تغییرات در برنامه کبک: تکلیف متقاضیان ثبت نشده چیست؟
04 آگوست 2018 - 19:46
بازدید 479
4

اداره مهاجرت کبک تغییرات گسترده ای را در برنامه نیروی متخصص اعمال کرد. علاوه بر این لیست رشته های مورد نیاز را نیز تغییر داده است. این موارد در پستهای قبلی در همین وب سایت اعلام شده است.  این تغییرات باعث نگرانی برخی از موکلین شده است و آنها را واداشته تا تلاش کنند شرایط خود […]

ارسال توسط :
پ
پ
اداره مهاجرت کبک تغییرات گسترده ای را در برنامه نیروی متخصص اعمال کرد. علاوه بر این لیست رشته های مورد نیاز را نیز تغییر داده است. این موارد در پستهای قبلی در همین وب سایت اعلام شده است. 
این تغییرات باعث نگرانی برخی از موکلین شده است و آنها را واداشته تا تلاش کنند شرایط خود را روشن کنند. این نوشته کوتاه در همین خصوص است.
 
موکلین عزیز ما باید بدانند که همه تلاش ما برای تامین منافع آنهاست و در تلاشیم برای همه گروههایی که تحت تاثیر این تغییرات قرار می گیرند سیاست مشخصی تعیین کنیم. اما اکنون برای اعلام سیاستهای قطعی کنپارس زمان مناسبی نیست چون جزییات هنوز روشن نیست. هنوز نمی توان نتیجه گرفت که این تغییرات مانع از موفقیت شماست. گاهی در این تغییر شرایط که بوی تهدید می دهد می توان فرصت دید. بنابراین توصیه می کنم در آرامش چند هفته ای را صبوری کنید تا جزییات سیستم روشن شود.
 
برای روشن تر شدن منظورم توجه شما را به سیستم ورود سریع فدرال که اداره مهاجرت کبک در صدد کپی کردن آن در کبک است جلب می کنم. در آن سیستم که برای سه برنامه فدرال و البته بیشتر برای برنامه نیروی متخصص فدرال پرونده جذب می شود، سیستم امتیاز دهی به پروفایلها دراکسپرس انتری با سیستم امتیاز دهی در برنامه نیروی متخصص فدرال کاملا متفاوت است. برای قبولی در برنامه نیروی متخصص فدرال ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز لازم دارید در حالی که در سیستم انتخاب یا همان پول (استخر) اکسپرس انتری صحبت از صدها امتیازاز مجموع ماکزیمم ۱۲۰۰ امتیاز است که بر اساس تعداد مورد نیاز در هر دو هفته دارندگان بالاترین امتیازات در سیستم را انتخاب می کند تا پرونده خود را برای بررسی بفرستند. کارکرد این امتیاز بندی تنها تا زمان انتخاب و امکان ارسال پرونده به فدرال است. 
 
هنوز کبک اظهار نظری در مورد شکل امتیاز بندی سیستم انتخاب پرونده خود نکرده است و این نکته مجهول است. 
از سوی دیگر تفاوت جدی بین برنامه نیروی متخصص فدرال و کبک است و آن اینکه در فدرال رشته ها امتیاز ندارند. با توجه به تاکیدی که بر امتیاز دهی به رشته های فنی دارند بسیار بعید است که سیستم امتیاز دهی در اکسپرس انتری کبک مانند فدرال برای همه رشته ها یکسان باشد. این عدم یکسانی می تواند در دادن امتیاز ویژه در سیستم انتخاب EOI به برخی رشته ها باشد. 
 
با توجه به این نکات است که باید صبور بود و منتظر شد تا اطلاعات دقیقی در اختیار قرار گیرد. بنابراین از موکلین تقاضا داریم دست کم تا پایان ماه آگوست صبوری کنند تا سیاستهای جدید ما اعلام شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar