دانشگاههای کانادا هنوز به روی دانشجویان بازند
18 جولای 2015 - 9:44
بازدید 452
10

برای بسیاری دانشجویان از سراسر دنیا تابستان بمعنای پایان امتحانات و فارغ التحصیلی از پیش دانشگاهی، دبیرستان و کالج است. برای فارغ التحصیلان کانادایی البته کار راحت تر است در حالی که برای دانشجویان خارجی موقعیت تحصیلی در کانادا ممکن است به همین سادگی نباشد. بیشتر دانشگاههای کانادا اکنون مهلت ثبت نامشان تمام شده اما […]

ارسال توسط :
پ
پ

برای بسیاری دانشجویان از سراسر دنیا تابستان بمعنای پایان امتحانات و فارغ التحصیلی از پیش دانشگاهی، دبیرستان و کالج است. برای فارغ التحصیلان کانادایی البته کار راحت تر است در حالی که برای دانشجویان خارجی موقعیت تحصیلی در کانادا ممکن است به همین سادگی نباشد. بیشتر دانشگاههای کانادا اکنون مهلت ثبت نامشان تمام شده اما این بدان معنا نیست که هیچ شانسی باقی نمانده. بسیاری از دانشگاهها شرایطی فراهم آورده اند تا متقاضیان تحصیل در کانادا بتوانند تحت شرایطی در همین سپتامبر سر کلاس حاضر شوند و شروع به تحصیل کنند. در این نوشتار به برخی از آنها اشاره میشود.

 

Rolling Admissions

در حالیکه بیشتر دانشگاههای تحقیقاتی بعد از پایان مهلت پذیرش بهاره دانشجو نمیگیرند بسیاری کالجها و (بسیاری کالجهای پلی تکنیک) هنوز برخی رشته ها را پیشنهاد میدهند که البته این پیشنهاد در صورتی است که ظرفیت در آن رشته ها هنوز موجود باشد. همچنین در موارد محدودی برخی دانشگاهها مهلت ثبت نام را تمدید میکنند.

 

University Transfer Programs

اگر دانشجویان مهلت ثبت نام را از دست بدهند و یا حداقل معیارهای لازم برای پذیرش در یک رشته رقابتی را نداشته باشند این امکان را دارند که در یک کالج در رشته ی مرتبط تحصیلات معادل آن را شروع کنند و در صورت موفقیت از سال دوم و یا سوم به دانشگاه منتقل شوند. این کار اگر بصورت درستی صورت گیرد میبایست چهار سال بطول انجامد یعنی تقریبا همان زمانی که برای دریافت یک مدرک دانشگاهی نیاز است.

دانشجویان زیادی این روش را در پیش میگیرند چراکه ترکیبی از کار عملی و همچنین آموزش علمی را برای دانشجو مهیا میکند تا بتواند مهارتها و سطح علمی و عملی مورد نیاز برای ورود به دانشگاه را بدست آورد. بسیاری از سیاستهای جذب دانشجو در دانشگاهها بر همین مبنا  پیش بینی شده است و به دانشجویانی که معدل کل پایین دارند و یا ضعف مدرک زبان دارند این امکان را میدهد تا به دانشگاه وارد شوند و بتوانند از مدرک زبان نیز بی نیاز شوند. همچنین هزینه کالج معمولا تا 40 درصد پایین تر از دانشگاه میباشد.

 

Province-wide University Transfer Programs

در برخی استانها مثل بریتیش کلمبیا، آلبرتا و اونتاریو بیشتر کالجها و دانشگاهها در زمینه معادلسازی دروس مختلف رشته های مختلف با هم همکاری دارند و به دانشجویان این امکان را میدهند تا یک مدرک دانشگاهی را در چندین دانشگاه مختلف کامل کنند. این کار مزیت دیگری نیز دارد که دانشجویان قبل از ورود به سال سوم و چهارم در یک دانشگاه خاص بتوانند تا حدودی با محیط تحصیلی خود آشنا شوند.

 

Multiple Credentials

برای افرادی که بدنبال کسب مهارتهای لازم برای اشتغال هستند، کامل کردن یک دیپلم یا مدرک معادل در کالج میتواند انتخاب درستی باشد. این برنامه ها معمولا یک ساله و یا دو ساله هستند و بواسطه اعتبار مدرکی که در کانادا بدست میاورید میتوانند بهترین راه برای اخذ پروانه اشتغال در زمینه های مختلف باشند. این دیپلمها و مدارک تحصیلی شبیه آنها معمولا قابل ترنسفر نیز میباشند.

 

University Foundation / University preparation Programs

 این برنامه  برای دانشجویانی مفید است که صلاحیتهای تحصیلی (مثل معدل کل) و یا زبانی آنها ممکن است کافی باشد اما بدلایلی هنوز قابل پذیرش در دانشگاه نباشد. این برنامه برای موارد زیر مناسب است:

·         دانش آموز تحصیلات پیش دانشگاهی را گذرانده اما معادل 12 سال تحصیل کانادایی نمیباشد.

·         دانش آموز مهارتهای زبانی و تحصیلی دارد اما به او توصیه میشود تا مهارتهای عملی خود را بالا ببرد.

·         دانش آموز تمام صلاحیتها را دارا است اما آنها را در سنینی پائینتر از همتایان کانادایی خود گذرانده است.

 

University Pathway Programs

این مورد شامل دانشجویانی میشود که معدل کل مورد نیاز را دارند اما بدلیل ضعف زبان قابل پذیرش نیستند. در این موارد دانشگاهها ممکن است به آنها پذیرش مشروط بدهند و شرط پذیرش نهایی را قبولی در آزمونهای دوره های زبان تعیین کنند. این دوره های زبان معمولا در خود دانشگاهها برگزار میشود و یا با همکاری مؤسسات خصوصی زیر نظر دانشگاهها صورت میگیرد. دانشجویان بعد از موفقیت در آزمونهای آیلتس و،،، و یا گذراندن موفقیت آمیز دوره مجاز به انتخاب واحدهای بعدی و ادامه تحصیل میشوند.

 

Co-Registration

این برنامه کمتر شناخته شده است و برای دانشجویانی است که سطح زبانی آنها بد نیست اما قابل قبول هم نیست. مثلا افرادی که آیلتس 5 یا 6 دارند. به آنها توصیه میشود که همزمان با تحصیل زبان فرانسه یا انگلیسی خود را تقویت کنند.

 

نکته: تمامی دانشجویان بعد از پذیرش باید برای Study Permit اقدام نمایند. و این کار را باید بسرعت انجام دهند تا بموقع وارد کانادا شوند و محروم از شرکت در ترم مورد نظر نگردند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar