جزییاتی بیشتر از خدماتی که کنپارس به پزشکان مهاجر ارائه می‌دهد
07 آوریل 2009 - 2:07
بازدید 439
7

  جزییاتی بیشتر از خدماتی که کنپارس به پزشکان مهاجر ارائه می‌دهد   در بخش قبلی مواردی کلی از خدمات کنپارس برای پزشکان معرفی شد. همچنین به تفصیل بیان شد که چرا راه‌های ورود پزشکان به سیستم پزشکی کانادا چندان هموار نیست و چگونه می‌توان با آمادگی و آشنایی با ظرایف و پیچیدگی های این […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

جزییاتی بیشتر از خدماتی که کنپارس به پزشکان مهاجر ارائه می‌دهد

 

در بخش قبلی مواردی کلی از خدمات کنپارس برای پزشکان معرفی شد. همچنین به تفصیل بیان شد که چرا راه‌های ورود پزشکان به سیستم پزشکی کانادا چندان هموار نیست و چگونه می‌توان با آمادگی و آشنایی با ظرایف و پیچیدگی های این سیستم، آنها را هموارتر کرد.

 

دراین راه با توجه به هدف اصلی کنپارس که دسترسی به آینده شغلی و موفقیت پزشکان مهاجر و نه الزاماَ تشویق آنها به مهاجرت کور و بدون برنامه است، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده که در اینجا با مواردی از آنها اشاره می‌شود:

 

بهره مندی از مشاورین آشنا با سیستم پزشکی کانادا

 

کنپارس از راهنمایی مشاورانی استفاده می‌کند که خود در این سیستم وارد شده و مشکلات را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. آنها با راه کارها  و ظرائف این مسیر آشنا هستند و از همه مهم‌تر اینکه در تمامی این سال‌ها با هزاران داوطلب موفق و ناموفق از نزدیک ارتباط داشته‌اند و به همین دلیل و از همه مهم‌تر با متقاضیان موفق و ناموفق آشنا هستند و بنابراین بیش از هر کس دیگری میتوانند موانع و مشکلات را برای پزشکان متقاضی مهاجرت روشن سازند. این مسئله زمانی مهم‌تر می‌شود که به یاد داشته باشیم تفاوتهای بنیادینی میان سیستم پزشکی کانادا و سیستم پزشکی در ایران و اروپا وجود دارد. آگاهی و خبرگی دراین ظرائف باعث می‌شود که احتمال قبولی پزشکان به طور قابل توجهی افزایش یابد. وظیفه‌ای که بر دوش همکاران کنپارس است.

 

بدین منظور کنپارس با صرف ساعت‌ها زمان، جزواتی را تهیه کرده و در اختیار تمام متقاضیان قرار داده است که در آنها برخی از مهم‌ترین مباحث به اجمال توضیح داده شده‌اند. اما جزوات کاملتر که راهنماهای اصلی پزشکان هستند به صورت اختصاصی در اختیار کسانی قرار می‌گیرند که مستقیماَ با کنپارس در ارتباط هستند. این جزوات به چگونگی موفقیت آنها در سیستم کمک می‌کند. در آنها ابتداً تفاوت سیستم پزشکی ایران و کانادا به تفصیل بررسی شده و سپس راه‌های موفقیت، در امتحانات، مصاحبه‌ها و در نهایت ورود به سیستم پزشکی کانادا توضیح داده شده است. لذا کنپارس پزشکان را در جریان مطالب و اطلاعات ضروری قرار خواهد داد. در ادامه نیز، هر جا که بر اساس تغییر قوانین یا رویه‌ها توضیحات جدیدی لازم باشد به سرعت در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

 

راه دیگری که پزشکان می‌توانند با کنپارس درارتباط باشند، سمینارهایی است که در یک یا دو نوبت در سال برگزار می‌شود که تا الان ۲ بار آن در تهران تشکیل شده و پزشکان متقاضی در آن شرکت کرده‌اند. این سمینارها با حضور متخصصین، به پزشکان کمک می‌کند تا با تمام مسائل و مشکلاتی که در مقوله مهاجرت و رشته خودشان با آنها روبرو خواهند شد، آشنا شوند و آنهارا به حداقل برسانند. در ادامه با پیشرفت روند برنامه‌های کنپارس، بر حجم سمینارها و کارگاه‌های تخصصی ویژه مشتریان کنپارس افزوده شده و مباحث عمیق‌تر و پرچالش‌تری با آنها در میان گذاشته خواهد شد.

 

این مسئله که مطالب مورد نیاز پزشکان بارها و بارها برای آنها توضیح داده شود تا با جزییات آنها کاملاً درگیر شوند از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف این است که از این طریق هیچ ابهامی در مورد تفاوت‌های اساسی دو سیستم پزشکی و راه‌های غلبه بر مسائل ناشی از آنها باقی نماند. با ارائه زمان کافی برای بیان پرسش‌ها از سوی پزشکان و تشکیل جلسات خصوصی‌تر انتقال آگاهی‌ها به حداکثر میزان خود خواهد رسید.

 

سومین امکان موجود برای ارائه خدمات، پاسخ به پرسش‌های متقاضیان طرف قرارداد است. بدین صورت هیچ نگرانی از بابت فاصله زمانی بین سمینارها باقی نمی‌ماند و مشتریان کنپارس مطمئن می‌شوند که همیشه کسی برای برطرف کردن یک ابهام یا ارائه راه حل وجود دارد و بدین ترتیب آنها می‌توانند زمان زیادی را ذخیره کنند. در مجموع کسانی که به طور اختصاصی طرف قرارداد با کنپارس شوند، از حمایت‌های کاملی برخوردار خواهند شد که تمامی خدمات لازم و ضروری در مراحل آماده‌سازی را در برخواهد گرفت.

 

امتیاز دیگری که متقاضیان مستقیم کنپارس دارند این است که آنها به طور یک به یک با کارشناسان در ارتباط هستند. در بسیاری از موارد متقاضیان کنپارس موفق شده‌اند در تماس تلفنی ساعتها در رابطه با مورد خودشان با مشاورین صحبت کرده و راهنمایی شوند. از آنجا که مسائل هر یک از متقاضیان بسته به شرایط، توانایی‌ها، تجارب و تحصیلات با دیگران تفاوت دارد این راهنمایی‌های ویژه و اختصاصی اهمیتی دو چندان می‌یابد.

 

تسهیل مراحل اجرایی

 

کنپارس برای متقاضیان مراحل اجرایی را تسهیل می‌کند. به عنوان مثال امتحانات، برای پزشکان ثبت نام شده و تدارک لازم انجام می‌شود تا افراد بتوانند در نهایت آرامش وددر مکان مورد علاقه خود، امتحانات خود را برگزار کنند. در ضمن برای پزشکان برنامه ریزی میشود تا در کمترین فرصت و بسته به آمادگی های فردی، مراحل مختلف را یکی پس از دیگری و در کمترین زمان ممکن پشت سر بگذارند.

 

امتحانات

 

کنپارس به آنها کمک می‌کند تا قسمتهای مختلف امتحانات را به صورت آزمایشی بگذرانند و آمادگی نسبی پیدا کنند. این مورد شامل آزمون‌های عملی هم که در ایران امکان حضور در آنها نیست می‌شود تا متقاضیان با حداکثر آمادگی در آزمون اصلی شرکت کنند. همچنین کنپارس برنامه‌های دیگری برای متقاضیان خودش در نظر گرفته است مانند برگزاری شام و ضیافت. این ضیافتها در فاصله سفرهای کارشناسان کنپارس به ایران و در تهران یا بعضی شهرهای بزرگ دیگر انجام خواهد شد. صرف‌نظر از امکان رویارویی مستقیم، پاسخ به سوالات و در جریان آخرین تغییر و تحولات قرار گرفتن، یک حسن بزرگ این گونه برنامه‌ها ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی میان تمام متقاضیان طرف قرارداد کنپارس است. این ارتباطات نه تنها منجر به دوستی‌های عمیقی می‌شود که در آینده شغلی و زندگی به حال طرفین آن مفید خواهد بود بلکه می‌تواند زمینه ساز انجام سرمایه‌گذاری‌های آتی میان گروه‌های پزشکی ایرانی شود. این فرصتی بی‌نظیر است که اعضاء این گروه سال‌ها بعد نتایج آن را مشاهده خواهند کرد.    

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar