انتخاب سیستم اکسپرس انتری به وضعیت عادی باز می‌گردد
16 جولای 2020 - 20:25
بازدید 415
9

هفته گذشته، اداره مهاجرت کانادا برای اولین بار پس از شروع همه گیری کرونا، افراد را از تمام گروه های سیستم اکسپرس انتری انتخاب کرد. انتخاب های اکسپرس انتری در سه گروه تجربه کانادایی، نیروی متخصص و نیروی کار ماهر انجام می شود، اما کانادا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تا هفته گذشته، انتخاب […]

ارسال توسط :
پ
پ

هفته گذشته، اداره مهاجرت کانادا برای اولین بار پس از شروع همه گیری کرونا، افراد را از تمام گروه های سیستم اکسپرس انتری انتخاب کرد.

انتخاب های اکسپرس انتری در سه گروه تجربه کانادایی، نیروی متخصص و نیروی کار ماهر انجام می شود، اما کانادا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تا هفته گذشته، انتخاب های اکسپرس را محدود به گروه تجربه کانادایی (CEC) و استانی (PNP) کرده بود.

در سال گذشته ، 45 درصد از گروه نیروی متخصص، 36 درصد از گروه تجربه کانادایی، 18 درصد از گروه استانی و 1 درصد از نیروی کار ماهر برای تقاضای اقامت دائم دعوتنامه دریافت کردند.

دلیل از سرگیری انتخاب از طبقه نیروی متخصص

 دلیل اداره مهاجرت کانادا برای پذیرش متقاضیان از طبقه های استانی و تجربه کانادایی این بود که احتمال حضور این افراد در خاک کانادا بیشتر سایر از سایر طبقه هاست. در نتیجه هم کانادا و هم متقاضیان، طی فرآیند درخواست اقامت دائم و استقرار در کانادا، کمتر با چالش های مربوط به ویروس کرونا رو به رو می شوند، اما این تصمیم به چند دلیل مساله ساز شد.

اول این که موقعیت مکانی یک متقاضی، تعیین کننده طبقه واجد شرایط آن شخص نیست. این بدان معنا است که یک متقاضی می تواند در طبقه تجربه کانادایی باشد، اما در خارج از خاک کانادا زندگی کند. در حالی که متقاضی دیگری می تواند با این که طبقه نیروی متخصص است، در خاک کانادا به سر برد.

از طرفی  فرآیند دریافت اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس انتری برای یک متقاضی موفق، شش ماه طول می کشد. این امر، فرصت کافی برای متقاضیان طبقه نیروی متخصص به وجود می آورد تا با وجود اختلال ناشی از بحران کرونا بتوانند تقاضای اقامت دائم خود را به طور کامل ثبت کرده و وارد کانادا شوند؛ البته با فرض از سرگیری پروازها و رفع محدودیت های سفر به کانادا.

نکته سوم این بود که در  سیستم اکسپرس انتری  متقاضیان طی یک فرآیند رقابتی با کسب بالاترین امتیازها موفق به دریافت دعوتنامه می شوند. این رویکرد عادلانه است؛ زیرا باعث برخورد یکسان با آن ها می شود و برای کانادا نیز بهترین گزینه است زیرا متقاضیانی را انتخاب می کند که به احتمال زیاد در اقتصاد کانادا موفق عمل می کنند.

بنابر سه مورد بالا، اداره مهاجرت تصمیم گرفت، متقاضیان در دیگر طبقه های سیستم اکسپرس انتری را دوباره به این چرخه بازگرداند.

چرا  انتخاب 8 جولای سیستم اکسپری انتری، اتفاق مثبتی بود؟

انتخاب هفته گذشته، نشان داد که اداره مهاجرت کانادا بدون در نظر گرفتن این که متقاضیان در کجای جهان هستند، با همه متقاضیان یکسان برخورد می کند. این خبر خوبی برای متقاضیان طبقه نیروی متخصص است که حالا می توانند آزمون های آیلتس و CELPIP را بدهند و گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) خود را دریافت کنند. متقاضیان طبقه تجربه کانادایی ممکن است نگران باشند که با ورود دوباره طبقه نیروی متخصص، دریافت دعوتنامه برایشان دشوارتر خواهد شد، اما آن ها نباید از این واقعیت غافل شوند که به دلیل تجربه کار کانادایی خود، افراد دیگر ممکن است در رقابت با آن ها موفق نشوند. به علاوه این متقاضیان نباید انتخاب های انجام شده برای آنان در مدت همه گیری کرونا را کم اهمیت بدانند.

در هر حال کلیه متقاضیان اعم از طبقه نیروی متخصص، نیروی کار ماهر، استانی و یا تجربه کانادایی باید از بازگشت سیستم مهاجرتی به یک وضعیت عادی خوشحال باشند، زیرا در واقع این دنیاست که به وضعیت عادی باز می گردد، وضعیتی که همه ما مردم جهان خواستار آن هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar