جهش باورنکردنی یک رشته شغلی در فهرست مشاغل فدرال
29 جولای 2011 - 17:52
بازدید 489
8

اداره مهاجرت کانادا در این هفته به فاصله دو روز در ۲۷ و امروز ۲۹ جولای آمار فهرست مشاغل نیروی متخصص فدرال را به‌روز کرد. چنین سرعتی در اطلاع‌رسانی در گذشته کمتر سابقه داشته است و جای تقدیر دارد. در خود فهرست، موردی که در ۲۷ جولای عجیب بود جهش بالای رشته «صاحبان مشاغل حرفه‌ای […]

ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت کانادا در این هفته به فاصله دو روز در ۲۷ و امروز ۲۹ جولای آمار فهرست مشاغل نیروی متخصص فدرال را به‌روز کرد. چنین سرعتی در اطلاع‌رسانی در گذشته کمتر سابقه داشته است و جای تقدیر دارد.

در خود فهرست، موردی که در ۲۷ جولای عجیب بود جهش بالای رشته «صاحبان مشاغل حرفه‌ای ارائه‌دهنده خدمات تجاری به مدیران» از ۵۲ پرونده به ۱۸۷ پرونده در کمتر از یک هفته بود. فرض بر این بود که این افزایش ۱۳۵ پرونده‌ای در فاصله ۶ روز به دلیل ورود پرونده‌های در صف مانده است اما وقتی در ۲۹ جولای آمار از ۱۸۷ به ۲۵۹ رسید یعنی ۷۲ پرونده در دو روز، مشخص گشت که ماجرا سوی دیگری دارد و به نظر می‌رسد که افراد زیادی در سراسر جهان در مسابقه‌ای جدی می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند و از این رشته شغلی که طیف گسترده ای از مشاغل را شامل می‌شود برای تقاضای اقامت دائم کانادا از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال بهره‌مند شوند. با این حساب برآورد اولیه ما از اینکه این رشته در کمتر از سه ماه تکمیل می‌شود و عده‌ای آن را اغراق‌آمیز دانسته بودند حالا خوشبینانه به نظر می‌رسد چون اگر این رشته با همین سرعت به تکمیل شدن ادامه دهد تا کمتر از دو هفته دیگر به سقف ۵۰۰ پرونده رسیده و تکمیل خواهد شد. دوستانی که همه شرایط از جمله نمره زبان را دارا هستند و مدارک لازم را هم فراهم کرده‌اند بهتر است همین امروز برای این رشته اقدام کنند چون شاید فردا دیر باشد.

در ادامه، پرستاری با ۹۴ پرونده در جایگاه دوم قرار دارد. سرعت تکمیل این رشته هم نشان می‌دهد که احتمالا این رشته برای رسیدن به سقف مورد نظر به یک ماه و نیم دیگر زمان نیاز دارد. البته با این فرض که همین میزان سرعت ادامه داشته باشد و کم یا زیاد نشود.

مدیریت رستوران، داروسازی و متخصص بیولوژی در رتبه‌های بعدی هستند و همانطور که بیان شده بود، مددکاری اجتماعی جایگاه سومی خود را از دست داده و به رتبه ششم تنزل کرده است که البته هنوز جایگاه بالاتری نسبت به وزن این رشته در لیست است و در اینده باز هم تنزل رتبه خواهد داشت.

اما در کنار آمار عجیب رشته اول، یک رشته دیگر هم در این فهرست عجیب است و آن پزشکی عمومی است که بنا به ادعای این لیست تنها ۳ پرونده دریافتی دارد و امارش نه تنها از پزشکی تخصصی بلکه از موردی چون آشپزی هم پایین‌تر است. اگر در این مورد اشکال تایپی اتفاق نیافتاده باشد و این امار درست باشد تردیدی نیست که این توقف آماری کاملا تعمدی و بر اساس یک دستورالعمل انجام شده که فعلا به دلیل کمبود اطلاعات نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد اما متقاضیان پزشکی عمومی نباید از این عدد گمراه شوند و فکر کنند که فرصت زیادی دارند چون این عدد قطعا عدد پرونده‌های رسیده به CIO در این رشته نیست. باید یک نوبت دیگر صبر کرد و اگر این عدد درست نشد، کنپارس این مورد را دنبال خواهد کرد  خصوصا که CIO در مورد پزشکی عمومی سوابق ناخوشایندی داشته است. نتیجه این بحث هر چه باشد به اطلاع شما خواهد رسید. آنچه الان ضروری است سرعت عمل در آماده سازی دقیق مدارک و ارسال انهاست.

فهرست اعلام شده می‌گوید که تا کنون و در مدت حدود یک ماه ۵۲۹ پرونده در CIO ثبت شده که معنای آن آماری بالاتر از این در تعداد پرونده‌های دریافت شده است. به عبارت دیگر رقابت خصوصا در رشته‌های پرطرفدار بسیار جدی است و تابستان داغ امسال تا پاییز ادامه خواهد داشت.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar