تعداد مهاجران کانادا به بالاترین رقم در ۵۰ سال گذشته رسیده است
01 مارس 2011 - 10:46
بازدید 345
8

دولت کانادا اعلام کرد که این کشور در سال ۲۰۱۰ پذیرای بالاترین تعداد مهاجران قانونی به کشور طی ۵۰ سال گذشته بوده است. داده‌ها نشان می‌دهند که در سال گذشته تعداد ۲۸۰ هزار و ۶۳۶ مهاجر به عنوان مقیم دائم وارد خاک کانادا شده‌اند. این رقم ۶۰ درصد بیشتر از متوسط میزان مهاجرانی است که […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت کانادا اعلام کرد که این کشور در سال ۲۰۱۰ پذیرای بالاترین تعداد مهاجران قانونی به کشور طی ۵۰ سال گذشته بوده است. داده‌ها نشان می‌دهند که در سال گذشته تعداد ۲۸۰ هزار و ۶۳۶ مهاجر به عنوان مقیم دائم وارد خاک کانادا شده‌اند. این رقم ۶۰ درصد بیشتر از متوسط میزان مهاجرانی است که در سال‌های دهه ۹۰ وارد خاک کانادا می‌شدند.

وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، آقای جیسن کنی، در این‌باره می‌گوید: «طی دوران بحران، دیگر دولت‌های غربی تعداد مهاجران ورودی به کشور خود را کاهش دادند اما کانادا هیچ تغییری در این تعداد نداد و روند قانونی سابق خود را حفظ کرد.» سیاست‌های مهاجرپذیری کانادا در تمام تاریخ فعالیت خود به وسعت و بلندنظری و لیبرال‌ بودن مشهور بوده و دولت محافظه‌کار نیز بسیار مشتاق است تا میزان ورودی‌های قانونی را افزایش دهد. آقای کنی می‌افزاید: «اقتصاد کانادا پس از دوران رکود برای بازیافتن قدرت سابق خود به نیروی مهاجرانی با توان بالای اقتصادی و حرفه‌ای نیاز خواهد داشت.»

در حدود دوسوم از مهاجرانی که سال گذشته به خاک کانادا وارد شدند، مقیم دائم بودند که در این صورت آنها نیز به استثنای دارا بودن پاسپورت کانادایی و حق رای، از کلیه امتیازاتی که یک شهروند عادی از آنها برخوردار است برخوردار می‌شوند. به گفته آقای کنی اکثریت این عده را مهاجران مقیم دائمی و خانواده‌های آنان تشکیل می‌‌دهند.

علاوه بر این گروه از مهاجران، در سال گذشته تعداد ۱۸۲ هزار و ۳۲۲ نفر نیز به عنوان نیروی کار موقت وارد کشور شدند، ۹۶ هزار و ۱۷ نفر با ویزای دانشجویی به کانادا آمدند و ۱۲ هزار و ۹۸ نفر نیز به عنوان پناهنده به این کشور پذیرفته شدند.

در همان حال که کانادا از ورود هر چه بیشتر مهاجران قانونی به کشور استقبال می‌نمود، تمام تلاش خود را نیز به کار بست تا از ورود مهاجران غیرقانونی از مرزهای آبی این کشور به داخل جلوگیری نماید. سال گذشته تعدادی کشتی حامل مهاجران تامیلی از کشور سری‌لانکا به آب‌های کانادا وارد شدند. در آن زمان، آقای استفن هارپر، نخست وزیر فرانسه، ورود این مهاجران غیرقانونی با کشتی را «غیر قابل قبول» خواند و خود را مصمم نشان داد تا به هر شکل از ادامه «این رفتارهای ناهنجار» ممانعت به عمل آورد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar