اولین اقدامات ضروری در سرزمین جدید؟ (هفته پنجم تا سیزدهم)
15 آگوست 2016 - 1:22
بازدید 473
9

    در ادامه دو مطلب قبل، در این مطلب به کارهایی که تا قبل از پایان سه ماه باید انجام شوند می پردازیم. ممکن است برخی از افراد این کارها را در ماه های قبل انجام داده باشند. چه بهتر! اما تاخیر بیشتر از سه ماه منطقی نیست. یادآوری می شوند که به همه […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

در ادامه دو مطلب قبل، در این مطلب به کارهایی که تا قبل از پایان سه ماه باید انجام شوند می پردازیم. ممکن است برخی از افراد این کارها را در ماه های قبل انجام داده باشند. چه بهتر! اما تاخیر بیشتر از سه ماه منطقی نیست. یادآوری می شوند که به همه این سرفصل ها در پست های جداگانه و به تفصیل پرداخته شده و خواهد شد.

  

شناسایی مراکز خرید اقتصادی تر: هر چه که بیشتر در کانادا زندگی می کنید با گسترش اطلاعات، گفتگو با دیگران و تجربه اندوزی، مکان ها و روش های زندگی اقتصادی تر و خرید از فروشگاه های متناسب تر را بیشتر فرامی گیرید. مطالب ۱۰۰ روز اول در کانادا در این وب سایت هم منبع خوبی برای آشنا شدن با چنین مراکزی است.

 

اسکان دائم: اگر تا پایان ماه اول مکان دائم زندگی خود را نیافتید دلیل آن را به دقت بررسی کنید. تحت هیچ شرایطی حتی سفر به یک شهر دیگر اجازه ندهید که هزینه های اسکان موقت یا اسکان نیمه دائم تا ماه سوم حضور در کانادا ادامه یابد. این کار حفره بزرگی در ذخایر مالی شماست که با بلعیدن مبالغ حساب پس انداز شما قدرت مانورهای بعدی شما را کاهش می دهد.

 

شرکت در کارگاه های کاریابی و مشاوره های کالج ها: در زمان هایی که دارید تا حد ممکن در انواع رنگارنگ کارگاه های کاریابی شرکت کنید. با بررسی کالج ها و دانشگاه ها و مطالعه برنامه های درسی و اطلاعات تکمیلی، رشته هایی که ممکن است ادامه تحصیل در آنها برایتان جذاب باشد انتخاب کنید و با حضور در آن مکان ها و گفتگو با مشاوران درسی، اطلاعات خود را افزایش دهید. شرکت در برنامه های کارگاهی کنپارس در ایران بخش عمده ای از این اطلاعات را برایتان فراهم می آورد و موجب صرفه جویی در وقت شما در کانادا و بهره برداری بهتر از اینگونه امکانات در آنجا می شود.

 

آماده سازی اولین نسخه رزومه: شما در خلال شرکت در کارگاه ها و مطالعه کتب باید تا قبل از اتمام سه ماه، حداقل یک رزومه کارفرمای-کانادایی-پسند آماده کرده باشید. اگر در ایران در کارگاه های آموزش تکنیک های کاریابی کنپارس شرکت کرده و سایر مطالب مرتبط در این سایت را مطالعه کرده باشید و خصوصاً بسته های کاریابی کنپارس را سفارش داده باشید تهیه این نسخه اولیه چندان مشکل نیست.

 

ثبت نام در کالج کوآپ: برای کسانیکه می خواهند زودتر یک کار بیابند، شرکت در دوره های کوآپ یک روش خوب است. برای این کار باید کالج مناسب را شناسایی کرده و زودتر ثبت نام کنید چرا که ممکن است مجبور باشید چند ماهی منتظر بمانید.

 

ثبت نام در مدرسه بزرگسالان، کالج یا دانشگاه: اگر در مجموعه بررسی های خود به این نتیجه رسیده اید که باید تحصیل کنید (و در کانادا برای تداوم موفقیت، همه باید همواره تحصیل کنند ولو در حد گذراندن چند کلاس درس مجزا) با الزامات و شرایط اخذ پذیرش در مرکز آموزشی مورد نظر (مثلاً حداقل نمرات زبان) آشنا شوید و در صورت لزوم برای تحقق آن شرایط برنامه ریزی نمایید.

 

تلاش برای استخدام در یک شغل پاره- وقت: چه نیاز مالی داشته باشید و چه نه، حتماً در این سه ماه یک کار پاره- وقت بیابید تا ۱- زبان خود را تقویت کنید، ۲- اعتماد به نفس پیدا کنید، ۳- با فرهنگ حاکم بر محیط های کار کانادا از نزدیک آشنا شوید، ۴- پول درآورید، ۵- برقراری ارتباطات و شبکه سازی شغلی را گسترش دهید.

 

تصمیم درباره خرید خودرو: با بررسی تمام جوانب در مورد اینکه ۱- آیا باید حتماً خودرو شخصی داشته باشید یا نه؟ و ۲- اگر خرید ضروری است از چه روشی استفاده کنید؟ (دست دوم، لیز یا خرید قسطی) تصمیم بگیرید. فراموش نکنید که خودرو حتی از نوع دست دوم آن وسیله ای پرخرج محسوب می شود و تهیه آن نیازمند دقت کافی است.

 

آشنایی بیشتر با خدمات دولتی: دولت کانادا طیف گسترده ای از خدمات را به افراد و نیازمندان ارائه می دهد. شما می توانید با آشنایی با آنها در جهت اجرای برنامه های خود از آنها بهره ببرید.

 

یافتن دکتر خانوادگی: هرچند شما تا کارت بهداشت خود را دریافت نکنید نمی توانید دکتر خانوادگی داشته باشید و این کارت هم در پایان سه ماه فعال می شود اما با جستجو از دیگران دکتر مناسبی که بیمار جدید هم بپذیرد شناسایی کنید و بلافاصله بعد از فعال شدن کارت، از او وقت ملاقات بخواهید تا با انجام امور مربوطه مثل دستور یک بررسی کامل check-up، پرونده پزشکی شما را تشکیل دهد.

 

آشنایی بیشتر با فرهنگ و مردم کانادا: از هر فرصتی نظیر گپ های دوستانه، مطالعه نشریات رایگان، گوش دادن به رادیو و… سعی کنید با ابعاد مختلف فرهنگ کانادا بیشتر آشنا شوید. این کار در یافتن شغل و استقرار سریع تر شما تاثیر بسیاری دارد.

 

تصمیم درباره خرید موبایل: موبایل وسیله ای پرهزینه محسوب می شود لذا تهیه آن نیازمند دقت و ارزیابی همه شرایط است. شاید در ماه های اول و قبل از یافتن شغل، تهیه یک موبایل اعتباری سودمندتر باشد.

 

یادآوری می کنم کنپارس پکیج ویژه ای برای ارائه خدمات به تازه واردان به کانادا دارد که برای آشنایی با جزییات آن می توانید با دفتر شرکت تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar