انباشت ۲٫۴ میلیونی پرونده‌های مهاجرتی کانادا
20 ژوئن 2022 - 10:13
بازدید 406
2
تعداد پرونده‌های مهاجرتی معوقۀ کانادا افزایش یافته و به ۲٫۴ میلیون مورد رسیده است.
ارسال توسط :
پ
پ

تعداد پرونده‌های مهاجرتی معوقۀ کانادا افزایش یافته و به ۲٫۴ میلیون مورد رسیده است. تعداد پرونده‌های معوقه در ماه گذشته ۲۵۷،۴۹۹ عدد افزایش یافت که عمدتاً به دلیل افزایش قابل توجه درخواست‌های اقامت موقت است.

انباشت درخواست‌های شهروندی کانادا تا اول جون به ۳۹۴,۶۶۴ عدد رسید و در مقایسه با ۲ می که ۳۹۹,۳۲۵ درخواست بود، اندکی کاهش یافت. تا ۶ جون انباشت درخواست‌های اقامت دائم به ۵۲۲،۰۴۷ مورد و درخواست‌های معوقه اقامت موقت هم به ۱,۴۷۱,۱۷۳ مورد رسیدند.

طبق داده‌های اداره مهاجرت کانادا، انباشت پرونده‌ها از تابستان گذشته تاکنون به شرح زیر افزایش یافته است:

۱ تا ۶ جون ۲۰۲۲: ۲,۳۸۷,۸۸۴ مورد

۳۰ آپریل تا ۲ می ۲۰۲۲: ۲,۱۳۰,۳۸۵ مورد

۱۱ تا ۱۲ آپریل ۲۰۲۲: ۲,۰۳۱,۵۸۹ مورد

۱۵ و ۱۷ مارچ ۲۰۲۲: ۱,۸۴۴,۴۲۴ مورد

۱ فوریه ۲۰۲۲: ۱,۸۱۵,۶۲۸ مورد

۱۵ دسامبر ۲۰۲۱: ۱,۸۱۳,۱۴۴ مورد

۲۷ اکتبر ۲۰۲۱: ۱,۷۹۲,۴۰۴ مورد

۶ جولای ۲۰۲۱: ۱,۴۴۷,۴۷۴ مورد

پرونده‌های عقب‌افتاده اکسپرس انتری همچنان در حال کاهش هستند

پرونده‌های عقب‌افتاده سه برنامه مهاجرتی تحت مدیریت سیستم اکسپرس انتری طی ماه گذشته کاهش یافتند. در حال حاضر این تعداد، ۳۱،۶۰۳ پرونده است که در مقایسه با ۴۰،۸۸۹ پرونده در پایان ماه آپریل، کاهش چشمگیری داشته است.

انباشت پرونده‌های برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)، در حال حاضر ۶۰۸۸ مورد است در حالی که در ۲۹ آپریل ۷۵۲۲ پرونده بود.

پرونده‌های عقب‌افتاده برنامه نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program)، ۲۵،۰۸۱ مورد است که در مقایسه با ۳۲،۸۸۳ پرونده در ۲۹ آپریل، ۷۸۰۲ مورد کاهش داشته است.

انباشت پرونده‌های برنامه نیروی کار فنی فدرال (Federal Skilled Trades Program)، در حال حاضر ۴۳۴ پرونده است، در صورتی که در اواخر آپریل ۴۸۴ پرونده بود.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در بحبوحه همه‌گیری کرونا در دسامبر ۲۰۲۰، انتخاب‌های خود را برای متقاضیان برنامه‌های نیروی کار متخصص فدرال و نیروی کار فنی فدرال متوقف کرد و همین کار را برای متقاضیان برنامه تجربه کانادایی در سپتامبر ۲۰۲۱ انجام داد. در ماه‌های اخیر، این اداره نهایی کردن درخواست‌های اکسپرس انتری را در اولویت قرار داده است تا بتواند صدور دعوت‌نامه برای متقاضیان هر سه برنامه را از اوایل جولای از سر بگیرد. اداره مهاجرت متعهد شده است که پس از شروع مجدد این انتخاب‌ها، کیفیت خدمات خود را به سطح استاندارد پیش از همه‌گیری کرونا، برای پردازش بیشتر درخواست‌های اکسپرس انتری ظرف شش ماه بازگرداند.

انباشت پرونده‌های برنامه نیروی کار متخصص کبک و برنامه‌های مهاجرتی استانی هم کاهش یافتند

انباشت پرونده‌های برنامه‌های نیروی متخصص کبک در حال حاضر به ۲۷،۱۴۶ عدد رسیده که در مقایسه با ۳۲،۱۳۰ پرونده در اواخر آپریل، کاهش قابل توجهی داشته است. پرونده‌های عقب‌افتاده برنامه‌های مهاجرتی استانی (Provincial Nominee Program) نیز به ۶۸،۲۲۱ عدد رسیده و در مقایسه با ۷۲،۱۹۴ پرونده در اواخر آپریل، کاهش یافته است.

از سوی دیگر، انباشت درخواست‌های برنامه اقامت موقت به اقامت دائم (TR2PR) همچنان در حال افزایش است و به ۴۹,۴۴۷ پرونده، در مقایسه با ۴۴,۴۴۹ عدد در اواخر ماه آپریل رسیده است. اداره مهاجرت برنامه اقامت موقت به اقامت دائم را بین ماه‌های می و نوامبر ۲۰۲۱ به اجرا درآورد تا  امکان ارائه درخواست برای اقامت دائم را برای ۹۰ هزار متقاضی در کانادا فراهم کند.

افزایش انباشت درخواست‌های برنامه‌های خانواده

انباشت کلی پرونده‌های برنامه‌های خانواده به ۱۱۲،۸۳۷ عدد می‌رسد که در مقایسه با ۱۰۸،۸۶۳ پرونده در اواخر آپریل، کاهش یافته است.

برنامه همسران و فرزندان (Spouses, Partners and Children Program)، نسبت به اواخر آپریل اندکی افزایش داشته و از ۶۷،۱۰۲ مورد به ۶۷،۹۲۹ پرونده رسیده است.

انباشت درخواست‌های برنامه پدر و مادرها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها (Parents and Grandparents Program) دوباره افزایش یافته و به ۴۱,۸۰۲ درخواست، در مقایسه با ۳۸,۴۷۸ درخواست در اواخر ماه آپریل رسیده است. اداره مهاجرت هنوز جزئیات تدابیر خود را برای برنامه پدر و مادرها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در سال ۲۰۲۲، اعلام نکرده است. اما اخیراً اعلام کرده در حال اعمال اصلاحاتی است که از ۴ جولای به اجرا درمی‌آیند و به برخی از پدر و مادرها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اجازه می‌دهند که در هر ورود تحت سوپر ویزا، حداکثر تا هفت سال در کانادا بمانند.

پرونده‌های معوقۀ اقامت موقت به بیش از ۲۰۰ هزار مورد رسیده است

تعداد پرونده‌های عقب‌افتاده اقامت موقت، ۱,۴۱۷,۱۷۳ مورد است که در مقایسه با ۲۹ آپریل ۲۱۶,۳۸۲ پرونده افزایش یافته است. تعداد پرونده‌های معوقه در آن زمان ۱,۲۰۰,۷۹۱ مورد بود.

رشد موجودی پرونده‌های اقامت موقت در این زمان از سال تا حدودی طبیعی است. معمولاً یک افزایش قابل توجه فصلی در درخواست‌های اقامت موقت وجود دارد که در درجه اول به دلیل وجود متقاضیان خاصی است که به دنبال آمدن به کانادا بین بهار و پاییز هستند. برای مثال، بیشتر دانشجویان بین‌المللی درخواست‌های خود برای مجوز تحصیلی را در این زمان از سال ارسال می‌کنند تا بتوانند تحصیلات خود را در آغاز سال تحصیلی، در اواخر آگوست و اوایل سپتامبر، در کانادا آغاز کنند. به عنوان مثالی دیگر، معمولاً بیشتر افراد در این فصل از سال درخواست‌های خود را برای ویزای اقامت موقت ارسال می‌کنند، تا بتوانند در طول ماه‌های گرم سال، بین بهار و پاییز، به کانادا سفر و از این کشور بازدید کنند.

استثنای عمده، مجوز کانادا برای سفرهای اضطراری اوکراین (Canada Ukraine Authorization for Emergency Travel) است که از ماه مارچ برای اوکراینی‌هایی در نظر گرفته شده که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند. وب‌سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا گزارش کرده که بین ۱۷ مارچ تا ۸ جون، ۲۹۶،۱۶۳ درخواست برای سفرهای اضطراری اوکراین دریافت شده است.

به این ترتیب، انباشت کلی درخواست‌های ویزای اقامت موقت تا ۷۷۱،۴۸۲ مورد افزایش یافته است. در مقایسه با ۲۹ آپریل که این تعداد، ۶۲۱،۴۵۱ عدد بود. هم‌زمان تعداد پرونده‌های معوقه مجوزهای تحصیلی، به ۱۷۳،۳۵۳ پرونده رسیده که در مقایسه با ۱۳۲،۲۸۰ عدد در ۲۹ آپریل، افزایش داشته است. انباشت درخواست‌های مجوز کار در حال حاضر، ۲۳۶،۷۳۵ مورد است که در ۲۹ آپریل ۱۸۹،۰۶۱ درخواست بود. موجودی درخواست‌های تمدید مجوز کار نیز به ۱۷۱،۹۹۸ مورد رسیده و در مقایسه با ۱۴۴،۸۴۲ درخواست در ۲۹ آپریل، افزایش یافته است.

کاری که دولت کانادا انجام می‌دهد

در اواخر ژانویه ۲۰۲۲، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا گزارش‌هایی را در مورد تلاش‌های خود برای مدیریت پرونده‌های معوقه، دستیابی به استانداردهای پیشین پردازش درخواست‌ها و مدرن‌سازی سیستم مهاجرتی به مردم ارائه کرد. این امر البته، مستلزم سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در فناوری و استخدام نیروی کار بیشتر است.

ارتباط با ما

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar