بازگشایی برنامه اسپانسرشیپ پدران و مادران برای اقامت کانادا
12 دسامبر 2013 - 17:17
بازدید 409
7

همان طور که پیشتر در خبری اعلام کرده بودیم، جیسن کنی، وزیر مهاجرت، شهروندی و چندفرهنگی کانادا دهم می ۲۰۱۳ خلاصه ای از اقدامات وزارت متبوع خود در مورد صدور ویزا برای والدین مهاجران را اعلام کرد. در خبری تکمیلی، اعلام شد که سوپرویزا به دلیل موفقیتش در حل مسئله حضور والدین مهاجران، از حالت […]

ارسال توسط :
پ
پ

همان طور که پیشتر در خبری اعلام کرده بودیم، جیسن کنی، وزیر مهاجرت، شهروندی و چندفرهنگی کانادا دهم می ۲۰۱۳ خلاصه ای از اقدامات وزارت متبوع خود در مورد صدور ویزا برای والدین مهاجران را اعلام کرد. در خبری تکمیلی، اعلام شد که سوپرویزا به دلیل موفقیتش در حل مسئله حضور والدین مهاجران، از حالت آزمایشی خارج شده و وضعیت دائمی پیدا کرده است.

اما این تنها موضوع مهم مرتبط با بحث ویزای والدین نبود و در ادامه، شرایط جدید و زمان بازگشایی برنامه خویشاندی (اسپانسرشیپی) والدین و والدین آنها (پدربزرگ و مادربزرگ متقاضی) را که برای بیش از ۲ سال بسته شده بود اعلام شد. بر این اساس:

  • این برنامه از دوم ژانویه ۲۰۱۴ پرونده جدید پذیرش می کند؛
  • برای سال ۲۰۱۴، تنها ۵۰۰۰ پرونده جدید دریافت می شود و پس از رسیدن به این سقف، پذیرش پرونده تا سال بعد متوقف می شود؛
  • شرط داشتن حداقل درآمد لازم برای پذیرش پرونده، ۳۰ درصد افزایش می یابد. [بدین ترتیب برای بسیاری از مهاجران که خودشان خانواده ای ۴ یا ۵ نفره (پدر و مادر و ۲-۳ فرزند) تشکیل می دهند، برای استفاده از این برنامه باید رقم درآمدی سالانه بسیار بالایی داشته باشند که عملا تعداد زیادی از متقاضیان احتمالی را از گردونه خارج خواهد ساخت.]
  • شرط داشتن حداقل درآمد که از طریق برگه رسمی اظهارنامه مالیاتی افراد Notice of Assessment صادره توسط اداره مالیات کانادا انجام می شود از یک سال به سه سال پیوسته افزایش یافته است. به معنای دیگر متقاضی باید شرایط خوب درآمدی را برای سه سال مداوم حفظ کرده باشد تا بتواند از طریق این برنامه اسپانسر والدینش شود.
  • زمان مسئولیت مالی اسپانسرها از ۱۰ سال به ۲۰ سال افزایش یافته است. بدین معنا که متقاضی می پذیرد در این فاصله زمانی، افراد پذیرش شده نیازی به دریافت کمک های مالی از سوی دولت نباشند و چنین هزینه هایی، در صورت لزوم، بر گردن اسپانسر خواهد بود.
  • حداکثر سن افراد وابسته مالی و همراه والدین، از ۲۲ سال به ۱۸ سال کاهش یافته است؛ افراد بالای ۱۸ سال در صورت علاقه به سفر یا زندگی در کانادا باید به عنوان افراد مستقل برای ویزای توریستی یا مهاجرتی یا سایر موارد تقاضا دهند؛ شرط محدودیت سنی، شامل آن دسته از افراد وابسته به والدین که مبتلا به نارسایی های فیزیکی یا ذهنی هستند نمی شود.

سیاست های اعلام شده جدید که نشان از محدودتر و دشوارتر شدن شرایط و تعداد پرونده ها و ایجاد امکان برای افراد پردرآمدتر است با اعتراض احزاب سیاسی و برخی گروه ها و وکلای مهاجرت روبرو شده است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar