قبل از انجام دادرسی‌های معمول فرد مجرم را از خاک کشور اخراج کند.

این به این معناست که فرد مجرم دیگر شانسی برای درخواست بررسی مجدد حکم اخراج خود نخواهد داشت.

یکی از نمایندگان آژانس خدمات مرزی کانادا در مورد حذف امکان درخواست مجدد مقیمان دائم برای رد حکم اخراجشان معتقد است که این کار «روند موجود را بسیار آسان‌تر می‌کند زیرا در نتیجه آن اخراج این افراد بسیار سریع‌تر شده و در هزینه زیادی که از قبل مالیات‌های پرداختی شهروندان تامین می‌شده نیز صرفه‌جویی می‌شود.»

اما تعریف جرم سنگین بسیار گسترده است به این ترتیب که اگر مقیم دائمی مرتکب جرمی شود که مجازات آن بر اساس قانون حداکثر 10 سال یا بیشتر باشد و یا در صورت محاکمه حکم مجازات بیش از شش ماه زندان برای وی صادر شود می تواند از کانادا اخراج شود..

ده جرمی که می‌تواند به اخراج مقیمان دائم از خاک کانادا منجر شود

  1. رانندگی تحت تاثیر الکل و یا موارد مخدر که به صدمات جسمی منجر شود
  2. رانندگی تحت تاثیر الکل و یا موارد مخدر که به مرگ منجر شود
  3. کشت ماری‌ جووانا
  4. قاچاق بیش از 3 کیلوگرم ماری جووانا
  5. دزدی با ارزش بالاتر از 5 هزار دلار
  6. دزدی بدون سلاح گرم
  7. مالکیت سلاح ممنوعه به همراه مهمات
  8. حمله منجر به آسیب بدنی یا حمله با سلاح
  9. فرار از دست پلیس
  10. استفاده یا در اختیار داشتن کارت‌های اعتباری دزدی یا تقلبی

دولت مرکزی کانادا همیشه این حق را داشته است که حق اقامت مقیمان دائم را از آنها سلب کند اما قانون جدید این کار را برای دولت ساده‌تر ساخته است. برخی از فعالان و طرفداران حقوق مهاجران معتقدند که این قوانین بیش از اندازه گسترده هستند و حتی می‌توانند مهاجران مقیمی را که همه عمرشان را در کانادا گذرانده‌اند به کشوری بازگرداند که آنها دیگر آن را خانه خود نمی‌دانند. 

آقای گیدی ممان، وکیل مهاجرت در این‌باره می‌گوید: «برخی از این مهاجران کسانی هستند که از سنین بسیار کم به عنوان مقیم دائم به کانادا آمده‌اند، اینجا بزرگ شده و به مدرسه رفته‌اند…(اما) هیچ‌وقت موفق به کسب حق شهروندی نشده‌اند.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.    

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar