حضور کاندیدهای ایرانی در انتخابات شورای شهر ریچموندهیل و تورنتو
10 اکتبر 2010 - 18:53
بازدید 395
4

در کانادا اداره اصلی‌ترین امور شهر نظیر تاسیسات شهری، ایمنی، پاکیزگی، تفریحات و آموزش بر عهده مجموعه‌ای از شوراهای منتخب مردمی قرار دارد که مجموعا دولت شهری را تشکیل می‌دهند. این گروه از منتخبین مردمی که هر چهار سال یک بار با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند شامل شهردار شهر، مشاوران منطقه‌ای، مشاوران نواحی و […]

ارسال توسط :
پ
پ

در کانادا اداره اصلی‌ترین امور شهر نظیر تاسیسات شهری، ایمنی، پاکیزگی، تفریحات و آموزش بر عهده مجموعه‌ای از شوراهای منتخب مردمی قرار دارد که مجموعا دولت شهری را تشکیل می‌دهند. این گروه از منتخبین مردمی که هر چهار سال یک بار با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند شامل شهردار شهر، مشاوران منطقه‌ای، مشاوران نواحی و معتمدین شوراهای مدارس (به تفکیک برای مدارس عمومی، خصوصی، انگلیسی‌زبان و فرانسه‌زبان) هستند. از آنجا که زندگی روزمره مردم به فعالیت این شوراها وابستگی زیادی دارد این انتخابات اهمیت زیادی برای مردم دارد.

از سوی دیگر به دلیل ماهیت غیرسیاسی این انتخابات، مردم عادی و غیرفعال در امور سیاسی و احزاب که می‌خواهند نقش‌های پررنگ‌تری در عرصه اداره زندگی جمعی داشته باشند و در خود توانایی حضور در عرصه‌های سیاست‌گذاری را می‌بینند با رعایت قواعد و شرایطی خود را نامزد انتخابات می‌کنند.

شهر ریچموندهیل در شمال تورنتو و از مجموعه شهرهای ناحیه تورنتوی بزرگ GTAاین روزها نظیر تمامی شهرهای اطراف پر از آگهی‌های تبلیغاتی کوچک نامزدهاست که با اجازه صاحبخانه‌ها در فضای چمن جلوی خانه‌ها نصب شده‌اند اما آنچه که این شهر را از سایر شهرها متمایز می‌سازد تکرار بیشتر نام‌ها و تصاویر چند ایرانی کاندید شده در این مناطق است که خود به خوبی بر افزایش اعتماد به نفس ایرانیان برای حضور در عرصه‌های تصمیم‌گیری حکایت دارد.

اگر چه مدت‌هاست که ایرانیان به صورت پراکنده در کانادا خود را برای انتخابات‌های مختلف نامزد کرده‌اند اما بی‌تردید پس از پیروزی غروربخش دکتر رضا مریدی به عنوان نماینده منتخب ریچموندهیل در پارلمان انتاریو، این اعتماد در میان طیف‌های گسترده‌ای از ایرانیان شکل گرفته که می‌توانند در اینده سیاست‌ها و برنامه‌های کانادا نقش‌های کلیدی‌تری را بر عهده بگیرند. به همین دلیل سه ایرانی در دو ناحیه مختلف از شهر ریچموندهیل (نواحی ۲ و ۳) و یک نفر در تورنتو نامزد عضویت در شورای شهر شده‌اند.

اهمیت رای جامعه ایرانی سبب شده تا سایر نامزدها هم با انجام مصاحبه با نشریات ایرانی و چاپ آگهی به زبان فارسی تلاش کنند که در انتخابات آتی، رای اعضا این جامعه را به دست بیاورند و یا حداقل اینکه اجازه ندهند که رای جامعه ایرانی برای نامزدهای ایرانی‌ متمرکز شود. البته همانطور که بیان شد به دلیل اهمیت موضوعات شهری در زندگی روزمره، اصولا شهروندان کانادایی از هر قوم و نژاد که باشند بیش از همه به برنامه‌ها و همچنین گذشته کاندیدها توجه نشان می‌دهند تا سایر پارامترها اما در صورت نزدیکی رقابت بین کاندیدها، قطعا امور دیگری چون ریشه‌های قومی و فرهنگی هم اهمیت خواهد یافت.

باید تا روز ۲۵ اکتبر منتظر ماند و دید این افراد تا چه میزان می‌توانند اعتماد ساکنان مناطق مورد نظر را به خود جلب کنند. اما نتیجه هر چه باشد اصلی‌ترین تاثیر خود را بر جا گذاشته است یعنی جایی‌که کامیونیتی ایرانی به سایر جوامع کانادایی یادآوری می‌کند «ما آمده‌ایم.»

برای آشنایی با نمایندگان مناطق مختلف در ریچموندهیل یعنی خانم مهدیه حاجی‌قاضی (تنها زن ایرانی و همچنین تنها زن مسلمان نامزد شده در ریچموندهیل) و آقای احسان حقی (هر دو از ناحیه دو)، آقای مهرداد صبوحی از ناحیه سه و همچنین آقای بابک ناهیدی از ناحیه ویلودیل تورنتو بر روی اسامی آنها کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar