انگیزه ما برای روشنگری در مورد متقلبان چیست؟
29 آوریل 2011 - 21:59
بازدید 358
8

علی مختاری؛    با انتشار بخش نخست این مطلب با عنوان قانون سی-۳۵ و پیامدهای اعتماد به متقلبان و جاعلان در بازار مهاجرت پیامهای محبت آمیزی از مخاطبان دریافت کردیم که بعضی از آنها اطلاعات مفیدی را نیز در خود داشت. گروهی که خود تجربه کار با این موسسات را داشتند با شرح تجربه خود […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

 

 با انتشار بخش نخست این مطلب با عنوان قانون سی-۳۵ و پیامدهای اعتماد به متقلبان و جاعلان در بازار مهاجرت پیامهای محبت آمیزی از مخاطبان دریافت کردیم که بعضی از آنها اطلاعات مفیدی را نیز در خود داشت. گروهی که خود تجربه کار با این موسسات را داشتند با شرح تجربه خود عملا ما را در غنا بخشیدن به مطلب یاری کردند. گروهی از شاکیان یکی از موسسات هم که در مراجع قضایی پرونده دارد اطلاعاتی از روند آن پرونده ارسال نمودند و درخواست پیگیری از ما داشتند که متاسفانه چنانکه در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد کارما صرفا اطلاع رسانی است و اقدام و پیگیری در این موارد در حوزه اختیارات و وظایف ما نیست.

در این میان پیام تهدید آمیزی را نیز دریافت کردیم که حاوی نکات جالبی بود و ما را متهم کرده بود که به عنوان فرشته نجات ولی به قصد خارج کردن رقبا و تصاحب بازار آنان و در نتیجه مال اندوزی به این کار اقدام می کنیم. شایسته دیدم قبل از ادامه مطلب و پرداختن به موضوع  روشهای متقلبانه برخی موسسات به چند سوال پاسخ دهم.

 

انگیزه ما از نوشتن این مطالب چیست؟ 

افرادی که خواننده دایمی مطالب ما هستند قطعا بر این نکته مهر تایید خواهند زد که در این سایت ما به عهد خود به مخاطبان در اطلاع رسانی دقیق و صادقانه پایبند بوده ایم. با وجود اینکه می دانیم رسانه تاثیرگذاری در اختیار داریم هرگز در چگونگی انعکاس رخدادها و مقررات سود تجاری شرکت کنپارس را در نظر نگرفته ایم.

همانگونه که بارها اعلام کرده ایم اعتقاد داریم که آگاهی بخشی صریح و صادقانه وظیفه ماست از اینرو همه اخبار مثبت و منفی را پوشش داده ایم. در این نوشتارها نیز دقیقا همین نیت را دنبال می کنیم و در تلاشیم با شرح آنچه در بازارسیاه مهاجرت می گذرد اولا مانع قربانی شدن افراد به دست سودجویان شویم و ثانیا به آنانکه قربانی شده اند بگوییم که چه کنند تا پرونده خود را نجات دهند و یا حداقل بدانند با چه تبعاتی روبرو خواهند بود.

معتقدم این روش گذشته از قربانیان و نیز آنانکه در معرض قربانی شدن هستند برای دیگران و به تعبیری برای همه متقاضیان مهاجرت و آنانکه در این زمینه فعالیت درست و اصولی می کنند مفید است چرا که این سودجویان و کلاهبرداران به همه پرونده های ایرانی ضربه می زنند. زیر سوال رفتن پرونده های متقلبانه آنان در اداره مهاجرت موجب بد گمانی سیستم به همه پرونده های ایرانی خواهد شد و افسران فرض را بر تقلبی بودن همه مدارک و مستندات خواهند گذاشت. این همان اتفاقی است که در موضوع ازدواج افتاده است ودولت را وادار به تغییر قوانین کرده است. برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید.

از جنبه ای دیگرآگاهی افراد حتی آنانکه با این موسسات اقدام کرده اند و چه بسا موفق به دریافت ویزای اقامت دایم کانادا هم شده اند بسیار مهم است. متقاضیان و مهاجران باید بدانند که در همیشه بر یک پاشنه نمی چرخد و متقلبان حتی پس از سالها حضور در خاک کانادا و دریافت تابعیت در صورت روشن شدن حقیقت در معرض خطرند و از همه مهمتر اینکه دولت کانادا به هر دلیلی روز به روز با ایحاد تغییراتی در صدد کشف بیشتر این موارد است. بنابراین افرادی که به این موسسات مراجعه می کنند و پرونده مهاجرت خود را به کانادا به آنان می سپارند باید این را در نظر داشته باشند که پا در راهی گذاشته اند که حتی در صورت موفقیت می تواند کابوسی تمام نشدنی به دنبال داشته باشد. برای درک بیشتر این موضوع این مقاله و این مقاله را بخوانید.

 

چرا انگیزه ما از نوشتن این مطالب نمی تواند سود مالی باشد؟

این سوال پاسخ بسیار ساده و روشنی دارد و آن اینکه اساسا بخش بزرگی از مشتریان این موسسات کسانی هستند که شرایط اقدام برای مهاجرت به کانادا را ندارند و برای تشکیل پرونده نیازمند جعل و تقلبند و این افراد نمی توانند مشتری خدمات شرکت کنپارس باشند به این دلیل که کنپارس نه مدرک جعل می کند و نه مدرک جعلی برای درج در پرونده متقاضی می پذیرد. این موضوع در سایت ما بارها تکرار شده برای نمونه اینجا را ببینید.  بنابراین بازار این قبیل موسسات بازار ما نیست و نبود آنان موجب افزایش سهم ما در بازار مهاجرت نخواهد بود.

اشاره به یک نکته هر چند بی ارتباط با موضوع

از آنجا که برخی افراد و موسسات بزرگوارانه شرکت کنپارس را برای مراجعه متقاضیان معرفی می کنند  ضمن تشکر از لطف این دوستان و عزیزان به مخاطبان اعلام می کنم که معرفی افراد به معنی داشتن ارتباط ویژه آنان با این مجموعه نیست و تنها همکاران کنپارس کسانی هستند که در همین سایت معرفی شده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar