دستمزد و نرخ اشتغال در رشته آرایشگری
11 ژوئن 2014 - 20:15
بازدید 204
10

درآمد یک آرایشگر در کانادا به دو صورت قابل بحث است. یکی به عنوان فردی دارای بیزینس مستقل. در این صورت عوامل بسیار متعددی چون سابقه کار، موقعیت مکانی، شهرت، مشتری‌مداری، پاکیزگی و نظم محیط کار، بکارگیری نیروهای متخصص و… در میزان این درآمد تاثیرگزار خواهند بود. همچنین چون در این حالت، بخش‌های مهمی از […]

ارسال توسط :
پ
پ

درآمد یک آرایشگر در کانادا به دو صورت قابل بحث است. یکی به عنوان فردی دارای بیزینس مستقل. در این صورت عوامل بسیار متعددی چون سابقه کار، موقعیت مکانی، شهرت، مشتری‌مداری، پاکیزگی و نظم محیط کار، بکارگیری نیروهای متخصص و… در میزان این درآمد تاثیرگزار خواهند بود. همچنین چون در این حالت، بخش‌های مهمی از هزینه‌ها را هم می‌توان در محاسبه‌های مالیاتی در نظر گرفت، رقم کلی درآمد متاثر شده و می‌تواند افزایش یابد. برای درک بهتر این مسائل به سایر مباحث وبسایت و جزوات کتابخانه که در مورد اداره یک بیزینس شخصی صحبت می‌کنند مراجعه کنید. بر اساس آمار سال ۲۰۱۲ حدود ۴۸ درصد نیروهایی که در این رشته اشتغال داشته‌اند به صورت خویش‌فرما (دارای بیزینس شخصی مربوط به خود) فعالیت می‌کرده‌اند.

اما در فرضی که آرایشگر برای یک کارفرمای دیگر کار کند بر اساس آمار منابع دولتی (با آخرین به‌روزرسانی در پایان سال ۲۰۱۳)، رقمی بین ۹.۹۵ تا ۲۰ دلار در ساعت در کانادا به صورت متوسط درآمد خواهد داشت. بالاترین میزان درامد یک آرایشگر مربوط به قلمروهای شمالی کاناداست که تا بیش از ساعتی ۳۰ دلار می‌رسد. پس از آن استان البرتا با حداکثر پرداخت ۲۵ دلار قرار دارد. متوسط درآمد یک آرایشگر در این استان ۱۵ دلار است.

در انتاریو، آرایشگران حداقل ۱۱ و حداکثر ۲۰ دلار در ساعت درآمد دارند و دستمزد متوسط آنها ۱۲ دلار است. در کبک این اعداد به ترتیب حداقل ۱۰.۳۵، حداکثر ۱۸ و متوسط ۱۲ دلار است. در بریتیش‌کلمبیا هم حداقل ۱۰.۲۵، حداکثر ۲۳.۰۸ و متوسط ۱۲ دلار در ساعت است.

از نظر آینده شغلی و میزان تقاضا برای آرایشگران در سرتاسر کانادا، براساس برآوردهای سال ۲۰۱۰، در بازه ده ساله ۲۰۱۰-۲۰۲۰ این رشته با یک وضعیت نسبتا متعادل روبروست که تعداد کسانی‌که بازار کار را ترک می‌کنند از آنها که به بازار کار وارد می‌شوند اندکی بیشتر است و همین سبب افزایش حقوق‌ها خواهد شد. البته همان‌طور که بیان شد چون درصد افراد خویش‌فرما در این رشته خیلی زیاد است به دقت نمی‌توان در مورد آمارهای مختلف مربوط به وضعیت اشتغال در این رشته و تعداد کارجویان یا کارفرمایان سخن گفت اما در مجموع، نرخ بیکاری در این رشته بسیار پایین است (در سال ۲۰۱۰، حدود ۲.۴ درصد) و بازار کار وضعیت متعادلی را تجربه می‌کند. از آنجا که متوسط سن شاغلین در این رشته در سال ۲۰۱۰، ۴۰ سال گزارش شده است و به‌طور متوسط افراد در سن ۶۰ سالگی در این رشته بازنشسته می‌شوند، انتظار می‌رود ظرف دو دهه آینده تعداد زیادی از شاغلین بازنشسته شده و جا برای ورود مهاجران و آموزش‌دیدگان جوانتر باز شود.

در استان انتاریو از نظر نیروی مورد نیاز در این رشته، در اکثر مناطق وضعیت متوسطی و متعادلی برقرار است و تنها در شهر تورنتو تقاضای بالا به‌ویژه در سال‌های آینده گزارش شده است.

در کبک نیز در تمامی مناطق و از جمله مونترال، این رشته در وضعیت متعادل قرار دارد و رشد آن متناسب با رشد جمعیت دیده می‌شود. البته انتظار می‌رود در صورت بهبود شرایط اقتصادی، تقاضا برای استفاده از خدمات این رشته افزایش یابد که خود می‌تواند به افزایش نرخ اشتغال و درآمد منجر شود.

در بریتیش‌کلمبیا نرخ بیکاری در این رشته بالاتر گزارش شده اما انتظار می‌رود مرتبا از آن کاسته شود و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ به کمترین میزان برسد.

بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۲، ۷۴ درصد شاغلان در این رشته به صورت تمام-وقت مشغول بکار هستند و ۸۶ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

جزوه «راهنمای رشته آرایشگری در کانادا» در کتابخانه کنپارس منتشر شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar