تاخیر عجیب اداره مهاجرت کانادا در اعلام آمار
15 آوریل 2011 - 11:54
بازدید 412
7

از حدود ۶ ماه پیش اداره مهاجرت کانادا در اقدامی در خور تقدیر، اعلام منظم آمار پرونده‌های پذیرفته شده فهرست رشته‌های شغلی برنامه نیروی متخصص فدرال را آغاز کرد. این حرکت از آنجا اهمیت داشت که چون برای هر یک از این رشته‌ها یک سقف ۱۰۰۰‌تایی برای قبول پرونده متقاضیان مهاجرت به کانادا معین شده […]

ارسال توسط :
پ
پ

از حدود ۶ ماه پیش اداره مهاجرت کانادا در اقدامی در خور تقدیر، اعلام منظم آمار پرونده‌های پذیرفته شده فهرست رشته‌های شغلی برنامه نیروی متخصص فدرال را آغاز کرد. این حرکت از آنجا اهمیت داشت که چون برای هر یک از این رشته‌ها یک سقف ۱۰۰۰‌تایی برای قبول پرونده متقاضیان مهاجرت به کانادا معین شده است متقاضیان ۲۹ رشته اعلام شده درخواهند یافت که حدودا چه میزان زمان و ظرفیت برای اقدام آنها باقی مانده است. از آن تاریخ، به‌روزرسانی این آمار تداوم داشته و وبسایت کنپارس ضمن اصلاح آمارهای لیست بر روی ترجمه خبر مربوطه که یکی از پربازدیدکننده‌ترین صفحات سایت بوده، هر زمان ارزش‌های خبری ایجاب می‌کرده (مثلا در زمان نزدیکی و یا اعلام تکمیل ظرفیت یک رشته) موضوع را به صورت یک خبر مستقل به اطلاع شما عزیزان می‌رسانده است. این رویه‌ای بوده که اداره مهاجرت و به تبع آن سایت ما داشته و به غیر از یک وقفه کوتاه (از سوی این اداره) تقریبا همواره پابرجا بوده است.

البته این اداره زمان مشخصی برای به‌روزرسانی سایت اعلام نکرده است. در برخی مواقع این به‌روزرسانی تا حدود ۷-۸ روز فاصله افتاده و گاهی این فاصله کمتر از ۴ روز بوده است. حتی مواردی بوده که به‌روزرسانی در جمعه یک هفته و دوشنبه هفته بعد (در واقع، دو روز کاری پشت سر هم) انجام شده است اما هم‌اکنون که روز ۱۵ ایپریل رو به پایان است با یک وقفه ۱۰روزه در اصلاح آمار طرف بوده‌ایم که دو جمعه در میان آن بوده است. اهمیت این تاخیر از یک سو زمانی افزایش می‌یابد که می‌دانیم در روز ۵ ایپریل آمار پرونده‌های پذیرفته شده رشته «مدیریت رستوران و خدمات تغذیه» با کد ۰۶۳۱، به میزان ۹۲۶ عدد (۷۴ مورد تا تکمیل ظرفیت) اعلام شده بود و اگر اتفاق خاصی نیافتاده باشد، با توجه به سرعت تکمیل پرونده‌ها، باید تا این لحظه به صورت رسمی تکمیل شدن این رشته اعلام می‌شده است و مشخص نیست که دلیل این تاخیر چه بوده است.

این رفتار زمانی مشکوک‌تر می‌شود که بخاطر بیاوریم ظرفیت رشته دندان‌پزشکی در ابتدا با سرعت بیشتری نسبت به رشته مدیریت رستوران در حال تکمیل بود (مثلا در آمار ۳۱ ژانویه، پرونده‌های دندان‌پزشکی ۵۰۷ مورد در برابر ۴۸۰ مورد مدیریت رستوران بود) اما بعد ناگهان آمار پرونده‌های مدیریت رستوران با سرعت غیرطبیعی پیشی گرفت. در واقع، سرعت تکمیل رشته‌های مرتبط با پزشکی کاهش یافت که این ظن را تقویت می‌کند که موضوع به خبر مربوط به رد بی‌دلیل پرونده‌های این حوزه مرتبط باشد.

امیدواریم با به‌روز شدن آمار رشته‌ها در هفته اینده و امکان مقایسه آنها بتوان اظهارنظر دقیق‌تری در این باره انجام داد.

 

در صورتی که متقاضی مهاجرت به کانادا هستید برای اولین گام فرم ارزیابی ما را تکمیل کنید و ظرف ۲۴ ساعت پاسخ بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar