تسریع روند بررسی پرونده های اسپانسرشیپ
21 نوامبر 2020 - 19:57
بازدید 461
7

کانادا در حال بررسی تقاضانامه های بیشتری برای مهاجرت همسران است. اخیرا پردازش اسپانسرشیپ همسر و شریک زندگی دو برابر شده است. اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا (IRCC) بعد از کاهش سرعت در ابتدای همه گیری کرونا، در حال پردازش درخواست های بیشتری در زمینه مهاجرت همسران است. پیش از همه گیری، کانادا قصد […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا در حال بررسی تقاضانامه های بیشتری برای مهاجرت همسران است.

اخیرا پردازش اسپانسرشیپ همسر و شریک زندگی دو برابر شده است.

اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا (IRCC) بعد از کاهش سرعت در ابتدای همه گیری کرونا، در حال پردازش درخواست های بیشتری در زمینه مهاجرت همسران است.

پیش از همه گیری، کانادا قصد داشت از ۷۰٫۰۰۰ مهاجر جدید در گروه «همسران، شریکان، و فرزندان» خود استقبال کند. طبق طرح جدید ظرفیت پذیرش مهاجر ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، این هدف سالانه به ۸۰٫۰۰۰ افزایش می یابد.

بیشتر کسانی که تحت این گروه مورد استقبال قرار می گیرند، همسران، و شریکان شهروندان کانادایی و دارای اقامت دائم هستند که آنها را اسپانسر می کنند.

پردازش و پذیرش مهاجرت به دلیل همه گیری آهسته شده است، اما IRCC در اواخر سپتامبر اعلام کرد که هدفش رسیدن به تعداد ۶۰۰۰ تقاضانامه همسر در ماه، از سپتامبر تا دسامبر سال ۲۰۲۰ است.

 

پردازش اسپانسرشیپ همسر IRCC اخیراً دو برابر شده است

داده های جدید ارائه شده توسط IRCC نشان می دهد تعداد درخواست های اسپانسرشیپ همسر که توسط IRCC نهایی شده است، در سپتامبر ۲۰۲۰ نسبت به ژوئیه دو برابر شده است.

در ماه سپتامبر، IRCC تقریباً بیش از ۴۰۰۰ تقاضانامه را نهایی کرد و در مورد آنها تصمیم گرفت، در حالی که در ژوئیه، این تعداد کمتر از ۲۰۰۰ مورد بود.

هم در درخواست های داخلی و هم در خارج از کشور، شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده ایم.

تعداد تقاضانامه های داخلیِ نهایی شده در ماه سپتامبر به تقریباً ۲۰۰۰ مورد رسید (در مقایسه با ۱۲۰۰ مورد در ژوئیه).

بیشتر این رشد مربوط به درخواست های خارج از کشور بود که نهایی شدند. این آمار بیش از 2000 مورد در سپتامبر، و  نزدیک به ۸۰۰ مورد در جولای بود.

با توجه به اعلامیه اخیر IRCC درباره تسریع در رسیدگی به تقاضانامه های همسر، همچنان تعداد بیشتری از فرم های نهایی شده تا پایان ۲۰۲۰ قابل پیش بینی ست.

 

شرایط لازم برای اسپانسرشیپ همسر یا شریک زندگی خود

شهروندان کانادایی و مقیمان دائم، واجد شرایط اسپانسرشیپ همسر، شریک قانونی، یا شریک زندگی خود هستند.

فرد اسپانسر باید حداقل ۱۸سال سن داشته باشند؛ آنها باید ثابت کنند به دلایلی غیر از معلولیت، کمک اجتماعی دریافت نمی کنند و می توانند نیازهای اساسی شریک خود را برآورده کنند. شهروندان کانادایی در خارج از کشور باید ثابت کنند که قصد بازگشت به کانادا را دارند تا با شخصی که اسپانسر وی می شوند، زندگی کنند.

همسران باید به طور قانونی با شرکای زندگی خود ازدواج کرده و حداقل ۱۸سال داشته باشند.

شریکان قانونی باید حداقل ۱۸سال سن داشته و حداقل ۱۲ماه متوالی با فرد متقاضی زندگی کرده باشند.

شریکان زندگی باید حداقل ۱۸سال داشته باشند، حداقل یک سال با متقاضی رابطه داشته باشند، در خارج از کانادا زندگی کنند و به دلایل مهم قانونی یا مهاجرت نمی توانند با همسر خود در کشورشان زندگی یا ازدواج کنند. به عنوان مثال، این شخص در کشوری زندگی می کند که ازدواج یا طلاق همجنسگرایان مجاز نیست.

 

سه مرحله ارسال تقاضانامه همسران

اداره IRCC از شما به عنوان متقاضی می خواهد که دو درخواست را با هم ارسال کنید؛ یکی برای درخواست اسپانسرشیپ و دیگری درخواست اقامت دائم.

  • مرحله اول: دریافت فرم ها و چک لیست مدارک از سایت اداره مهاجرت IRCC
  • مرحله دوم: هزینه های درخواست خود را در وبسایت IRCC پرداخت کنید. (این مبلغ شامل هزینه پردازش، حق اقامت دائم، و هزینه بیومتریک می باشد.)
  • مرحله سوم: تقاضانامه نهایی خود را از طریق پست برای IRCC بفرستید.

 

منبع خبر: canada.ca, November 2020

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar