خوش‌بینی اقتصاددانان به‌رغم کاهش حدود 20 هزار شغل
10 می 2015 - 3:49
بازدید 346
9

مرکز آمار کانادا در گزارشی که به‌وضعیت اشتغال ماه ایپرل 2015 می‌پردازد به از دست رفتن حدود 19 هزار 700 شغل در مجموعه تغییراتی شغلی این ماه اشاره دارد. این میزان در نقطه مقابل افزایش چشمگیر و خلاف انتظار 28 هزار و 700 شغلی ماه مارچ قرار دارد. البته مشخصه ویژه تغییرات شغلی در ماه […]

ارسال توسط :
پ
پ

مرکز آمار کانادا در گزارشی که به‌وضعیت اشتغال ماه ایپرل 2015 می‌پردازد به از دست رفتن حدود 19 هزار 700 شغل در مجموعه تغییراتی شغلی این ماه اشاره دارد. این میزان در نقطه مقابل افزایش چشمگیر و خلاف انتظار 28 هزار و 700 شغلی ماه مارچ قرار دارد. البته مشخصه ویژه تغییرات شغلی در ماه ایپرل-برخلاف مارچ 2015- این بود که تعداد مشاغل تمام‌وقت در آن افزایش چشمگیری داشت.

بر اساس این گزارش، در ماه ایپرل 46 هزار و 900 شغل تمام‌وقت به مجموعه مشاغل اضافه شد درحالی‌که 66 هزار و 500 شغل پاره‌وقت از بازار محو شد. البته این تغییرات تاثیری در نرخ بیکاری نداشت و این عدد هم‌چنان 6.8 درصد باقی ماند. افزایش فرصت‌های شغلی در بخش خصوصی اتفاق افتاد که 24 هزار 200 شغل به بازار افزودند درحالی‌که بخش دولتی 19 هزار و نهصد شغل از دست داد. با این حال متخصصان بازار کار یکی از عوامل موثر در کاهش مشاغل پاره‌وقت را تعطیلی مراکز مهم فروش چون Target و Future Shop می‌دانند.

در ادامه چند ماه گذشته، افزایش اختلاف نرخ بیکاری در امریکا و کانادا ادامه یافت و هم‌اکنون به عدد 1.4 درصد رسیده است. نرخ بیکاری امریکا در ایپرل 2015، 5.4 درصد اعلام شد که پایین‌ترین نرخ در هفت سال گذشته است.

در همین حال، بانک مرکزی کانادا که نرخ رشد اقتصادی را در سه ماهه اول سال صفر برآورد کرده بود برای سه ماهه دوم که ایپرل، اولین ماه آن محسوب می‌شود رشد مثبت برآورد کرده و بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که عملکرد بازار کار در ماه های می و جون بهتر باشد. البته اقتصاد کشور و وضعیت بازار کار کماکان از تبعات کاهش شدید قیمت نفت متاثر است. مثلا در البرتا کل حوزه منابع طبیعی که صنایع نفتی هم در میان آن قرار می‌گیرد مجموعا 3500 شغل از دست داد اما نکته جالب اینجاست که در مجموع 12 هزار 500 شغل به مشاغل این استان افزوده شده تا نرخ بیکاری در این استان اندکی کاهش یابد.

در بریتیش‌کلمبیا برخلاف نتایج بسیار خوب ماه مارچ، در این ماه 28 هزار و 700 شغل از دست رفت و نرخ بیکاری از 5.8 مارچ به 6.3 افزایش پیدا کرد.

استان ساسکاچوان با نرخ بیکاری 4.3 همچنان دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور است. این عدد از ایپرل سال گذشته 0.8 درصد بالاتر است اما نسبت به ماه گذشته 0.1 درصد کمتر است و نشان می‌دهد که این استان با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی البرتا، تا مدت‌ها همین وضعیت «دارای بهترین عملکرد شغلی» را ادامه خواهد داد.

اطلاعات بیشتر را اینجا و اینجا ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar