برنامه های کارآفرینی استانی کانادا: ایا برای مهاجرت به کانادا توصیه می شوند؟
02 اکتبر 2015 - 5:10
بازدید 503
12

در دو مقاله پیشین در مورد ویژگیهای دو برنامه ویزای تجاری آمریکا صحبت کردیم که می توانید اینجا و اینجا بخوانید. در این بخش از این سلسله مقالات در مورد برنامه های کارآفرینی استانی کانادا در زمان حال صحبت می کنیم. توجه به این نکته ضروری است که امید می رود دولت فعلی کانادا تغییر […]

ارسال توسط :
پ
پ

در دو مقاله پیشین در مورد ویژگیهای دو برنامه ویزای تجاری آمریکا صحبت کردیم که می توانید اینجا و اینجا بخوانید. در این بخش از این سلسله مقالات در مورد برنامه های کارآفرینی استانی کانادا در زمان حال صحبت می کنیم. توجه به این نکته ضروری است که امید می رود دولت فعلی کانادا تغییر کند. در صورت وقوع این تغییر شرایط برنامه های مهاجرتی نیز تغییر خواهد کرد.

بیشتر استانها در حال بازسازی برنامه های مهاجرتی خود هستند ولی تعدادی مانند منیتوبا، نیوبرانزویک و بریتیش کلمبیا برنامه های خود را اعلام کرده اند که می توانید مشخصات این برنامه ها را اینجا بخوانید. برنامه های استانی کانادا بر اساس اعلام علاقمندی (Expression of Interest) استوار است به این معنی که متقاضی مهاجرت با تکمیل فرمی آنلاین در صورت داشتن شرایط محدودی تمایل خود را برای مهاجرت به آن استان اعلام می کند. استان پس از بررسی شرایط اگر او را مناسب تشخیص داد از وی دعوت خواهد کرد برای بررسی درخواست مدارک خود را بفرستد.

در این موارد عملا متقاضی تنها باید منتظر بماند و امید به دریافت دعوتنامه داشته باشد بدون هیچ ایده ای در مورد اینکه ایا امکان مهاجرت خواهد داشت یا خیر.  متقاضی در تاریکی کامل است به خصوص در این زمان که استانها هنوز نمی دانند باید چگونه عمل کنند.

اگر برنامه قطعی برای مهاجرت به کانادا ندارید و تنها می خواهید شانس خود را بیازمایید می توانید در این برنامه ها اقدام کنید.

استان بریتیش کلمبیا به طور خاص برنامه ای متفاوت دارد. در برنامه تجاری این استان عملا خبری از دریافت ویزای اقامت دایم نیست . ممکن است هرگز ویزای اقامت دایم به دست نیاید. متقاضی اگر خیلی خوش شانس باشد و همه مراحل را نیز با موفقیت طی کند نهایتا ویزای کار موقت دو ساله دریافت خواهد کرد. این برنامه در بازار به دلایل متعدد که از حوصله این مطلب خارج است تبلیغ می شود ولی به هیچوجه مورد توصیه نیست. برای درک بهتر موضوع مطالبی که در پی می آید مطالعه کنید.

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا BCPNP:

مشخصات کلی برنامه کارآفرینی بی سی:

کسانی که سابقه مدیریت دارند و ۶۰۰ هزار دلار نیز دارایی در اختیار دارند می توانند برای این برنامه اقدام کنند به شرط اینکه بیزنسی را در این استان خریداری کنند و برای دو سال آنرا بر اساس شرایطی که اینجا توصیف شده است به صورت شخصی اداره کند. افراد با دریافت یک ویزای کار دو ساله به بی سی رفته و دو سال بیزنس خود را اداره کنند. در صورت تامین شرایط و اثبات آن متقاضی پس از دو سال گواهی انتخاب استان را دریافت خواهد کرد و تازه پس از این مرحله است که می تواند برای اقامت دایم کانادا اقدام کند.  

آنچه در بازاردر مورد برنامه BCPNP تبلیغ می شود:

در بازار این برنامه را به عنوان یک برنامه سریع مهاجرتی معرفی می کنند در حالی که اساسا این برنامه را نمی توان برنامه مهاجرتی دانست چرا که مستقیم به دریافت ویزای اقامت دایم منجر نمی شود. ممکن است دریافت ویزای کار در زمانی نه چندان طولانی (هر چند تجربه دو سال گذشته خلاف این را اثبات کرده است) اتفاق بیفتد اما آنچه دریافت می کنید ویزای کار است و تازه ابتدای قصه است و راه دراز و پر هزینه ای تا اقامت دایم مانده است.

در بازار آنرا برنامه ای ارزان می نامند که بار درست نیست. این برنامه با توجه به الزام به خرید بیزنس و نیز هزینه های پیدا و پنهانی که دارد از همه برنامه های تجاری کاناداو آمریکا در نهایت گرانتر تمام می شود

مزایای برنامه BCPNP:

عملا مزیتی در این برنامه نمی بینم مگر برای کسانی که قصد دارند همه بیزنس و زندگی خود را در ایران تعطیل کنند و نگران چیزی در ایران نیستند و در عین حال تجربه بیزنس در آمریکا و کانادا دارند و نمی خواهند با معیارهای اقتصادی ایران وارد بازار بیزنس شوند. این افراد البته نیافتنی هستند ولی برای چنین کسی این برنامه می تواند مفید باشد.

معایب برنامه BCPNP: 

معایب این برنامه بی شمار است:

۱- عیب اصلی این است که اساسا برنامه مهاجرتی نیست و شما را به ویزای اقامت دایم نمی رساند دهها اما و اگر در میانه راه است

۲- خرید بیزنس الزامی است و معمولا افراد بیزنسهای نه چندان قوی را در بازار با قمیت بالاتر خریداری می کنند. دلیل این قیمت بالاتر از یک سو شرطی بودن آن و دیگر وجود دستهای واسطه در میان است خود خرید بیزنس از دست دادن پول قابل توجهی است.

۳- با توجه به الزام حضور متقاضی و اداره بیزنس فرد نمی تواند مسافرت طولانی به ایران داشته باشد برای افرادی که در ایران بیزنس و املاک دارند و جمع و جور کردن آنها برایشان اهمیت دارد و نیز برای کسانی که در صدد حفظ بیزنس ایران خود هستند چنین شرایطی مساوی با از دست دادن فرصتها و یا ضررهای مادی در ایران است.

۴- افراد در این برنامه موظف به انجام بیزنس در زمان معین هستند و با توجه به نداشتن تجربه بیزنس در خارج از ایران براحتی با شرایط سختی روبرو می شوند و توان رقابت ندارند بسیار است نمونه کسانی که وارد بازار تجارت شده اند و به دلیل نداشتن تجربه آنچه اندوخته اند را نیز از کف داده اند.  به این ترتیب از یک سو سرمایه از دست می رود و از سوی دیگر امید دریافت اقامت دایم بر باد خواهد رفت.

هزینه های اقدام در برنامه BCPNP:

گذشته از هرینه وکالت متقاضی باید بیزنسی را نیز به قیمت دست کم ۲۰۰ هزار دلار و یا دست کم ۴۰۰ هزار دلار با توجه به شهر مورد نظر خریداری کند. 

هزینه های پنهان اقدام در برنامه BCPNP:

۱- هزینه ها و ضرری که با خرید بیزنس نا مناسب و یا با قیمت بالاتر از بازار می دهید

۲- هزینه و ضرری که به دلیل محدودیت در رفت و آمد به ایران خواهید داد

۳- هزینه و ضرر ناشی از نداشتن تجربه بیزنس در کانادا

۴- هزینه بالای تحصیل فرزندان در دانشگاهها به دلیل اینکه دانشجوی بین المللی محسوب می شوند

۵- هزینه های معنوی ناشی از محدودیتها و نیز شکست احتمالی بیزنس که احتمالش کم نیست

توصیه:

این برنامه را در شرایط فعلی اصلا توصیه نمی کنم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar