تغییرات در سیستم مهاجرت نیروی متخصص به کبک: اصلاحات در سیستم اعلام علاقه مندی
29 ژوئن 2019 - 19:53
بازدید 466
8

مقررات مربوط به مهاجرت به کبک: اصلاحات در سیستم اظهار علاقه مندی   اصلاحاتی در سیستم اظهار علاقه مندی در چارچوب مقررات اصلاحی قوانین مهاجرت کبک اعمال شده است. از جمله این اصلاحات می توان به موارد زیر اشاره نمود: •مدت اعتبار تمام اظهار علاقمندی هایی (EOI) که قبل از زمان تصویب قانون ارائه شده […]

ارسال توسط :
پ
پ

مقررات مربوط به مهاجرت به کبک: اصلاحات در سیستم اظهار علاقه مندی

 

اصلاحاتی در سیستم اظهار علاقه مندی در چارچوب مقررات اصلاحی قوانین مهاجرت کبک اعمال شده است.

از جمله این اصلاحات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

•مدت اعتبار تمام اظهار علاقمندی هایی (EOI) که قبل از زمان تصویب قانون ارائه شده بودند به مدت 6 ماه خواهد بود.
•مدت زمانی که طی آن اتباع خارجی می توانند درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنن از 90 روز به 60 روز کاهش یافته است.
•نگهداری درخواست اظهار علاقه مندی تا مدت زمان باقی مانده از اعتبار این درخواست در بانک اظهار علاقه مندی ها برای آن دسته از افرادی که دعوت نامه ی اداره مهاجرت را نپذیرفته اند. یعنی به واسطه ی قبول نکردن دعوت نامه اقدام برای اقامت دائم، درخواست آن فرد از بانک درخواست ها حذف نخواهد شد.
این اصلاحات از تاریخ 26 ژوئن اعمال می شوند.

ارائه درخواست اقامت دائم برای مهاجرت به کبک
در ادامه توضیحاتی در ارتباط با مراحل ارائه درخواست اقامت دائم کبک به روش نیروی متخصص کبک ارائه می شود:

مرحله ی 1
اگر مایل به مهاجرت به کبک هستید، ابتدا باید در پورتال جدید آریما یک پروفایل بسازید. سپس یک فرم اظهار علاقه مندی (DI) پر کنید. این درخواست در بانک اظهارعلاقه مندی ها قرار خواهد گرفت(BDI).
ارائه ی DI به صورت آنلاین و رایگان انجام می شود. این کار به شما اجازه می دهد که در هر زمانی، اظهار علاقمندی خود را برای مهاجرت به کبک اعلام کنید. در این مرحله هیچ مدرکی از شما خواسته نمی شود.

فرم DI شامل اطلاعات زیر می شود:
– اطلاعات شخصی
– اطلاعات تماس
– وضعیت تاهل
– وضعیت اقامت در کبک
– تحصیلات
– سوابق کاری
– پیشنهاد کار مورد تایید اداره مهاجرت (در صورت داشتن)
– مهارت های زبانی درزبان فرانسه وانگلیسی
– اطلاعات تکمیلی

امکان اصلاح اطلاعات DI در هر زمانی فراهم است حتی اگر فرم وارد بانک درخواست ها شده باشد.

شرایط لازم برای تکمیل درخواست معتبر
برای اینکه بتوانید اظهارعلاقه مندی خود را اعلام کنید، باید سن تان 18 سال یا بیشتر باشد. لازم به ذکر است که درخواستتان از زمان ثبت به مدت 12 ماه معتبر خواهد بود. اگر در این مدت، دعوت به ارائه ی درخواست اقامت دائم برای شما ارسال نشد، DI شما بدون امکان تمدید یا تجدید باطل خواهد شد. با این حال اگر مایل باشید می توانید یک DI جدید و البته رایگان ایجاد کنید.

مرحله ی 2
اگر پروفایل شما با معیارهای ارائه شده از سوی اداره ی مهاجرت تطابق داشته باشد، از شما دعوت می شود تا درخواست گزینش دائم ارائه نمایید.
اولویت دعوتِ اداره ی مهاجرت با افرادی خواهد بود که پروفایلشان با معیارهای بازار کار تطابق دارد و به پویایی زبان فرانسه کمک می کند.
به بیان دقیقتر، دعوت ها بر اساس معیارها و گروهی از معیارها صورت خواهد گرفت که موید و بیان کننده ی پروفایل فردی با قابلیت اشتغال باشد. این معیارها به سه دسته عمده تقسیم می شوند:
– آنهایی که مربوط به سرمایه انسانی است (سابقه کار، تسلط به فرانسه، سطح تحصیلات، و غیره)؛
– آنهایی که ورود و جایگیری در بازار کار کبک را تسهیل می کنند.
– آنهایی که جوابگو تغییر نیازهای بازار کارهستند ( به عنوان مثال مشاغل فنی که بازار کار کبک در زمینه آنها با کمبود مواجه است.)
علاوه بر این، برخی دعوت ها بر اساس معیارهای خاصی صورت خواهد گرفت؛ از جمله داشتن پیشنهاد کار، یا اخذ دیپلم از کبک یا قرار داشتن در وضعیت نیروی کار موقت با سابقه ی کار حداقل 6 ماه در کبک.
مرحله 3
پس از دعوت شدن از طرف اداره ی مهاجرت برای ارسال درخواست گزینش دائم، شما می بایست فرم درخواست گزینش دائم پر کنید.
وقتی دعوت شدید، اطلاعات محرمانه ای در اختیارتان قرار می گیرد تا بتوانید به فضای مون پروژه (Mon projet Québec) دسترسی پیدا کنید. اطلاعاتی که قبلا در DI پر کرده بودید روی این فرم بازنویسی می شوند(یعنی همان اطلاعات فرم رو در این فرم هم وارد می کنید). یک سری اطلاعات هم باید برای تکمیل درخواستتان و پرداخت هزینه ها وارد کنید.

اطلاعات زیر می بایست در درخواستتان مشخص شوند:
– حرفه یا تجارت نظامند شما در کبک
– محل اقامت
– اقامت های شما در کبک
– خانواده ی شما در کبک
– برنامه های (مهاجرتی ) که قبلا شما از طریق ان اقدام کرده اید

مهلت
از زمانی که دعوت می شوید، حداکثر 60 روز فرصت خواهید داشت تا درخواستتان را تکمیل کنید و هزینه های مربوط به بررسی درخواستتان را پرداخت کنید، در غیر این صورت درخواست شما قابل ملاحظه نخواهد بود.

مرحله 4
پس از آن شما می بایست مدارک مورد نیاز را برای پشتیبانی از درخواست اقامت دائمی تان ارسال کنید.
پس از آنکه اداره ی مهاجرت برای بررسی درخواست شما آماده شد، یک لیست شخصی از مدارک مورد نیاز به حساب کاربری مون پروژه ی شما ارسال می شود. 60 روز فرصت خواهید داشت تا مدارکتان را از طریق پست ارسال کنید. بررسی درخواست شما از زمانی آغاز می شود که مدارکتان به اداره ی مهاجرت برسد.

مدارک خود را به دقت تهیه کنید تا متضمن روند موثر در بررسی پرونده شما باشد.
مدارکتان می بایست:
– به درستی تکمیل و امضا شده باشد؛
– در مهلت تعیین شده توسط اداره ی مهاجرت ارسال شود.(حداکثر تا 60 روز)
– در فرمت خواسته شده تهیه شده باشد. برای اطلاع از فرمتهای مورد نیاز برای کپی و ترجمه به لینک https://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/fr/informations/exigences-documentaires.html مراجعه کنید. همچنین برای اطلاع از مراکز تایید کننده ی مدارک به لینک
https://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/fr/formulaires/formulaire-titre/liste-autorites.html مراجعه کنید.

مرحله 5
پس از آن، درخواست شما توسط اداره ی مهاجرت بر اساس جدول امتیازبندی برنامه نیروی متخصص بررسی خواهد شد.
وقتی اداره ی مهاجرت مدارک شما را دریافت کند، بررسی می کند تا ببیند که مدارک به صورت کامل و در فرمت های درخواست شده ارسال شده باشد. اگر مدارکتان کامل باشد، بدون اینکه اطلاعیه ی دیگری از طرف اداره مهاجرت دریافت کنید، درخواستتان مورد بررسی برای گزینش قرار خواهد گرفت. اگر مدارک کامل نباشد، از طریق پیام در حساب مون پروژه تان در جریان قرار خواهید گرفت.
اداره ی مهاجرت در نهایت آنالیز درخواست شما را به پایان خواهد رساند و بر اساس جدول امتیاز بندی نیروی متخصص تصمیم خواهد گرفت.

روند بررسی درخواست
بعد از بررسی درخواست ممکن است یکی از شرایط زیر اتفاق بیافتد:
1- درخواست شما پذیرفته شود: در برخی موارد نیازی به مصاحبه نخواهد بود و پذیرش صرفا بر اساس پرونده ی متقاضی صورت می گیرد. اگر نمره ی قبولی در جدول امتیاز بندی را دریافت کنید، ممکن است نیازی به مصاحبه نباشد. در اینصورت شما سی اس کیو (گواهی انتخاب کبکی) خود را به همراه اطلاعات گوناگونی درمورد کبک از طریق پست دریافت خواهید کرد.
2- احتمال رد شدن: شما ممکن است پیامی دریافت کنید مبنی بر اینکه درخواست شما رد خواهد شد مگر اینکه در یک مهلت 60 روزه مدارک مستند جهت توجیه بررسی مجدد ارائه کنید. اگر این مدارک در مهلت مقرر ارائه شود روند بررسی درخواست شما از سر گرفته خواهد شد؛ درغیر اینصورت رد خواهد شد. شما می توانید درخواستی ارائه کنید مبنی بر تجدید نظر.
3- دعوت به مصاحبه: اگر مصاحبه لازم باشد، شما اطلاعیه ای دریافت خواهید کرد که تاریخ، زمان، مکان و مدارک لازم برای مصاحبه را مشخص می کند.
طی مصاحبه، مامور اداره ی مهاجرت اطلاعات ارائه شده در درخواست شما را بررسی خواهد کرد؛ به ویژه اطلاعات مربوط به تحصیلات، سوابق کاری و مهارتهای زبان فرانسه و انگلیسی.
پس از مصاحبه، سه نتیجه محتمل خواهد بود:
1. قبولی در مصاحبه: اگر روند مصاحبه مثبت ارزیابی شود، مامور اقدامات بعدی پروسه ی مهاجرت را به شما اعلام خواهد کرد. اگر ممکن باشد او سی اس کیو شما را بلافاصله در اختیارتان قرار می دهد، در غیر اینصورت از طریق پست آن را برای شما ارسال خواهند کرد. یک پک شامل مدارک مختلف برای مطالعه در اختیارتان قرار خواهد گرفت. بسته به نیاز شما، ممکن است مامور مدارک بیشتری برای مطالعه به شما بدهد.
2. قرار گرفتن در آستانه ی رد شدن و رد شدن: اگر درخواست شما نمره ی قبولی دریافت نکند در آستانه ی رد شدن قرار می گیرد و اگر مدارک لازم برای تغییر این تصمیم را ارائه نکنید درخواست شما رد می شود. اگر مدارک مورد نیاز همراه شما نباشد، مامور اخطاریه ای مبنی بر احتمال رد درخواست شما برایتان ارسال می کند و متعاقب ان 60 روز مهلت خواهید داشت تا مدارک خواسته شده را ارسال کنید. در غیر اینصورت درخواست شما تا پایان مهلت داده شده رد خواهد شد. شما می توانید درخواست تجدید نظر را ارائه کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar