درباره مدیریت رستوران و خدمات تغذیه Restaurant and Food Service Managers
22 دسامبر 2009 - 1:28
بازدید 286
9

  در ادامه مباحث معرفی رشته‌های مرتبط با تغذیه و آشپزی در این نوبت به یکی دیگر از مشاغل فهرست نیازمندی‌های دولت فدرال می‌پردازیم.  «مدیریت رستوران و خدمات تغذیه» همانند دو گروه دیگر از مدیریت‌ها در فهرست رشته‌های مورد قبول دولت فدرال (مدیریت بهداشت و درمان و مدیریت مالی) مجموعه‌ای از مشاغل را در بر می‌گیرد […]

ارسال توسط :
پ
پ

 


در ادامه مباحث معرفی رشته‌های مرتبط با تغذیه و آشپزی در این نوبت به یکی دیگر از مشاغل فهرست نیازمندی‌های دولت فدرال می‌پردازیم. 

«مدیریت رستوران و خدمات تغذیه» همانند دو گروه دیگر از مدیریت‌ها در فهرست رشته‌های مورد قبول دولت فدرال (مدیریت بهداشت و درمان و مدیریت مالی) مجموعه‌ای از مشاغل را در بر می‌گیرد و این فرصت را برای طیف گسترده‌تری از علاقه‌مندان برای ارائه تقاضای مهاجرت امکان‌پذیر می‌کند. مشاغلی که جنبه مدیریت یا دستیاری مدیریت در یک مجموعه خدمات غذایی یا رستورانی را داشته باشد در ذیل این عنوان قرار می‌گیرند پس شما حتی اگر مثلا مدیریت یک تریا، کافی‌شاپ یا سفره‌خانه سنتی را هم در سابقه شغلی خود دارا بوده باشید می‌توانید از این طریق تقاضای مهاجرت بدهید.    این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

نکته جالب اینجاست که وب سایت رسمی دسته‌بندی مشاغل حتی Internet Cafe و Cybercafe را هم که بیشتر اصطلاحا عنوان کافه دارند در این گروه شغلی قرار داده است. همچنین اگر شما در گذشته در بخش‌های لجستیکی نیروهای مسلح خدمات تغذیه‌ای در رده مدیریتی داشته باشید می‌توانید با داشتن حداقل امتیاز مورد نیاز، برای ویزای مهاجرت فدرال به عنوان نیروی متخصص تقاضا دهید.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در هنگام تنظیم نامه شغلی باید بر روی مدیریت یا سوپروایزری یا دستیاری مدیریت مجموعه تاکید کنید. همچنین اگر در ذیل وظایف شغلی خود در آن مجموعه به مواردی که جنبه مدیریت در آنها قوی است نظیر کنترل روندها و روش‌های ارائه خدمات، نظارت و آموزش کارمندان، تهیه اقلام مورد نیاز، مذاکره با مسئولین یا مدیران رده بالاتر برای تامین نیازها و اصلاح رویه‌ها و نظایر اینها اشاره شود احتمال ویو شدن مصاحبه افزایش می‌یابد. در اینجا می‌توانید با تعدادی از این وظایف اصلی که شما باید حداقل ۲ یا ۳ تای آنها را به عنوان یک مدیر انجام داده باشید آشنا شوید:   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

  • Plan, organize, direct, control and evaluate the operations of a restaurant, bar, cafeteria or other food or beverage service
  • Determine type of services to be offered and implement operational procedures
  • Recruit staff and oversee staff training
  • Set staff work schedules and monitor staff performance
  • Control inventory, monitor revenues and modify procedures and prices
  • Resolve customer complaints and ensure health and safety regulations are followed
  • Negotiate arrangements with suppliers for food and other supplies
  • Negotiate arrangements with clients for catering or use of facilities for banquets or receptions.

    این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

الزامات برای اشتغال در کانادا

مهم‌ترین عنصر برای کسب چنین شغلی در کانادا، تجربه موفق کانادایی یا کشوری مشابه است. اگر شما سابقه مدیریت رستوران در ایران داشته‌ باشید نباید انتظار داشته باشید که در کانادا بتوانید مستقیما وارد چنین پوزیشنی شوید چون کمتر رستورانی در ایران از چنان شهرتی برخوردار است که اشتغال در آن بتواند نظر کارفرمای کانادایی را جلب کند. اگر در کشورهای منطقه (نظیر امارات) در رستوران‌های بین‌المللی سابقه مدیریت داشته باشید می‌توانید برای این کار تقاضا دهید اما به دلیل حساسیتی که آشنایی با فضاها و ضرورت‌های کاری ایجاب می‌کنند و همچنین آشنایی با قوانین و مقررات (خصوصاً در مورد قوانین کار، بهداشت و ایمنی) توصیه می‌شود که در ابتدا برای پوزیشن‌های پایین‌تر تقاضا دهید.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

همچنین شما می‌توانید با گذراندن دوره‌هایی در کالج در این زمینه با آمادگی بیشتری وارد محیط کار شوید. به عنوان نمونه صفحه مدرسه آشپزی کالج جورج براون نمونه‌هایی از این دوره‌ها را معرفی می‌کند که یکی از آنها یک دوره دو ساله است. البته اگر فکر می‌کنید اطلاعات این دوره برای شما تکراری است می‌توانید با ادامه تحصیل پاره‌وقت در یکی از رشته‌های عمومی مدیریت، فرصت‌های شغلی بیشتری برای خود فراهم کنید اما در مجموع این امکان بیش از تحصیل به تجربه نیازمند است.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

نکته دیگر این است که اگر شما بخواهید در یک رستوران عمومی مدیریت کنید باید اطلاعات خوبی از انواع نوشیدنی‌های مرسوم و متداول در کانادا داشته باشید که یکی از ضرورت‌های چنین مکان‌هایی است و شما برای کنترل کیفیت و سفارش آن نیازمند به آگاهی‌های زیادی در این باره هستید. البته رستوران‌های شرقی و اسلامی و کلا رستوران‌هایی که در آنها نوشیدنی‌های الکلی ارائه نمی‌شود در تورنتو و سایر شهرهای کانادا زیاد هستند و شما می‌توانید برای خلاصی از آنچه بیان شد برای این رستوران‌ها تقاضای کار دهید.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

یک راه دیگر برای اشتغال در این حوزه، راه‌اندازی رستوران شخصی خود و مدیریت آن است. کاری که خیلی از افراد سابقه‌دار و باتجربه در این حرفه انجام می‌دهند و ایرانیان موفقی در کانادا به این حرفه اشتغال دارند.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

وضعیت شغلی این رشته

همانطور که بیان شد این گروه شغلی طیف گسترده‌ای از مشاغل را شامل می‌شود لذا بیان یک عدد به عنوان متوسط درآمدی افراد چندان دقیق نیست. مثلا دریافتی سوپروایزر یک کافی‌شاپ در تورنتو قابل مقایسه با یک رستوران مشهور شهر نیست. 

همچنین نکته دیگری که در این میان وجود دارد دریافت درصدی (پورسانتی) در مورد برخی مدیران است. مثلا بسیاری از صاحبان کافی‌شاپ‌ها که دارای چند رستوران هستند یا شغل اصلی آنها چیز دیگری است برای ایجاد انگیزه و راحتی خیال، اگر فرد موثق و مناسبی را برای مدیریت مجموعه خود یافتند حقوق وی را درصدی از درآمد محل کار قرار می‌دهند و لذا ممکن است گاها هفته‌ای یک بار هم به محل سر نزنند. چنین فرصتی برای مدیران، بهترین زمان برای افزایش درآمد و آشنایی کامل از نحوه اداره یک بیزینس است تا در اولین فرصت بتوانند یک محل برای خود تهیه کنند و کار و کسب خود را راه‌اندازی نمایند. در اغلب موارد هم معمولاً آنها خریدار همان واحدی هستند که سال‌ها آن را برای فرد دیگری مدیریت کرده‌اند.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

وضعیت شغلی این رشته هم اکنون در شرایط «خوب» (بهترین وضعیت در دسته‌بندی سه وضعیتی دولت کانادا) است و چون در آینده نزدیک هم بعید است اشباعی صورت بگیرد کماکان خوب باقی خواهد ماند. البته این رشته به شدت به اوضاع اقتصادی وابسته است. در شرایط رکود که مشتریان کمتری به رستوران‌ها و سایر مراکز خدمات تغذیه مراجعه می‌کنند با کاهش درآمد، صاحبان مراکز مجبور می‌شوند از تعداد مدیران خود بکاهند. آنها حتی بسته به ابعاد رستوران ممکن است مدیریت کل کار را خود بر عهده بگیرند و همه مدیران را لی‌آف کنند اما در دوران رونق، تقاضا برای این افراد بالا می‌رود و می‌توانند بر روی رقم و شرایط قرارداد تاثیر بگذارند.  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

همچنین در آینده با پیری بیشتر جمعیت کانادا و افزایش تعداد کسانیکه امکان یا توان آماده‌سازی غذا را ندارند، برآورد می‌شود میزان نیاز برای انواع خدمات تغذیه‌ای خصوصاً در مجتمع‌های کهنسالان افزایش چشم‌گیری بیابد و نیاز به مدیران در این عرصه فزونی ‌گیرد

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar