توزیع iPhone ۴ در کانادا و تجمع انبوه تکنولوژی دوستان برای خرید آن
02 آگوست 2010 - 20:54
بازدید 227
8

    کانادا یکی از کشورهای پیش رو در تکنولوژی‌های ارتباطی خصوصا تلفن همراه است و چند شرکت عظیم سازنده این وسیله کانادایی هستند. همچنین بلک‌بری که در گروه تلفن‌های برتر smart-phoneبالاترین میزان فروش را در بازار آمریکای شمالی را دارد (اندروید و آیفون مهم‌ترین رقبای آن هستند) اساسا یک تکنولوژی کانادایی است. این روزها […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

کانادا یکی از کشورهای پیش رو در تکنولوژی‌های ارتباطی خصوصا تلفن همراه است و چند شرکت عظیم سازنده این وسیله کانادایی هستند. همچنین بلک‌بری که در گروه تلفن‌های برتر smart-phoneبالاترین میزان فروش را در بازار آمریکای شمالی را دارد (اندروید و آیفون مهم‌ترین رقبای آن هستند) اساسا یک تکنولوژی کانادایی است. این روزها با به بازار آمدن نسل جدید ٱیفون‌ها از سوی شرکت اپل، موج جدیدی پدید آمده است خصوصا که آیفون تازه به میدان آمده در کنار گام‌های بلندی که در عرصه کاربرد همزمان مکالمه، تکس و دسترسی به اینترنت پرسرعت و ارسال همزمان تصویر برداشته، ایراداتی هم داشته است. با این همه آیفون جدید علاقه‌مندان خود را دارد و در اینجا گزارشی درباره اولین روز حضور آن در بازار کانادا عرضه می‌شود.

 

صدها دوستدار فن‌آوری‌های نوین که گزارش‌های موردی درباره ایرادات گوشی‌های iPoneنتوانسته بود از میزان علاقه‌اشان به این پدیده بکاهد، از روز جمعه ۳۰ جولای در صف‌های طویل به انتظار ایستادند تا بتوانند iPhone ۴را که همان روز به بازار آمده بود بخرند. البته بخشی از این ازدحام به این دلیل بود که برای تطمیع خریداران به آنان وعده داده شده بود که این گروه در انتخاب سرویس‌دهنده بی‌سیم iPhoneخود آزاد خواهند بود.   

 

یکی از این خریداران جوان که ۱۹ ساعت در صف فروشگاه اپل مرکز خرید بزرگ ایتن‌سنتر منتظر مانده بود تا لحظه خرید فرا برسد، بعد از به دست گرفتن گوشی iPhoneخود و امتحان آن، با دیدن ضعف سرویس‌دهنده‌اش در برقراری ارتباط با اینترنت حسابی دمغ شده بود.

 

برای اولین بار مشتریان می‌توانستند آیفونی بخرند که لازم نبود برای آن هیچ قراردادی منعقد کنند. معنای این حرف این بود که به این ترتیب آنها می‌توانند با خیال راحت بگردند و در جستجوی بهترین پیشنهاد ممکن باشند. البته این موضوع دو وجه داشت. این آزادی عمل از طرفی باعث می‌شد که تکنولوژی‌بازها یا همان دوستداران فن‌آوری‌های تازه جذب شوند و از سوی دیگر بیشتر کانادایی‌ها که به خرید گوشی و تعیین سرویس‌دهنده به طور همزمان عادت کرده بودند به سراغ این معامله نروند. قبلا به طور معمول گوشی‌های آیفون با قرارداد سه‌ساله ۲۰۰دلار برای مشتری‌ها تمام می‌شدند اما در این شکل جدید گوشی iPhone ۴۱۶ گیگابایتی ۶۵۹ دلار به اضافه مالیات و گوشی ۳۲ گیگابایتی ۷۷۹ دلار به اضافه مالیات به مشتری‌ها فروخته می‌شد.

 

یک متخصص ارتباطات می‌گوید متاسفانه کانادایی‌ها فکر می‌کنند که که روش اول به نفعشان است در حالی که اگر بتوانند یک سرویس‌دهنده ارزان‌تر پیدا کنند، با احتساب هزینه‌ای که در سه سال قرارداد اجباری‌اشان با یک سرویس دهنده از پیش تعیین شده می‌پردازند و محاسبه مابه‌التفاوت آن با هزینه‌های یک سرویس‌دهنده ارزان‌تر متوجه می‌شوند که روش دوم بسیار بیشتر به نفعشان خواهد بود.

 

گوشی iPhone ۴با نمونه‌های قبلی خود فرق دارد زیرا امکان برقراری تماس ویدیویی و صفحه با کیفیت بسیار بالا در آن دیده شده، که به قول وب‌سایت اپل تصویر «شارپ‌تر»ی را ارائه خواهد کرد. علاوه بر این یک دوربین ۵مگاپیکسلی و امکان ضبط ویدئویی HDهم دارد.

 

البته اغلب علاقه‌مندان به محصولات اپل شکایاتی را که از گوشی iPhone ۳شده بود بیشتر نوعی بزرگنمایی می‌دانستند و آن را به ماجرای اتومبیل‌های تویوتا و اشکال ترمز آنها شبیه می‌کردند. آنها معتقد بودند که اگر مشکلی بوده حتما اپل آن را برطرف کرده.

 

شرکت اپل قول داده تا به‌زودی کیس‌های پلاستیکی‌ای را برای این گوشی‌ها به بازار عرضه کند که به آنتن‌دهی بهتر آنها کمک می‌کند. هرچند به مشتری‌ها گفته شد که این کیس‌ها به آنها داده نمی‌شود و اگر مشکلی داشته باشند شاید بتوانند پول کیس را از کمپانی بگیرند.

 

حال با آیفون جدید که درست مدتی پس از iPadبه بازار آمده، سال ۲۰۱۰ را باید سال غلبه مطلق اپل بر بازار تجهیزات نوین مخابراتی با قابلیت‌های بالای بکارگیری اینترنت پرسرعت دانست.

 

اصل روایت را اینجا بخوانید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar