برنامه E2 برای دریافت ویزای تجاری آمریکا و ویژگیهای آن
22 سپتامبر 2015 - 21:41
بازدید 457
15

در ادامه مطلب قبل این بار به برنامه E2 برای دریافت ویزای آمریکا می پردازم. این برنامه را از چند جهت مورد بررسی قرار می دهم شامل: مشخصات کلی برنامه، آنچه در بازار تبلیغ می شود، مزایای برنامه، معایب برنامه، هزینه های قطعی، هزینه های پنهان ویزای تجاری آمریکا E2: مشخصات کلی: در این برنامه […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ادامه مطلب قبل این بار به برنامه E2 برای دریافت ویزای آمریکا می پردازم. این برنامه را از چند جهت مورد بررسی قرار می دهم شامل:

مشخصات کلی برنامه، آنچه در بازار تبلیغ می شود، مزایای برنامه، معایب برنامه، هزینه های قطعی، هزینه های پنهان

ویزای تجاری آمریکا E2:

مشخصات کلی:

در این برنامه متقاضی به شرط خرید بیزنس کوچک در آمریکا دست کم به ارزش صد تا دویست هزار دلار آمریکا و داشتن توانایی برای اداره آن و ایجاد امکان استخدام نیروی کار، ویزای تجاری دریافت می کند. این ویزا موقت است و تا زمانی قابل تمدید است که متقاضی اداره آن بیزنس را شخصا به عهده داشته باشد. این ویزا به هیچ وجه به دریافت گرین کارت منجر نمی شود. 

آنچه در بازاردر مورد برنامه E2 تبلیغ می شود:

در تبلیغات بازار به غلط اینگونه القا می شود که این ویزا قابل تبدیل به اقامت دایم است. در پاسخ چرایی آن به شما خواهند گفت پس از مدتی که بیزنس خود را داشتید سرمایه گذاری خود را به یک میلیون دلار می رسانید و بعد از روش EB5 ویزای دایم دریافت می کنید. این داستان بسیار شبیه داستان آن مرد روستایی است که کوزه روغنی در خانه داشت و برای آن خیالبافی می کرد که اگر آن را بفروشم می توانم با آن گوسفندی بخرم و پس از چند سال گوشفندان بیشتری بخرم و بعد از چندی گله ای و خدم و حشمی خواهم داشت. او در رویای شیرین خود به ناگاه از خطای یکی از خدمه بر آشفت و عصای خود را در هوا چرخاند. عصا به کوزه روغن خورد و روغن بریخت. او ماند و آرزوهای شیرین بر باد رفته. 

مزایایE2:

حقیقت آن است که مزیتی بر این نوع ویزا مترتب نیست مگر اینکه کسی قصد کند سالهایی را در آمریکا بگذراند و فرزندانش نیز به عنوان دانشجویان خارجی در آمریکا تحصیل کنند و برگردند.

معایب E2: 

۱- عیب اصلی آن این است که این ویزا هرگز به گرین کارت تبدیل نمی شود.

۲- افراد در این نوع ویزا ویزای یک بار ورود می گیرند و عملا در صورت ترک آمریکا ریسک رد درخواست ویزای مجدد برای ورود را دارند.

۳- ریک اداره بیزنس در آمریکا برای ایرانیانی که تجربه بیزنس در آمریکا را ندارند بسیار بالاست. مناسبات تجاری ایران لزوما در آمریکا کار نمی کند و افرادی که بدون مطالعه و صرف وقت کافی برای شناخت بازار کار خود در آمریکا اقدام می کنند موفق نیستند بنابراین خطر از دست دادن سرمایه بسیار جدی است.

۴- متقاضی تا زمانی حق حضور در آمریکا را دارد که بیزنس خود را اداره کند. بنابراین نمی توان فردی مانند همسر را برای اداره بیزنس منصوب کرد و رفت بنابراین برای افرادی که در ایران زندگی و بیزنس دارند مناسب نیست و عملا بیزنس ایران از دست می رود.

هزینه های اقدام برای E2:

در این برنامه متقاضی باید بیزنسی را پیش خرید کند و به شرط دریافت ویزا قراردادی امضا کند از آنجا که پروسه دریافت ویزا گاه تا دو سال هم ممکن است زمان ببرد عملا بیزنس موجود را به قیمتی بالاتر خواهد خرید. هیچ فروشنده بیزنسی حاضر نخواهد بود به قیمت روز با شما قرارداد ببندد و بیزنس خود را برای زمان نامعلوم تا تعیین تکلیف شما غیر قابل فروش کند.از سوی دیگر افرادی که قرار است شما را در راه دریافت این ویزا کمک کنند توقع دریافت کمیسیون از فروشنده دارند و این هزینه نیز در قالب بخشی از قیمت بیزنس به متقاضی در نهایت تحمیل می شود.

هزینه های پنهان اقدام برای E2:

هزینه های پنهان در این روش بسیار زیاد و غیر قابل پیش بینی است. شما عملا روی سرمایه و زندگی خود ریسک بزرگی می کنید. نمی دانید برای حضور در آمریکا تا کجا از جیب شما هزینه خواهد شد. از خرید بیزنس گرفته تا ضرری مادی و معنوی که در همان بیزنس خواهید داشت به علاوه هزینه هایی که به دلیل نداشتن اقامت دایم به شما تحمیل می شود غیر قابل پیش بینی است. 

توصیه:

واقعیت این است که تنها توصیه من فراموش کردن این نوع اقدام است. این برنامه اساسا یک برنامه مهاجرتی نیست.

بخش بعدی این مقاله که در مورد برنامه های کارآفرینی استانی کانادا است را اینجا بخوانید 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar