الزام زبان فرانسه برای همسران در «برنامه تجربه کبکی» (PEQ)
24 جولای 2021 - 20:53
بازدید 503
16

همسرانی که نام آنها در پرونده اقامت دائم متقاضیان ذکر شده است، باید سطح قابل قبولی در گفتار فرانسه داشته باشند «اداره مهاجرت کبک» (MIFI) اخیراً اعلام کرد همسران متقاضیانی که تحت «برنامه تجربه کبکی» (PEQ) برای اقامت دائم اقدام می‌کنند، از تاریخ 22 جولای 2021 ملزم به اثبات مهارت کافی در گفتار فرانسه هستند. […]

ارسال توسط :
پ
پ

همسرانی که نام آنها در پرونده اقامت دائم متقاضیان ذکر شده است، باید سطح قابل قبولی در گفتار فرانسه داشته باشند

«اداره مهاجرت کبک» (MIFI) اخیراً اعلام کرد همسران متقاضیانی که تحت «برنامه تجربه کبکی» (PEQ) برای اقامت دائم اقدام می‌کنند، از تاریخ 22 جولای 2021 ملزم به اثبات مهارت کافی در گفتار فرانسه هستند. پیش از این، تنها شخص متقاضیان باید این معیار را برآورده می‌کردند.

توانایی همسران متقاضیان «PEQ» باید با سطح 4 «مقیاس زبان فرانسه برای مهاجران کبک» (Quebec Scale of Proficiency in French for Adult Immigrants) مطابقت داشته یا معادل آن باشد. متقاضیان اصلی به نمره معادل سطح 7 نیاز دارند.

این قانون در واقع از روز 22 جولای سال 2020 اعمال شد؛ با این حال، «MIFI» به همسران متقاضیان یک سال فرصت داد تا مهارت کافی در زبان فرانسه را کسب کنند. به منظور ادغام بهتر این افراد در جامعه کبک، دولت استان خدمات رایگانی را در اختیار آنها قرار داده است تا به صورت تمام‌وقت یا نیمه‌وقت مشغول به کار شوند.

بدین ترتیب، از 22 جولای سال جاری، همسران اتباع خارجی که در کبک حضور دارند و برای اقامت دائم اقدام می‌کنند، باید توانایی خود در فرانسه را در قالب یکی از مدارک زیر، نشان دهند:

  • ریزنمرات نهایی مبنی بر اتمام حداقل سه سال تحصیلات تمام وقت در زبان فرانسه در سطح متوسطه (secondary) یا (post-secondary)
  • گواهی یا کارنامه نهایی دوره تحصیل سه ساله، یا مدرک آزمون زبان فرانسه که توسط « Office québécois de la langue française» صادر شده است
  • تأییدیه آزمون زبان فرانسه (attestation of French test) یا مدارکی مانند «TEF»، «TCF»، یا «TEFAQ»
  • تأییدیه اتمام دوره فرانسه در یک مؤسسه آموزشی شناخته شده در کبک

 

درباره «PEQ»

از طریق این برنامه، کبک متقاضیانی را که به زبان فرانسه تسلط دارند و در جامعه کبک ادغام شده اند، برای اقامت دائم انتخاب می‌کند. «PEQ» به نیروی کار خارجی و فارغ التحصیلان کبک که مشغول به کار هستند، اجازه می‌دهد تا «گواهی انتخاب کبک» (CSQ) را برای اقامت دائم دریافت کنند.

شایان ذکر است همسران متقاضیانی که تحت زیرشاخه «نیروی کار خارجی» اقدام می‌کنند، در صورتی که در تاریخ 21 جولای 2020 دارای «اجازه کار» معتبر در کبک بوده باشند، نیازی به نشان دادن توانایی زبان فرانسه خود تحت قانون مزبور نخواهند داشت.

به علاوه، همسران متقاضیان زیرشاخه «فارغ التحصیلان کبک» در صورتی که در تاریخ 31 دسامبر 2020، یک برنامه تحصیلی را به اتمام رسانده باشند، ملزم به ارائه مدرک برای توانایی گفتار فرانسه خود نیستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar