اولین انتخاب RNIP سادبری برگزار شد
02 می 2020 - 19:15
بازدید 505
7

سادبری یکی از سه کامیونیتی انتاریو است که اخیراً برنامه مهاجرتی آزمایشی مناطق شمالی و روستایی (RNIP) خود را راه اندازی کرده است. سادبری واقع در انتاریو نخستین انتخاب خود را تحت برنامه RNIP در 23 آوریل برگزار و متقاضیان را برای درخواست توصیه نامه کامیونیتی برای اقامت دائم کانادا دعوت کرد. سادبری بزرگترین شهر […]

ارسال توسط :
پ
پ

سادبری یکی از سه کامیونیتی انتاریو است که اخیراً برنامه مهاجرتی آزمایشی مناطق شمالی و روستایی (RNIP) خود را راه اندازی کرده است. سادبری واقع در انتاریو نخستین انتخاب خود را تحت برنامه RNIP در 23 آوریل برگزار و متقاضیان را برای درخواست توصیه نامه کامیونیتی برای اقامت دائم کانادا دعوت کرد.

سادبری بزرگترین شهر شمال انتاریو با جمعیتی نزدیک به 165000 نفر است که اقتصاد محلی آن از طریق استخراج معدن، سرمایه گذاری، گردشگری و صنایع دیگر هدایت می شود. دانشگاه لورنشن (Laurentian University) و کالج کمبرین (Cambrian College) در این شهر قرار دارند. در سال 2019، 265 مهاجر سادبری را به عنوان محل اقامت جدید خود انتخاب کردند.

هر یک از 11 کامیونیتی شرکت کننده در برنامه RNIP روش خاص خود را برای انتخاب متقاضیان مهاجرت دارند. سادبری مانند بسیاری از برنامه های نامزدی استان یا سیستم اکسپرس انتری فدرال، از یک سیستم مبتنی بر امتیاز استفاده می کند.

 

RNIP سادبری متقاضیان با بالاترین امتیاز را از استخر داوطلبان انتخاب می کند و از آنها دعوت می کند تا برای دریافت توصیه نامه کامیونیتی درخواست دهند.

در 23 آوریل، سادبری 6 دعوتنامه برای متقاضیان واجد شرایط با حداقل امتیاز 280، صادر کرد.

 

در این انتخاب قانون tie-breaking اعمال شده است، به این معنی که اگر بیش از یک متقاضی حداقل امتیاز را داشته باشد، گزینش بر اساس تاریخ و زمانی که آنها درخواست خود را ارسال کرده اند، صورت می گیرد. در این انتخاب تاریخ 15 آوریل ساعت 4:28 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی ملاک بوده است.

 

برنامه سادبری در 23 مارس آغاز شد. این برنامه برای خارجی ها و خانواده های آنها است که می خواهند برای مدت طولانی در سادبری زندگی کنند. متقاضیان باید پیشنهاد شغلی از کارفرما در یک شغل واجد شرایط در صنایع قابل پذیرش، داشته باشند.

علی رغم محدودیت های موقت مسافرت کانادا به دلیل همه گیری کرونا ویروس، برنامه RNIP  سادبری همچنان درخواست هایی از خارج از کشور که دارای پیشنهادات شغلی برای کار در معدن، بخش خدمات و همچنین بخش گردشگری هستند، پذیرش می کند. مدت زمان پردازش برای اقامت دائم تحت RNIP از 12 تا 18 ماه است، آنها امیدوارند در این زمان محدودیت های مسافرتی کاهش یابد.

 

علاوه بر سادبری، دو کامیونیتی دیگر انتاریو، یعنی تیمینز (Timmins)و تاندربی (Thunder Bay) نیز پذیرش درخواست ها را آغاز کرده اند.

اکنون فقط سه کامیونیتی در برنامه RNIP وجود دارند که در حال حاضر متقاضی نمی پذیرند:

 

  • موس جاو، ساسکاچوان
  • نورث بی، انتاریو
  • کوتنیز غربی، بریتیش کلمبیا

برنامه Moose Jaw قرار بود در ماه آوریل آغاز شود، اما ظاهرا به دلیل مشکلات در تأمین بودجه، به تعویق افتاده است.

 

کامیونیتی نورث بی، به دلیل همه گیری، افتتاح برنامه خود را به تعویق انداخت.

 

برنامه کوتنیز غربی، بریتیش کلمبیا هم قرار است در ماه می آغاز شود.

 

آیا برنامه مهاجرت روستایی و مناطق شمالی سادبری مناسب شماست؟

افراد و خانواده ها باید قصد اقامت طولانی مدت در سادبری داشته و واجد شرایط مقررات دولت فدرال باشند. باید حداقل امتیاز فرم ارزیابی متقاضی RNIP، را که 115 برای متقاضیان دارای همسر یا شریک قانونی و 85 برای افراد مجرد است، داشته باشند. برخلاف سیستم امتیازبندی جامع که سیستم اکسپرس انتری از آن استفاده می کند، RNIP سادبری به متقاضیانی که بین 30 تا 45 سال هستند امتیاز بیشتری می دهد. دلیل این نوع امتیاز دهی در برنامه RNIP این است که برنامه فوق به منظور رفع نیازهای بازار کار کامیونیتی ها راه اندازی شده و سادبری به افرادی که 10 تا 15 سال سابقه کار دارند نیاز دارد.

 

افرادی که سادبری را مناسب خود ارزیابی می کنند، می توانند از بین بیش از 20 شغل واجد شرایط، حرفه ای را برای خود انتخاب کنند. پس از اطمینان از یافتن شغل، متقاضیان می توانند از طریق RNIP درخواست دهند. درخواست آنها توسط کمیته بررسی و در صورت موفقیت به آنها توصیه نامه کامیونیتی برای درخواست اقامت دائم داده خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar