جان توری شهردار تورنتو شد
29 اکتبر 2014 - 17:32
بازدید 340
10

بعد از ماه‌ها کشمکش و پایان یکی از جنجالی‌ترین مبارزات انتخاباتی در انتخابات شهرداری تورنتو، جان توری برای 4 سال شهردار تورنتو شد. دوشنبه‌شب، 27 اکتبر 2014 با پایان رای‌گیری برای انتخاب اعضا شوراهای شهر و شهرداری‌ها در انتاریو، ساکنان این استان با سکان‌داران دولت‌های شهری در 4 سال آینده آشنا شدند. درحالی‌که تعدادی از […]

ارسال توسط :
پ
پ

بعد از ماه‌ها کشمکش و پایان یکی از جنجالی‌ترین مبارزات انتخاباتی در انتخابات شهرداری تورنتو، جان توری برای 4 سال شهردار تورنتو شد.

دوشنبه‌شب، 27 اکتبر 2014 با پایان رای‌گیری برای انتخاب اعضا شوراهای شهر و شهرداری‌ها در انتاریو، ساکنان این استان با سکان‌داران دولت‌های شهری در 4 سال آینده آشنا شدند. درحالی‌که تعدادی از ایرانیان هم شانس خود را برای ورود به مراکز تصمیم‌گیری شهری امتحان کردند. با این همه حتی برای کسانی‌که ساکن خود شهر تورنتو نبودند انتخابات این شهر از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار بود. جایی‌که برای 4 سال گذشته شاهد انواع بحران‌های عمیق در روابط راب فورد، شهردار جنجالی و بی‌مبالات شهر و اعضا شورای شهر و رسانه‌ها بود. حالا به نظر می‌رسد ساکنان تورنتو می‌توانند نفسی به راحتی بکشند.

در تورنتو، جایی‌که رقابت در هفته آخر به شدت تنگاتنگ شده بود و بیم آن می‌رفت که داگ فورد، جای برادرش را در مدیریت شهری بگیرد، جان توری با کسب حدود 395 هزار رای و کمی بیش از 40 درصد آرا اول شد، داگ فورد با 34 درصد و اولیویا چاو با 23 درصد دوم و سوم شدند. بیش از 60 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده بودند و به همین دلیل با اینکه رای جان توری از آرا راب فورد در نوبت قبلی بیشتر شد اما از نظر درصد آرا، راب فورد که 47 درصد آرا را در انتخابات قبلی به دست آورده بود وضع بهتری داشت.

راب فورد با ظاهری که آشکارا نشان از عوارض شیمی درمانی برای مقابله با بیماری سرطان داشت ضمن تبریک به توری و آمادگی برای کمک به وی در اداره بهتر شهر به طرفداران خود اطمینان داد که در انتخابات 4 سال آینده شرکت کرده و برای کسب مجدد کرسی شهرداری شهر مبارزه کند.

این انتخابات از بعد سیاسی هم اهمیت زیادی داشت و حزب لیبرال که کاندیدای مشخصی برای آن نداشت تلویحا و از طریق کاندیداهای این حزب، از توری طرفداری می‌کرد. ضمن اینکه جاستین ترودو بلافاصله بعد از پیروزی توری، در توییتر خود برای وی پیام تبریکی توام با آرزوی همکاری در آینده فرستاد. بی‌شک یکی از خوشحال‌ترین افراد هم کتلین وین، رییس دولت انتاریو است که با جان توری بیش از دو دهه رقابت داشته و با شکست او در انتخابات دو دوره قبل انتاریو، زمینه استعفای توری را از رهبری محافظه‌کاران استان فراهم کرد. با این حال این دو دوستی دیرینه توام با احترام متقابل دارند و رفتار متشخصانه توری با وین به طور کامل با رفتارهای توهین‌آمیز دو برادر در شهرداری تورنتو تفاوت دارد. از آنجا که مهم‌ترین شعار انتخاباتی توری، اصلاح سیستم حمل و نقل شهری بوده و پیشرفت سیستم حمل و نقل از برنامه‌های کلیدی وین هم هست قاعدتا ساکنان تورنتو شاهد بهبودهای محسوسی در این زمینه در میان‌مدت خواهند بود.

اما برای ایرانیان که جامعه آنها شاهد پرتعدادترین کاندیداهای خود در انتخاباتی از این نوع بود (حداقل 6 نفر در تورنتو و شهرهای اطراف) نتایج چندان درخشان نبود. در این بین قطعا بهترین کارنامه را دیوید موسوی از حوزه ویلودیل تورنتو داشت که با کسب حدود 8000 رای در این حوزه دوم شد و توانست یک تیم انتخاباتی قوی شکل دهد و یک برنامه مبارزاتی طولانی و دشوار را به‌سامان برساند که قطعا در آینده می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های موثرتری برای این عضو جوان و پویای جامعه ایرانیان باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar