جاستین ترودو با شمشمیر کشیده آمد!
21 آگوست 2014 - 8:27
بازدید 360
2

در ماهی که به دلیل تعطیلات تابستانی و مسافرت‌های عموم مردم، فعالیت‌های سیاسی رونق فراوانی ندارد، جاستین ترودو در یک گردهمایی حزبی در 19 آگست در ادمونتون، از هدف بزرگ حزب خود رونمایی کرد. وی در این میتیگ تبلیغاتی که برای جذب حامیان مالی و با حضور حدود 350 نفر از آنان برگزار می‌شد اعلام […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ماهی که به دلیل تعطیلات تابستانی و مسافرت‌های عموم مردم، فعالیت‌های سیاسی رونق فراوانی ندارد، جاستین ترودو در یک گردهمایی حزبی در 19 آگست در ادمونتون، از هدف بزرگ حزب خود رونمایی کرد. وی در این میتیگ تبلیغاتی که برای جذب حامیان مالی و با حضور حدود 350 نفر از آنان برگزار می‌شد اعلام کرد که حزب لیبرال کانادا برای انتخابات سال 2015 فدرال 170 کرسی پارلمان را هدف گرفته است. این عدد تقریبا چهار برابر تعداد کرسی‌های این حزب در حال حاضر یعنی 37 کرسی و جایگاه سوم در مجلس است.

رسیدن از 37 به 170 کرسی ماموریت بسیار بزرگی است که ترودو برای خودش و حزب تعریف کرده است. معنای دیگر آن این است که حزب لیبرال نه تنها به بازگشت به جایگاه «مخالف قانونی» (رتبه دوم در مجلس که این حزب قبل از انتخابات سال 2011 در اختیار داشت) فکر نمی‌کند بلکه حتی تشکیل یک دولت اقلیت را هم نمی‌پسندد و هدفش تشکیل یک دولت اکثریت است (این مجلس در انتخابات سال 2015 با اضافه شدن چند ظرفیت جدید، 338 کرسی خواهد داشت.)

البته نظرسنجی‌ها کماکان حزب لیبرال را در صدر نشان می‌دهند اما فاصله این حزب با محافظه‌کاران در حدی نیست که بتوان با قاطعیت گفت در انتخابات سال آینده لیبرال‌ها برندگان رقابت حساس خواهند بود. شاید به همین دلیل برخی محافظه‌کاران، تاکید بر کسب 170 کرسی در انتخابات را خیال‌پردازی ترودو دانسته‌اند اما در عین حال آنها می‌دانند که حزب لیبرال موفقیت خوبی در معرفی کاندیداهای جدید برای کرسی‌های حساس داشته و مثلا 7 برابر بیش از NDP کاندیدا معرفی کرده است.

ترودو برای یک تور انتخاباتی تابستانی مدتی‌ست که در مناطق مختلف البرتا، مهم‌ترین پایگاه محافظه‌کاران در آمد و شد است و امیدوار است با تضعیف موقعیت محافظه‌کاران در این استان کلیدی، هم بتواند کرسی‌هایی از این استان به طور سنتی حامی احزاب راست‌گرا به چنگ آورد و هم با برهم زدن نظم فکری و تشکیلاتی محافظه‌کاران، کسب مجدد کرسی‌های از دست رفته در استان‌هایی چون انتاریو را امکان‌پذیر سازد.

اگر وی بتواند در انتخابات 2015 دولت اکثریت تشکیل دهد دومین نخست‌وزیر «ترودوی» کانادا خواهد بود. پدر جاستین ترودو برای چیزی حدود 20 سال در دهه‌های 60 تا 80 به عنوان یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین نخست‌وزیران تاریخ کانادا شناخته می‌شد.

برای مطالعه متن یکی از اخبار مرتبط، اینجا را ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar