امسال چه در انتظار دانشجویان بین المللی کانادا خواهد بود؟
25 ژوئن 2020 - 10:55
بازدید 378
12

جمعیت دانشجویان بین المللی کانادا در سال های اخیر رو به رشد بوده و طی یک دهه گذشته به سه برابر رسیده است. دانشجویان بین المللی به دلیل کیفیت بالای تحصیل، امنیت، هزینه های مناسب، فرصت های شغلی و مسیرهای متنوع مهاجرت، به کانادا جذب می شوند و کانادا هم اکنون پذیرای دانشجو از حدود […]

ارسال توسط :
پ
پ

جمعیت دانشجویان بین المللی کانادا در سال های اخیر رو به رشد بوده و طی یک دهه گذشته به سه برابر رسیده است. دانشجویان بین المللی به دلیل کیفیت بالای تحصیل، امنیت، هزینه های مناسب، فرصت های شغلی و مسیرهای متنوع مهاجرت، به کانادا جذب می شوند و کانادا هم اکنون پذیرای دانشجو از حدود 175 کشور جهان است.

طبق داده های اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، بین ژانویه تا آوریل سال 2020، کانادا پذیرای 67000 دانشجو از 156 کشور بوده و هند همچنان، مانند سال های پیش، در صدر لیست قرار دارد. 15 کشور اول سال 2020 عبارتند از:

هند – چین – کره جنوبی – ویتنام – برزیل – ایران – فرانسه – نیجریه – کلمبیا – ژاپن – مکزیک – فیلیپین – بنگلادش – مراکش – ایالات متحده

 

میزان جذب دانشجوی بین المللی کانادا در چهار ماه اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ضعیف تر بود. طی چهار ماه اول سال 2019، کانادا از بیش از 95،000 دانشجوی جدید بین المللی پذیرفته بود. دلیل بارز کاهش 30 درصدی دانشجو، همه گیری کرونا است.

 از 18 مارس، کانادا محدودیت های مسافرتی را اعمال کرده است که مانع ورود افرادی می شود که تا 16 مارس مجوز تحصیل نگرفته باشد، مگر اینکه معافیت دیگری وجود داشته باشد که به آنها اجازه ورود به کانادا را بدهد.

در تابستان و پاییز سال 2020 چه خواهد شد؟

کانادا اواخر این ماه در مورد دستورالعمل های سفر خود در ژوئیه 2020 و بعد از آن اطلاعیه ای صادر می کند.

با توجه به اینکه IRCC اعلام کرده بررسی مجوزهای تحصیلی را به بهترین شکل ممکن ادامه خواهد داد، به نظر می رسد دانشجویان جدید بین المللی از اواخر سال 2020 اجازه ورود به کانادا را داشته باشند. هم اکنون کالج ها و دانشگاه های کانادا در حال صدور پذیرش دانشجویان بین المللی هستند.

 

کانادا اقدامات مختلفی را برای کمک به تحصیل دانشجویان خارجی انجام داده است. از جمله، به آنها اجازه می دهد تا دروس خود را بصورت آنلاین شروع کنند تا برای دریافت مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی واجد شرایط بمانند. با شناخت اهمیت دانشجویان بین المللی برای شکوفایی اقتصادی و اجتماعی کانادا، می توان انتظار داشت که IRCC اصلاحات موقت بیشتری را برای کمک به دانشجویان در شروع درس خود در نیمه دوم سال 2020 در نظر بگیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar