ترتیبات امنیتی نشست G۲۰ و آنچه مسافران به کانادا باید توجه کنند: بخش دوم- اقدامات امنیتی و محدودیت‌های اعلام شده
08 ژوئن 2010 - 21:58
بازدید 370
9

   در پست قبل به زمان و مکان برگزاری اجلاس بسیار مهم G۲۰ در شهر تورنتو و برخی از تاثیرات آن اشاره کردیم. در اینجا جزییات بیشتری از محدودیت های ترافیکی و ترتیبات امنیتی اعلام شده به اطلاع شما می رسد.         بیش از ۱۰ هزار نیروی پلیس ینیفرم پوش، ۱۰۰۰ نفر از نیروهای […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 در پست قبل به زمان و مکان برگزاری اجلاس بسیار مهم G۲۰ در شهر تورنتو و برخی از تاثیرات آن اشاره کردیم. در اینجا جزییات بیشتری از محدودیت های ترافیکی و ترتیبات امنیتی اعلام شده به اطلاع شما می رسد.    
 

 

بیش از ۱۰ هزار نیروی پلیس ینیفرم پوش، ۱۰۰۰ نفر از نیروهای امنیتی با لباس شخصی و تعداد خیلی زیادی از افراد نیروهای ارتش در تمامی نقاط حساس نواحی زرد و آبی و اطراف آن مستقر شده و تمامی فعالیت ها را کنترل خواهند کرد. گفته می شود استقرار افراد و نصب موانع به تدریج از هفتم جون آغاز شده و در هفته منتهی به نشست شدت می گیرد. فعلا قرار است دیوار سه متری محافظ در آخرین مرحله برپا شود مگر اینکه ترتیبات امنیتی بازنگری شود. از ۲۳ جون که مقدمات نشست G۸ آغاز می شود بر شدت این تدابیر افزوده می شود و نهایتا در روزهای جمعه ۲۵ تا یکشنبه ۲۷ جون به بالاترین حد خود خواهد رسید. 
 

 

دسترسی به کشتی های تفریحی برای سفرهای یک روزه توریستی به Toronto Islands (سه جزیره بسیار کوچک نزدیک به هم در دریاچه تورنتو که از مکان های جذاب توریستی شهر است) قرار است در ایام نشست آزاد باشد هر چند مسئولین اعلام کرده اند ممکن است اختلالاتی در این گونه سفرها پدید آید و حتی این احتمال هست که در برخی ساعات ها تعطیل شوند. لذا به نظر نمی رسد که تعطیلات آخر هفته فوق زمان مناسبی برای سفر تفریحی به این جزیره ها باشد. مسئولین شهری همچنین از مراجعین به این ناحیه خواسته اند تا حد ممکن از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند و با دنبال کردن آخرین اخبار، از مسدود بودن یا نبودن برخی خیابان ها مطمئن شوند. 
 

 

حمل و نقل عمومی

 

تا این لحطه یعنی آغاز ماه جون، قرار است که شبکه حمل و نقل شهری و خصوصا مترو شهر که در زیر این منطقه حساس شبکه مفصلی از تونل های ریلی را دارد به فعالیت عادی خود مشغول باشد و تنها برخی خروجی ها که به منطقه زرد دسترسی دارند مسدود یا محدود شوند. همچنین برخی از مسیرهای اتوبوس رانی در این محدوده تغییر جهت خواهند داد و سیستم استریت کارها هم در برخی ایستگاه ها توقف نخواهند داشت. به دلیل جزییات زیاد درباره مسیرهای قابل دسترسی به ایستگاه یونیون لطفا برای آگاهی از جزییات به وب سایت این شرکت مراجعه کنید. اما شرکت TTC از همه کسانی که در این فاصله زمانی قصد تردد به آن منطقه را دارند تقاضا کرده که با پیگیری اخبار، از عادی بودن سیستم های حمل و نقل مطمئن شوند. قرار است چنین اخباری بلافاصله روی وب سایت این سازمان و همچنین از طریق شبکه های رادیویی و تلویزیونی منعکس شود. 
 

 

فعلا قرار است شبکه های ریلی GO و سیستم راه آهن بین شهری VIA Rail فعالیت خود را ادامه دهند اما تذکر داده شده است که برنامه برخی از قطارها احتمالا دچار تاخیر خواهد شد و لذا کسانی که در حال برنامه ریزی هستند باید به این نکته توجه کنند به شکلی تدارک ببینند که با تاخیر احتمالی یک مسیر، مسیر دیگر را از دست ندهند. همچنین اگر ترتیبات امنیتی بیشتری مد نظر قرار گیرد که ایستگاه یونیون را متاثر سازد تاثیرات منفی آن بر هر دو سیستم ریلی فوق الذکر جدی خواهد بود. 
 

 

مسیر دسترسی زیرزمینی پیاده ها موسوم به PATH که شاید یکی از بزرگ ترین مسیرهای زیرزمینی در کانادا باشد از غروب جمعه تا صبح دوشنبه به طور کامل مسدود خواهد بود. این مسیر از این نظر اهمیت دارد که اکثر ایستگاه های زیرزمینی مترو در داون تاون تورنتو را از زیر زمین به هم متصل کرده و دارای تعداد زیادی فروشگاه یا منطقه غذاخوری food court است و بسیاری از ساکنان یا کسانی که در داون تاون زندگی می کنند برای فرار از گرما یا سرمای زیاد از این مسیر برای ورود مستقیم از مترو به محل کار یا زندگی خود بهره می برند. همچنین یک ورودی اصلی از مرکز خرید ایتن سنتر، مهم ترین مرکز خرید (مال) تورنتو و یکی از سه مرکز خرید اصلی کانادا به همین ناحیه ممنوعه باز می شود که قاعدتا غیرقابل دسترس خواهد بود. اگر شرایط امنیتی ایجاب کند احتمال دارد که زمان تعطیلی این گذرگاه طولانی زیرزمینی به تمامی روز جمعه و حتی قبل از آن تسری یابد لذا لازم است اخبار مربوط به آنهم رصد شود. 
 

 

در مجموع کسانی که قصد تفریح و لذت بردن از جاذبه های دریاچه انتاریو و داون تاون شهر یا استفاده از شبکه ریلی برای سفر به سایر شهرهای کانادا را دارند تذکر داده می شود که این تعطیلی آخر هفته بدترین زمان برای چنین کارهایی است. 
 

 

پارکینگ

 

در مورد پارکینگ محدودیت ها بسیار شدیدتر است. به غیر از اینکه در تمامی نواحی زرد و آبی محدودیت های مربوط به پارک خودروها با شدت اجرا می شود، به احتمال زیاد دسترسی به پارکینگ های عمومی در این منطقه بسیار محدود و چه بسا غیرممکن شود. علاوه بر این، دامنه کنترل مقررات پارکینگ ها یا تعطیل کردن تعدادی از آنها در منطقه زرد محدود نخواهد ماند و بسیاری از خیابان های اطراف را هم شامل خواهد شد. از آنجا که از هم اکنون مشخص است تعداد زیادی از معترضین به چنین نشست هایی در همان زمان در تورنتو گردهم خواهند آمد و دست به تظاهرات و اعتراض خواهند زد مسئولین امنیتی برای مراقبت از جان این افراد و جلوگیری از خرابکاری های احتمالی، هم مسیرهای برگزاری تظاهرات را مشخص و قانونمند کرده اند و هم تدابیر امنیتی و محدودیت پارک خودرو در نزدیکی این مسیرها را افزایش داده اند لذا کسانی که می خواهند در این فاصله از وسائل نقلیه شخصی برای سفر به داون تاون تورنتو استفاده کنند، ولو اینکه نخواهند وارد محدوده های زرد یا آبی شوند باید در انتظار محدودیت های جدی در یافتن پارکینگ مناسب باشند. هم چنین در این مدت کنترل خودروهای متخلف هم شدید خواهد بود و به جریمه آنها اکتفا نخواهد شد بلکه بلافاصله به محل دیگری منتقل خواهند شد. 
 

 

اسکان

 

تعدادی از مهم ترین هتل های بین المللی شهر در همین منطقه ممنوعه یا بسیار نزدیک به آن قرار دارند و همین موضوع نیز مسئله اسکان را با دشواری هایی روبرو کرده است. برآورد می شود که در هفته پایانی جون حدود ۱۵ هزار نفر مسافر خارجی فقط به دلیل برگزاری نشست (در قالب اعضای هیات های کارشناسی، مدیران ارشد یا همراهان سران، خبرنگاران و چهره های برجسته، میهمانان عالی رتبه و نهایتا مخالفان) شرکت کنند. از مدت ها قبل تمامی هتل های منطقه داون تاون شهر برای میهمانان اصلی یا ده ها هزار نیروی پلیسی و امنیتی رزرو شده و لذا برای سایرین در این محدوده ها فضایی نیست. به نظر می رسد بقیه مسافران خصوصا آنها که برای جذابیت های هفته pride به تورنتو می آیند باید در فاصله میدتاون تا آپ تاون تورنتو و منطقه نورث یورک مستقر شوند که همین موضوع سبب می شود دسترسی به مکان های اقامتی در این زمان دشوارتر و گران تر از زمان های دیگر باشد. 
 

 

پست بعدی به ترتیبات امنیتی در فرودگاه ها می پردازد

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar