تناقض عنوان و محتوا
22 آگوست 2014 - 8:22
بازدید 196
9

متن یادداشت علی مختاری، ناشر پرنیان برای 24‌مین شماره این نشریه که در این صفحه به زبان فارسی، و این صفحه به زبان انگلیسی در نسخه pdf تعاملی نشریه منعکس شده است.   دولت محافظه‌کار این روزها سرخوش از تصویب قانون جدید شهروندی است که زیر عنوان «قانون تقویت شهروندی کانادا» strengthening Canadian citizenship act […]

ارسال توسط :
پ
پ

متن یادداشت علی مختاری، ناشر پرنیان برای 24‌مین شماره این نشریه که در این صفحه به زبان فارسی، و این صفحه به زبان انگلیسی در نسخه pdf تعاملی نشریه منعکس شده است.

 

دولت محافظه‌کار این روزها سرخوش از تصویب قانون جدید شهروندی است که زیر عنوان «قانون تقویت شهروندی کانادا» strengthening Canadian citizenship act رسمیت یافته است. قانونی که از سوی بسیاری از حقوقدانان به چالش کشیده شده است. در مورد این قانون و محتوای آن تحلیلی را از نگارنده در همین شماره پرنیان خواهید خواند. اما موضوع یادداشت، عنوانی است که برای این قانون انتخاب شده است که در تناقض کامل با محتوای آن است.

با اجرای این قانون اساسا تابعیت کانادا برای بخش بزرگی از اتباع کانادا امری کاملا غیر قابل اتکاست و هر زمان می‌تواند به بهانه‌ای که شرح آن را در تحلیل قانون آورده‌ام از دست برود. این به معنی آن است که داشتن شهروندی کانادا چندان هم ارزشمند نیست. اینکه چنین تعبیری موجب تقویت شهروندی است یا تضعیف آن نمی‌دانم.

متن کامل را در این صفحه از وبسایت پرنیان بخوانید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar