بی‌اعتمادی نسبت به سیستم مهاجرتی«ورود سریع» به کانادا
23 اکتبر 2014 - 5:34
بازدید 367
10

نتایج یک تحقیق تازه از سوی دولت نشان می‌دهد که مهاجران تازه‌وارد به کانادا در مورد اهداف دولت جهت ورود نیروهای متخصص مورد نیاز کانادا اطلاعات نادرستی دریافت کرده‌اند. شرکت‌کنندگان در این تحقیق همگی می‌خواهند بدانند که چرا دولت کانادا به مهاجران متخصصی که حالا دیگر در خاک این کشور به سر می‌برند و «درگیر […]

ارسال توسط :
پ
پ

نتایج یک تحقیق تازه از سوی دولت نشان می‌دهد که مهاجران تازه‌وارد به کانادا در مورد اهداف دولت جهت ورود نیروهای متخصص مورد نیاز کانادا اطلاعات نادرستی دریافت کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق همگی می‌خواهند بدانند که چرا دولت کانادا به مهاجران متخصصی که حالا دیگر در خاک این کشور به سر می‌برند و «درگیر مشکلات مربوط به مراحل به رسمیت شناخته شدن مدارکشان شده‌اند و به همین دلیل هم نمی‌توانند موفق به کسب تجربه کار کانادایی شوند» هیچ کمکی نمی‌کند.

سیستم جدید «ورود سریع» دولت، که از ماه ژانویه آغاز به کار خواهد کرد، به کارفرمایان کانادایی این امکان را خواهد داد تا چنانچه نتوانند نیروی مورد نیازشان را از میان کانادایی‌ها و یا مقیمان دائم داخل کشور تامین کنند، این نیروها را از میان متقاضیان خارج از کشور انتخاب کنند.

افرادی که در سیستم «ورود سریع» به آنها پیشنهاد شغل می‌شود و یا در سیستم «نامزدی استانی» برگزیده می‌شوند،‌ می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا نیز اقدام کنند.

دولت امیدوار است که این سیستم جدید مهاجرتی نیاز به ورود نیروهای کار موقت را کاهش دهد و در رفع معضل کمبود نیروی کار کشور نیز موثر واقع شود. آقای کریس الکساندر،‌ وزیر امور مهاجرت، این سیستم را از «اولویت‌های مهم» اداره متبوع خود برشمرده است.  

وی اخیرا در سخنانی گفته است: «سیستم «ورود سریع» یک حرکت انقلابی در سیستم مهاجرتی کانادا و اقتصاد این کشور خواهد بود. این سیستم روش جذب مهاجران متخصص را تغییر می‌دهد و سبب می‌شود تا آنها در کانادا با سرعت بیشتری جذب بازار کار شوند.»

اما نتایج تحقیقی که اوایل امسال توسط موسسه Ipsos Reid و به سفارش اداره مهاجرت و شهروندی انجام شده نشان می‌دهد که مهاجران تازه‌وارد در 14 گروه مشخص در 7 کامیونیتی در نقاط مختلف کشور خیلی به موفقیت این طرح امیدوار نیستند.

در این گزارش آمده است: «تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در این تحقیق این سوال را دارند که چرا دولت به جای این‌که توجه خود را بر افرادی متمرکز کند که هنوز به کانادا نیامده‌اند،‌ بیشتر به فکر مهاجرانی نیست که قبلا وارد خاک کانادا شده‌اند.» این شرکت‌کنندگان از گروه‌های سنی مختلف و دارای پایگاه‌های اجتماعی و اقتصادی متفاوت هستند که علاوه بر پرسش بالا در مورد صحت و درستی فرآیند اجرای این برنامه نیز تردید دارند.

به اعتقاد آنها این طرح می‌تواند «امکان جعل و تقلب هم از سوی متقاضی و هم از سوی کارفرما را فراهم نماید» و «دولت برای جلوگیری از این اتفاق باید اقدامات مشخصی را انجام دهد.» 

آقای الکساندر از ماه‌ها پیش کار رایزنی با کارفرمایان و افراد ذی‌نفع در این طرح را آغاز کرده و قرار است که این طرح از ابتدای ژانویه سال 2015 آغاز به کار نماید. البته وزارتخانه متبوع وی فعلا در مورد تحقیق موسسه Ipsos Reid هیچ اظهار نظر مشخصی نکرده است.

همان‌طور که می‌دانیم امسال دولت در نظر داشته تا تعداد 25 هزار پرونده متقاضی مهاجرت را پذیرش و بررسی کند و نیز تصمیم دارد تا متخصصان 50 رشته از جمله مدیران مالی، حسابداران و حسابرسان،‌ مهندسان عمران و روان‌شناسان را با سرعت به بازار کار وارد کند.

اما تحقیق دیگری نشان می‌دهد که نیروهای متخصصی که اکنون در کانادا هستند از جمله پزشکان،‌ داروسازان و مهندسان، با «موانع عظیمی» مواجه هستند که حتی با وجود معتبر شناخته شدن مدارکشان، باز هم مانع از دستیابی آنها به کار است.

پاسخ‌دهندگان به تحقیق یاد شده، که توسط موسسه Environics Research انجام شده، مشکلات زبان و نیاز به داشتن تجربه کار کانادایی را از جمله بزرگ‌ترین موانع بر سر راه کاریابی مهاجران متخصص برشمرده‌اند.

سخنگوی وزیر اشتغال، آقای جیسن کنی، می‌گوید که دولت قصد دارد تا در پاییز امسال به این مشکلات بپردازد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar