انتخاب شماره 155 اکسپرس انتری
09 جولای 2020 - 14:48
بازدید 371
9

کانادا انتخاب های اکسپرس انتری را از سر گرفته و برای متقاضیان برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) دعوتنامه اقدام صادر می کند. اولین انتخاب اکسپرس انتری کانادا از تاریخ 4 مارس، 3900 دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم صادر کرده است. متقاضیان نیاز به حداقل امتیاز 478 در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا انتخاب های اکسپرس انتری را از سر گرفته و برای متقاضیان برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) دعوتنامه اقدام صادر می کند. اولین انتخاب اکسپرس انتری کانادا از تاریخ 4 مارس، 3900 دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم صادر کرده است. متقاضیان نیاز به حداقل امتیاز 478 در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) داشتند تا 8 ژوئیه دعوت شوند.

 

از زمانی که ویروس کرونا به عنوان یک بیماری همه گیر معرفی شد و کانادا برای جلوگیری از شیوع آن، محدودیت های سفر اعمال کرد، انتخاب اکسپرس انتری به برنامه نامزدی استانی (PNP) و متقاضیان کلاس تجربه کانادا (CEC) محدود شد. این موضوع متقاضیان FSWP و برنامه نیروی ماهر فدرال (FSTP) را بلاتکلیف گذاشت.

 

اکثر متقاضیان CEC در حال حاضر در کانادا هستند و به همین دلیل تحت تأثیر محدودیت های سفر فعلی کانادا قرار نمی گیرند. متقاضیان PNP همچنان دعوت می شوند تا استان ها بتوانند نیازهای بازار کار خود را برآورده کنند. توجه به این نکته مهم است که حتی وقتی کانادا مانع از ورود متقاضیان FSWP و FSTP به کانادا می شد، برخی از متقاضیان CEC و PNP که در انتخاب های قبلی دعوت شده بودند، در خارج از کانادا بودند.

 

انتخاب امروز به اندازه دور قبلی دعوت است که در تاریخ 4 مارس برگزار شد و 3900 ITA صادر کرد. این دوازدهمین انتخاب سال 2020 است و تعداد کل ITA های صادر شده در سال جاری را به 53،800 می رساند که رکورد جدیدی تا این تاریخ است. حداقل امتیاز امروز 478 بود که هفت امتیاز بیشتر از امتیاز دعوت قبلی در تاریخ 4 مارس بود که 471 امتیاز برش خورده بود.

 

برش بالاتر CRS تابعی از متقاضیان FSWP است که دریافت ITA را تضمین می کند. با توجه به فاصله زمانی داده شده از آخرین انتخاب که ویژه متقاضیان FSWP بود، انتخاب امروز ITA ها را برای متقاضیانی صادر کرده که امتیاز CRS بالاتری دارند، که در غیر این صورت در ماه های قبل، زمانی که سیاست های اکسپرس انتری اداره مهاجرت کانادا (IRCC) هنوز تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار نگرفته بود، دعوت می شدند.

 

IRCC در انتخاب امروز از قانون تساوی (tie-break) استفاده کرده است. تاریخ و زمان استفاده شده، 11 فوریه، ساعت 13:08:31 به وقت هماهنگ جهانی (UTC) بود. این بدان معناست که کلیه متقاضیان با امتیاز CRS بالاتر از 478، و همچنین متقاضیان با امتیاز 478 که قبل از تاریخ و زمان انتخاب شده، پروفایل خود را در استخر اکسپرس انتری وارد کرده اند، ITA دریافت کرده اند.

 

سیستم اکسپرس انتری منبع اصلی کارگران خارجی ماهر در کانادا است. این برنامه در سال 2015 برای مدیریت استخر متقاضیان برای سه برنامه مهاجرتی فدرال معرفی شد – برنامه نیروی متخصص فدرال، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و کلاس تجربه کانادا.

متقاضیان واجد شرایط به استخر اکسپرس انتری وارد شده و بر اساس امتیاز CRS خود رتبه بندی می شوند. عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار تخصصی و مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی در رتبه بندی تعیین کننده است.

 

با وجودی که پیشنهاد شغلی برای واجد شرایط بودن در سیستم اکسپرس انتری مورد نیاز نیست، CRS به متقاضیانی که دارای پیشنهاد شغلی هستند، امتیازهایی اعطا می کند.

تعداد مشخصی از متقاضیان با بالاترین امتیاز، از طریق انتخاب های منظم از استخر که معمولاً هر دو هفته یک بار برگزار می شود، دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا دریافت می کنند.

دولت کانادا برای درخواست های اقامت دائم که از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد می شوند، مهلت پردازش شش ماهه دارد.

 

منبع خبر: CIC News, July 8, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar