تأثیر انتخابات فدرال بر مهاجرت به کانادا
16 آگوست 2021 - 15:13
بازدید 529
13

با وجود برگزاری انتخابات 20 سپتامبر، سیستم مهاجرت کانادا طی ماه‌های آینده دستخوش تغییر نخواهد شد آقای «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، اعلام کرد که انتخابات فدرال در روز 20 سپتامبر برگزار خواهد شد. دولت فعلی که به عنوان حزب لیبرال در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده است، تا سال 2023 نیازی به برگزاری انتخابات ندارد؛ با […]

ارسال توسط :
پ
پ

با وجود برگزاری انتخابات 20 سپتامبر، سیستم مهاجرت کانادا طی ماه‌های آینده دستخوش تغییر نخواهد شد

آقای «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، اعلام کرد که انتخابات فدرال در روز 20 سپتامبر برگزار خواهد شد.

دولت فعلی که به عنوان حزب لیبرال در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده است، تا سال 2023 نیازی به برگزاری انتخابات ندارد؛ با این حال، انتظار می‌رود با کسب اکثریت آرا، حزب لیبرال آقای ترودو به عنوان دولت اکثریت (majority government) به فعالیت خود ادامه دهد.

حزب لیبرال از سال 2019 به عنوان «دولت اقلیت» (minority government) فعالیت داشته است؛ بدان معنا که که دارای اکثریت اعضای پارلمان کانادا (338 نفر) نیست، و برای تصویب قوانین جدید ملزم به همکاری با سایر احزاب (محافظه کاران، دموکرات‌ها، و …) است.

در انتخابات سال ۲۰۱۹، پارلمان کانادا 157 نماینده حزب لیبرال را به خود اختصاص داد. 121 نماینده از محافظه کاران، و 24 نفر از حزب دموکرات جدید (NDP) بودند.

کووید19 و کانادا

وضعیت کووید19 کانادا در ماه‌های اخیر، به میزان قابل توجهی بهبود یافته، و این کشور دارای بالاترین میزان واکسیناسیون در بین 20 کشور پیشرو در جهان است. این امر باعث بازگشایی استان‌های سراسر کانادا شده، و بهبود اشتغال را به دنبال داشته است.

محدودیت‌های سفر به کانادا نیز کاهش یافته اند. از روز 9 آگوست، مسافران واکسینه شده آمریکایی از انجام تست کرونا در بدو ورود، و قرنطینه (3 روز در هتل و 11 رزو بعد از آن) معاف هستند. لغو محدودیت‌ها برای واکسینه شدگان سایر کشورها از روز 7 سپتامبر اعمال خواهد شد.

 

انتخابات کانادا و سیستم مهاجرت

با توجه به اینکه در طول انتخابات و چند ماه پس از آن، حزب لیبرال کماکان به فعالیت خود ادامه خواهد داد، انتظار می‌رود سیستم مهاجرت کانادا بر اساس «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال‌های 2021 تا 2023»، به روند فعلی خود ادامه دهد. بدین ترتیب، برگزاری انتخاب‌های اکسپرس انتری و استانی، و پردازش درخواست‌های مهاجرتی دستخوش تغییر اساسی نخواهد شد.

پس از انتخابات، حزب حاکم جدید، کابینه خود را تشکیل داده، و نامه‌هایی را در خصوص اولویت‌های سیاسی دولت، به وزیران خود ابلاغ خواهد کرد. در حال حاضر، اداره مهاجرت کانادا با وزارت آقای «مارکو مندیچینو»، و تحت نامه‌های ابلاغی از آقای «ترودو» فعالیت می‌کند.

روی کار آمدن دولت جدید و اعمال تغییرات در خصوص سیاست مهاجرتی کانادا به احتمال زیاد تا ژانویه سال آینده به طول خواهد انجامید.

تمامی احزاب سیاسی طی هفته‌های آینده، برنامه رسمی انتخاباتی خود را منتشر خواهند کرد، که نشان دهنده رویکرد آنان درباره مسائل مختلف از جمله مهاجرت خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar