توقف برنامه خاص مهاجرتی ویژه اعضا خانواده ساکنان استان البرتا
04 سپتامبر 2010 - 14:01
بازدید 223
10

به نظر می‌رسد سیاست‌های انقباضی مهاجرتی جیسن کنی رفته رفته برنامه‌های مهاجرتی بیشتری را متاثر می‌کند که نمونه آن در هفته گذشته در مورد توقف دو برنامه از برنامه‌های مهاجرتی استان البرتا اتفاق افتاد.   یکی از این برنامه‌ها که ویژه خانواده ساکنان این استان بود و ما پیشتر دراینجا آن را معرفی کرده بودیم […]

ارسال توسط :
پ
پ

به نظر می‌رسد سیاست‌های انقباضی مهاجرتی جیسن کنی رفته رفته برنامه‌های مهاجرتی بیشتری را متاثر می‌کند که نمونه آن در هفته گذشته در مورد توقف دو برنامه از برنامه‌های مهاجرتی استان البرتا اتفاق افتاد.

 

یکی از این برنامه‌ها که ویژه خانواده ساکنان این استان بود و ما پیشتر دراینجا آن را معرفی کرده بودیم تاثیر بسیار زیادی در افزایش جمعیت استان داشت و استقبال از آن به حدی زیاد شده بود که در ماه‌های اخیر برآورد زمانی فهرست انتظار آن از متوسط چهار ساله فراتر رفته بود در حالیکه در ماه‌های اول اعلام، حدود شش ماه برآورد می‌شد. به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین دلایل این توقف هم نظیر مورد نیروی متخصص فدرال برای کوتاه‌تر کردن زمان انتظار از طریق کوتاه کردن تحمیلی صف متقاضیان باشد. به هر حال این فرصت هم، البته بنا بر اعلام مسئولین استان به طور موقت، از دست رفت تا باز هم همه راه‌ها به کبک ختم شود.

 

در مطلب زیر که از اینجا برداشت شده، توضیحات بیشتری بیان شده است.

 

برنامه کاندید مهاجرت به استان البرتا Alberta Immigration Nominee Programکه به اختصار به آن AINPنیز گفته می‌شود، در حقیقت به منظور حمایت از رشد اقتصادی این استان و با هدف جذب نیروهای کار آماده به آن طراحی شده است. استان البرتا اخیرا و با در نظر گرفتن شرایط جدید اقتصادی تصمیم به توقف موقت دو بخش از این برنامه گرفته است. این بخش‌ها عبارتند از: Family Streamکه در آن فرد می‌توانست اقوام خود را نیز به عنوان نیروی کار به استان دعوت کند وU.S Visa Holder Category . بر اساس اخبار رسیده، این توقف موقتا و تا اخذ تصمیمات جدید دولت استانی ادامه خواهد داشت.

 

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده از سوی اقتصاددانان RBC، انتظار می‌رود استان البرتا، که دارای قوی‌ترین اقتصاد در کشور کانادا است، امسال و سال آینده با سرعت نسبتا کمی روند بازگشت به حالت عادی را طی نماید و رشد اشتغال در آن به ترتیب ۳.۱ و ۴.۲ درصد باشد و بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹، رشد اشتغال نیز با روندی آرام در آن اتفاق بیفتد. بهبود اقتصادی که در سراسر کشور آغاز شده، در همه جا سرعت یکسانی ندارد و سرعت رشد اشتغال در استان البرتا در مقایسه با دیگر مناطق کشور نیز کندتر است. برای مثال در استان کبک تعداد مشاغل ایجاد شده بعد از دوران رکود، از تعداد مشاغل از دست رفته در این دوران بیشتر بوده است.

 

البته باید به این نکته توجه داشت که این تصمیم تقاضاهای صدور ویزا در این دو گروه را که تا تاریخ ۲۳ اگوست سال ۲۰۱۰ و پیش از آن اتفاق افتاده باشند، شامل نمی‌شود و این تقاضاها طبق روال معمول مورد بررسی و پیگیری قرار خواهند گرفت.

 

وزیر اشتغال و مهاجرت استان، تامس لوکاس زوک، در این‌باره گفت: «ما همچنان به بررسی تقاضای افرادی که می‌توانند به حال اقتصاد استان مفید باشند ادامه خواهیم داد.» برنامه AINPدر حال حاضر توجه بیشتر خود را بر صدور ویزا برای کسانی معطوف ساخته که پیش‌تر به کاری دائم در این استان مشغول شده‌اند و نیز افراد با مشاغل و تخصص‌هایی که بیشتر مورد نیاز استان هستند.  

 

دولت مرکزی کانادا در مورد تعداد افرادی که می‌توانند از طریق برنامه AINPوارد استان البرتا شوند تصمیم می‌گیرد. دو سال پیش این تعداد ۲۸۰۰ نفر بود، سال گذشته به ۴۲۰۰ نفر و امسال نیز این تعداد به ۵ هزار نفر رسیده است. البرتا در ادامه طرح استانی خود، به پذیرش افراد در گروه‌های زیر ادامه خواهد داد:

  • نیروی کار متخصص
  • نیروی کار نیمه متخصص در مشاغل خاص
  • دانشجویان بین‌المللی
  • حرف و مشاغل اجباری Compulsory trades
  • مشاغل مهندسی
  • کشاورزان خویش‌فرما

 

وزیر مهاجرت استان معتقد است که ادامه برنامه مهاجرت استانی برای رشد اقتصادی آن ضروری است و ترجیح استان بر جلب نیروهای کار دائمی به جای نیروهای موقت از طریق این برنامه است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar