به روزرسانی های اطلاعات اداره مهاجرت کانادا برای دانشجویان خارجی
09 ژوئن 2020 - 14:44
بازدید 372
11

دولت کانادا تغییرات ویژه ای را در دوره همه گیری ویروس کرونا برای سفر و مهاجرت اعمال کرده است. برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کانادا محدودیت هایی در سفرها ایجاد کرده بود، اما اداره مهاجرت کانادا متعهد به تامین نیازهای دانشجویان خارجی و ساکنان دائم و موقت نیز هست و در این زمینه اقداماتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت کانادا تغییرات ویژه ای را در دوره همه گیری ویروس کرونا برای سفر و مهاجرت اعمال کرده است. برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کانادا محدودیت هایی در سفرها ایجاد کرده بود، اما اداره مهاجرت کانادا متعهد به تامین نیازهای دانشجویان خارجی و ساکنان دائم و موقت نیز هست و در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

در ادامه مطلب خلاصه ای از سوال های مرتبط با تغییرات ایجاد شده درباره دانشجویان خارجی ارائه می شود. اطلاعات جدید توسط دفتر آموزش خارجی کانادا، دانشگاه ها، کالج ها و موسسات کانادا گردآوری شده است.

مجوز تحصیل یا مجوز کار من طی هفته های آینده منقضی می شود و قادر به اخذ گذرنامه جدید نیستم و همین طور به مدارک مورد نیاز هم دسترسی ندارم. چگونه می توانم آن را تمدید کنم؟

دانشجویان خارجی در کانادا باید برای تمدید مجوز خود به صورت آنلاین اقدام کنند. این امر به آن ها این امکان را می دهد که هم زمان با پردازش درخواستشان، به تحصیل یا کار در کانادا ادامه دهند.

علاوه بر این، متقاضیانی که قادر به دستیابی به مدارک مورد نیاز یا ارائه بیومتریک خود نیستند، باید نامه ای توضیحی را در مورد جزئیات وضعیت خود ضمیمه کنند.

اگر درخواست ناقص باشد به متقاضی 90 روز مهلت داده می شود تا مدارک کامل خود را ارسال کند.

آیا بررسی مجوز تحصیل من با توجه به اختلالات پیش آمده به دلیل کووید-19 بیشتر طول خواهد کشید؟

 اداره مهاجرت (IRCC) مدام برنامه های مجوز تحصیلی را پردازش می کند، اما ممکن است تاخیر در بررسی وجود داشته باشد.

پذیرش من در ماه می به سپتامبر موکول شده است. آیا به نامه پذیرش جدید نیاز دارم؟

اگر در زمان تعویق در کانادا هستید، باید تحصیلات خود را ظرف 150 روز از زمان تاریخ تعویق یا ترم بعد (هرکدام نزدیک تر است) شروع کنید.

اگر این امکان پذیر نباشد، مجبورید وضعیت خود را تغییر دهید (به عنوان مثال، به وضعیت بازدید کننده) و یا کانادا را ترک کنید.

من مجوز تحصیل دارم و دوره های آنلاین را در تابستان یا پاییز 2020 آغاز می کنم. آیا این امر در آینده  در کسب مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) تأثیر می گذارد؟

ممکن است کلاس های خود را در خارج از کانادا شروع کرده و تا 50٪ برنامه خود را پیش ببرید. در این حالت، شما واجد شرایط PGWP خواهید بود و  تا 31 دسامبر 2020 هیچ زمانی از شما کسر نمی شود.

مجوز تحصیلی ندارم. آیا هنوز هم می توانم تحصیلاتم را از خارج شروع کنم؟

بله. شما می توانید بدون داشتن مجوز تحصیلی آموزش خود را از خارج کانادا شروع کنید. اما باید بدانید که برای PGWP در آینده به مجوز تحصیلی یا تأییده آن احتیاج دارید.

اگر دوره های خود را به صورت آنلاین شروع کنم، برای PGWP   در آینده  نیاز هست که یک دانشجوی تمام وقت باشم؟

بله. انتظار می رود تمام وقت تحصیل کنید، مگر این که موسسه آموزشی تعیین شده شما (DLI) در حال حاضر قادر به ارائه آموزش تمام وقت نباشد.

من یک فارغ التحصیل جدید که منتظر تصمیم گیری برای درخواست PGWP هستم و نامه پیشنهادی شغلی هم دارم. آیا اجازه دارم به کانادا بیایم؟

اگر مجوز تحصیل دیگر معتبر نباشد، برای معافیت از محدودیت های سفر باید یک معرفی نامه داشته باشید.

معرفی نامه، نامه ای است که شما پس از تایید PGWP از اداره مهاجرت کانادا دریافت می کنید.

اگر دوره های آنلاین من بیش از 50 درصد از کل دوره تحصیل طول بکشد، چه تأثیری بر صلاحیت من در PGWP خواهد داشت؟

اگر قبلاً در کانادا بوده اید و دوره یا برنامه شما به دلیل  کووید-19به دوره آنلاین تبدیل شده است، ممکن است هنوز واجد شرایط PGWP باشید، حتی اگر دوره آموزش آنلاین شما از 50٪ کل دوره بیشتر شده باشد .

اگر تحصیلات خود را از خارج از کشور و بدون مجوز تحصیلی معتبر شروع کنم، آیا در برنامه PGWP آینده گنجانده می شود؟

خیر. مدت زمان تحصیل آنلاین از خارج از کشور بدون داشتن مجوز تحصیلی معتبر در تأییدیه آن برای PGWP محاسبه نخواهد شد.

من یک دانشجوی خارجی هستم و شامل مزایای اضطراری کانادا (CERB) قرار گرفته ام. آیا من هنوز واجد شرایط درخواست PGWP یا اقامت دائم (PR) هستم؟

اگر به مزایای اضطراری کانادا دسترسی داشته باشید، این امر بر صلاحیت شما برای PGWP یا اقامت دائم (PR) تأثیر نمی گذارد.

پسر، دختر یا یکی  از وابستگان خردسالم مجوز تحصیل معتبر دارد. آیا می توانم به کانادا بیایم؟

اعضای خانواده درجه یک که تابعیت کانادا یا اقامت دائم ندارند از محدودیت سفر معاف هستند. با این حال، قبل از آمدن به کانادا، ابتدا باید از اداره مهاجرت (IRCC) مجوز بگیرید تا بتوانید با پرواز به کانادا بیایید.

برای انجام این کار، با ارسال ایمیل به IRCC.COVID-TravelExemptions-Exemptionsdevoyage-COVID.IRCC@cic.gc.ca  درخواست خود را  ارسال کنید.

علاوه بر این ، اگر قبلاً ویزای موقت یا مجوز الکترونیکی سفر (eTA ) ندارید، ابتدا نیاز به درخواست ویزا دارید.

آیا در صورت تعلیق ترم تحصیلی می توانم تمام وقت کار کنم؟

ترم تعلیق شده به عنوان تعطیلی در نظر گرفته نمی شود. بنابراین، شما فقط قادر خواهید بود به همان تعداد ساعات که  در مجوز تحصیلی تان مشخص شده است، کار کنید.

 

منبع خبر: CIC News, June 07, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar