تلفن اینترنتی گوگل و تاثیر آن بر مکالمات تلفنی امریکای شمالی
09 سپتامبر 2010 - 8:15
بازدید 243
8

خبر کوتاه بود اما تاثیر آن می‌تواند بر آینده فعالیت‌های مخابراتی جهانی زیاد باشد. گوگل در آستانه بازگشایی مدارس در هفته اول سپتامبر اعلام کرد که افراد در سرتاسر آمریکای شمالی می‌توانند از خدمات آن-لاین این شرکت برای مکالمات راه دور استفاده کنند. امکانی که به دارندگان اکانت گوگل امکان می‌دهد مستقیما به شماره‌ تلفن‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

خبر کوتاه بود اما تاثیر آن می‌تواند بر آینده فعالیت‌های مخابراتی جهانی زیاد باشد. گوگل در آستانه بازگشایی مدارس در هفته اول سپتامبر اعلام کرد که افراد در سرتاسر آمریکای شمالی می‌توانند از خدمات آن-لاین این شرکت برای مکالمات راه دور استفاده کنند. امکانی که به دارندگان اکانت گوگل امکان می‌دهد مستقیما به شماره‌ تلفن‌های تلفن همراه یا خانگی در سراسر آمریکای شمالی به رایگان زنگ بزنند.

 

پیش از همه، انتخاب این زمان یعنی درست چند روز قبل از بازگشایی مدارس و موسسات آموزش عالی که نتیجه آن جدایی تعداد زیادی از فرزندان از خانواده‌ها برای مراجعه به کالج، دانشگاه و یا حتی مدرسه در شهری دیگر و لزوما نیاز به مکالمات راه دور است اهمیت دارد. البته آشکارا به نظر می‌رسد که گوگل این سرویس را عمدا کمی دیرتر اعلام کرده تا شرکت‌های مخابراتی را با خود بیش از این دشمن نسازد.

 

هم‌اکنون تعداد زیادی شرکت خدمات دهنده تلفن در سرتاسر آمریکای شمالی به مشتریان خدمات مکالمه و دیتا ارائه می‌دهند اما بی‌شک مکالمات راه دور در این زمینه یکی از کم‌دردسرترین و در عین حال پرمنفعت‌ترین خدمات است چرا که به رغم سهولت زیادی که تکنولوژی‌های نوین در کاهش هزینه‌های آن ایجاد کرده کماکان با رقم‌های نسبتا بالایی به مشتریان عرضه می‌شوند. البته در دو دهه اخیر به دلیل رقابت بین کمپانی‌ها مرتبا از هزینه‌های این نوع سرویس هم کاسته شده و الان تماس‌های راه دور در کل آمریکای شمالی (آمریکا و کانادا) هزینه زیادی نمی‌خواهد اما از نظر برخی کارشناسان اصولا اگر این نوع مکالمات در سراسر آمریکای شمالی رایگان عرضه شوند پدیده عجیبی نیست.

 

کاری که امروز گوگل و از چند سال قبل‌تر skypeانجام داده‌اند در واقع همین نکته است یعنی رایگان کردن مکالمات راه دور در تمام آمریکای شمالی. البته شرکت‌هایی در آمریکا بوده‌اند که پیشتر در صورت تهیه سرویس‌های دیگر، نرخ مکالمات آمریکای شمالی را در حد بسیار پایین محاسبه می‌کردند اما اقدام جدید از این نظر اهمیت دارد که لازم نیست ساکنان آمریکای شمالی به غیر از یک اکانت ایمیل گوگل (جی‌میل) چیز دیگری داشته باشند و مهم‌تر از آن این اقدام کاملا به ضرر سرویس دهندگان کانادایی است که به دلیل تعداد محدودتر و رقابت کمتر بین شرکت‌های خدمات دهنده مکالمات، عملا از این سرویس درآمد بیشتری کسب می‌کنند و حالا ممکن است دچار دردسر ‌شوند.

 

البته خبر خوشحالی برای آنها این است که این سرویس فعلا قرار است برای مدت محدودی رایگان باشد و پس از چند ماه افراد برای تداوم استفاده از آن باید پول پرداخت کنند اما اگر همین مورد منجر به ارائه خدمات مشابهی از سوی بزرگ‌ترین رقیب اینترنتی گوگل، یعنی کنسرسیوم مشترک مایکروسافت-یاهو شود احتمال دارد که رایگان بودن آن طولانی‌تر و چه بسا مادام‌العمر شود.

 

نکته‌ای که در این میان وجود دارد تغییرات عظیمی است که در ۵ سال گذشته در حوزه مکالمات تلفنی و اینترنتی در آمریکای شمالی و نتیجتا همه دنیا در حال وقوع است که در پست‌های دیگر به ابعاد مختلف آن اشاره خواهیم کرد اما نتیجه اصلی آن تغییرات عظیم در نحوه سرویس‌دهی، هزینه‌ها و امکاناتی است که مشتریان در اختیار دارند. به نظر می‌رسد در سال‌های آینده شاهد ادغام‌های عظیمی میان شرکت‌های مخابراتی و شرکت‌های سرویس دهنده بر روی وب خواهیم بود. ایجاد پلت فورم مشترک اندرید حاصل همکاری گوگل با تعدادی از مشهورترین کمپانی‌های سازنده گوشی‌های تلفن همراه که در رقابت با آیفون و سایر رقبا شکل گرفته عملا به چنین فرجامی خواهد انجامید و بنابراین جا دارد علاقه‌مندان و شاغلین در این حوزه‌ها به تغییرات این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

 

برای مشاهده متن خبر مرتبط اینجا را ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar