دستورالعمل های جدید مهاجرت به کانادا در طول همه گیری کروناویروس
19 مارس 2020 - 14:43
بازدید 277
3

کانادا برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید- 19 و کمک به مهاجران و گردشگرانی که تحت تأثیر اختلال در خدمات رسانی و محدودیت های مسافرتی قرار گرفته اند، اقدامات ویژه ای انجام می دهد. خلاصه ای از سیاست هایی که اخیراً توسط دولت فدرال اعلام شده به شرح زیر است: محدودیت سفرهای خارجی به کانادا […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید- 19 و کمک به مهاجران و گردشگرانی که تحت تأثیر اختلال در خدمات رسانی و محدودیت های مسافرتی قرار گرفته اند، اقدامات ویژه ای انجام می دهد.

خلاصه ای از سیاست هایی که اخیراً توسط دولت فدرال اعلام شده به شرح زیر است:

محدودیت سفرهای خارجی به کانادا

روز دوشنبه، 16 مارس کانادا اعلام کرد که مرزهای خود را به روی کسانی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند، می بندد. البته استثنائاتی قائل شده که شامل اعضای نزدیک خانواده و درجه یک کانادایی، شهروندان آمریکایی، خدمه پرواز و دیپلمات ها می باشد.

دولت فدرال اظهار داشت که در مورد وضعیت کسانی که دارای ویزای کار و تحصیل هستند و در حال حاضر در خارج از کانادا می باشند، اطلاع رسانی های لازم را به عمل خواهد آورد. در حال حاضر مشخص نیست چه افرادی اجازه بازگشت به کانادا را خواهند داشت.

ناگفته نماند که محدودیت های مرزی در مورد حمل و نقل کالاها اعمال نمی شود.

علاوه بر این، به خطوط هوایی دستور داده شده که همه مسافران را قبل از پرواز معاینه کنند و به هر کسی که دارای علائم ابتلا به ویروس کووید – 19 باشد اجازه پرواز به کانادا داده نخواهد شد.

از روز چهارشنبه 18 مارس، فقط چهار فرودگاه کانادا پروازهای بین المللی را انجام می دهند: فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو، فرودگاه بین المللی پییر- الیوت ترودوی مونترال، فرودگاه بین المللی کلگری و فرودگاه بین المللی ونکوور.

در حال حاضر پروازهای ایالات متحده، مکزیک، کارائیب و همچنین سنت- پیر و میکلون انجام می شوند. پروازهای داخلی کانادا نیز همچنان برقرار است.

اقدامات ویژه اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)

روز یکشنبه 15 مارس اداره مهاجرت دستورالعمل های جدیدی را برای مسئولین و مهاجرانی که تحت تاثیر ویروس کووید- 19قرار گرفته اند منتشر کرد.

بنا بر اعلام اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCCتمام مراسمات و آزمون های شهروندی و سفرهای ارائه خدمات مهاجرتی تا اطلاع ثانوی به تأخیر افتاده اند.

دستورالعمل های جدید در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و نیز کمک به افرادی که درخواست نامه های مهاجرتی شان برای اقامت موقت، دائم و شهروندی کانادا تحت تأثیر اختلال در خدمات رسانی قرار گرفته، اتخاذ شده است.

قرار ملاقات های حضوری افراد مقیم دائم و قرارهای از پیش تعیین شده متقاضیان پناهندگی تا 13 آوریل لغو می شوند.
در رسیدگی به درخواست ها ممکن است تأخیر وجود داشته باشد زیرا برخی مراکز درخواست ویزا تا اطلاع ثانوی بسته شده اند و برخی از دفاتر اداره مهاجرت نیز فقط با تعداد معدودی از کارکنان مهم به انجام وظایف می پردازند.

تسریع رسیدگی به درخواست های افراد دارای شرایط خاص به عهده مدیر برنامه مهاجرت دفتر اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا و مدیر دفتر رسیدگی به درخواست ها در کانادا خواهد بود.

همچنین، اداره مهاجرت ممکن است به منظور رسیدگی به درخواست ها مدارک ضروری مانند گواهینامه، اطلاعات بایومتریک، پاسپورت، معاینات پزشکی و هر مدرکی که توسط مقامات چین، ایران و کره جنوبی صادر می شود را از متقاضیان درخواست کند.

در صورت نیاز به ارائه مدارک مورد نیاز، مأموران مهاجرت نامه ای برای متقاضی ارسال و به او مهلت 90 روزه ای برای  پاسخگویی می دهند. چنانچه قبلاً از متقاضی درخواست ارائه مدارک اضافی شده باشد، اما وی در مهلت مقرر مدارک را ارائه نکرده باشد مهلت 90 روزه دیگری برای پاسخگویی در اختیار وی قرار خواهند داد.

اگرچه در نامه دستورالعمل های اطلاعات بایومتریک قید شده که متقاضیان 30 روز برای ارائه این اطلاعات فرصت دارند، اما در حقیقت همان مهلت 90 روزه را در اختیار خواهد داشت.

تمدید برای درخواست های اقامت دائم

IRCC نسبت به کسانی که قادر به ارائه درخواست های اقامت دائم قبل از موعد مقرر نیستند، انعطاف پذیر بوده و در برخی موارد 90 روز دیگر آن را تمدید می کند.

اگر متقاضیان نمی تواند قبل از موعد مقرر درخواست کامل ارائه دهند، باید توضیحی در مورد عدم تکمیل مدارک لازم ارائه دهند. همچنین باید کلیه هزینه های مرتبط را برای تمدید مهلت 90 روز دیگر پرداخت نمایند.

علاوه بر این، کسانی که تأییدیه اقامت دائم و ویزای اقامت دائم را در دست دارند، مادامی که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی را از طریق فرم وب از وضعیت خود آگاه کنند، ممکن است واجد شرایط تمدید مهلت شوند.

از اتباع چین خواسته می شود اگر دوره قبلی آن ها تمام شده یا در حال انقضاست، معاینه پزشکی دیگری انجام دهند.

در اوایل ماه جاری، IRCC اعلام کرد که اقدامات ویژه ای را که ابتدا برای شهروندان چینی انجام داده است برای شهروندان ایران و کره جنوبی نیز اجرایی می کند.

درخواست تمدید برای متقاضیان اقامت موقت

اتباع خارجی با وضعیت اقامت موقت در کانادا که اقامت آن ها رو به پایان است می توانند برای حفظ وضعیت خود درخواست تمدید کنند.

ساکنان موقت که مایل به تمدید اعتبار خود هستند باید به صورت آنلاین درخواست دهند، کلیه الزامات را برآورده و هزینه های مربوطه را پرداخت کنند.

افرادی که در حال حاضر درخواست تمدید دارند وضعیت ضمنی دریافت می کنند و ممکن است تا زمانی که تصمیمی درباره درخواست آن ها اتخاذ شود در کانادا بمانند.

لغو اجرای مراسم شهروندی و آزمون دانش

کانادا موقتاً کلیه مراسم شهروندی و همچنین آزمون دانش و برگزاری مجدد آزمون را لغو می کند.

برگزاری این رویدادها در آینده ای نزدیک برنامه ریزی می شوند، اما IRCC تاریخ دقیقی را مشخص نکرده است.

طی هفته های آتی تاریخ و زمان جدید به افراد اعلام می شود.

IRCC رسیدگی فوری را به صورت موردی بررسی خواهد کرد. کسانی که معتقدند پرونده آن ها فوری است می

پس از بازگشت متقاضی به کانادا، مأمورین مهاجرت مهلت 45 روزه ای به او می دهند تا فرم های پزشکی را تکمیل کند.

این نکته همچنین حائز اهمیت است که متقاضیان باید طبق روال عادی الزامات حضور فیزیکی را رعایت کنند. روزهای اضافی که در چین، ایران یا کره جنوبی سپری می شود، در کانادا به حساب نمی آیند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar