اقداماتی برای اسکان آسان در کانادا
08 جولای 2022 - 22:14
بازدید 359
4
کانادا کشوری زیبا و امن است، کشوری که تازه‌واردان را با آغوش باز از سرتاسر جهان می‌پذیرد.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا کشوری زیبا و امن است، کشوری که تازه‌واردان را با آغوش باز از سرتاسر جهان می‌پذیرد.
نقل مکان به یک کشور متفاوت می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد، اما هم‌زمان کارهای زیادی هم پس از ورود و برای آماده شدن برای زندگی در آن کشور وجود دارد. برای اینکه انتقال شما به کانادا تا حد ممکن بی‌دردسر و راحت باشد، می‌توانید به نکات زیر عمل کنید.
۱) برای کار در کانادا آماده شوید
برای شروعِ به کاریابی، می‌توانید در بانکِ مشاغل دولت کانادا ثبت نام کنید. بانکِ مشاغل خدماتی مانند کمک به نوشتن رزومه، جستجوی موقعیت یا موقعیت‌های شغلی مورد نظر و ابزارهای برنامه‌ریزی شغلی ارائه می‌دهد. استفاده از فرصت‌های برقراری ارتباط با افراد دیگر که در کار مورد علاقۀ شما فعال هستند نیز می‌تواند راه خوبی برای آشنایی با افراد مختلف در حیطه کار شما و یافتن شغل جدید باشد. همچنین می‌توانید یک پروفایل لینکدین (LinkedIn) برای ارتباط با سایر افراد هم‌شغل خودتان تنظیم کنید.
برای اطلاعات بیشتر بخوانید:
قوانین کار در کانادا
۱۰ شغل برتر کانادا در سال ۲۰۲۲
پنج مرحله آسان برای یافتن شغل در کانادا
افزایش فرصت‌های شغلی در کانادا
۲) مکانی برای زندگی پیدا کنید
پیش از ورود به کانادا می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی مانند Airbnb یا VRBO، جایی را برای اقامت کوتاه‌مدت مانند هتل و خوابگاه یا مکان‌های اجاره‌ای موقت پیدا کنید. هر موقع که برای کاوش در شهر محل اقامت خود در کانادا وقت داشتید و آماده اجاره یا خرید خانه شخصی برای خود شدید، می‌توانید برای مشاوره حرفه‌ای با یک مشاور املاک تماس بگیرید یا خودتان به صورت آنلاین این کار را انجام دهید. برای یافتن ملک می‌توانید از وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی مانند realtor.ca یا Zillow استفاده کنید.
برای اطلاعات بیشتر بخوانید:
نکاتی برای خرید خانه در کانادا
۳) یک حساب بانکی باز کنید
شما امکان باز کردن یک حساب بانکیِ بین‌المللی را پیش از ورود به کانادا دارید، اما پس از ورود حتماً باید یک حساب بانکی برای انجام امور روزمره بانکی خود باز کنید. خوشبختانه، روند افتتاح حساب بانکی در کانادا آسان و راحت است و بانک‌های کانادایی هم کاملاً قابل اعتماد و امن هستند. می‌توانید از برنامه StartRight بانک اسکوشیا استفاده کنید که راهکارهای ویژه برای انجام امور بانکی تازه‌واردان، کارت‌های اعتباری و خدمات دیگر ارائه می‌دهد.
برای اطلاعات بیشتر بخوانید:
بهره گیری از خدمات بانکی در کانادا: بخش نخست – انواع حساب های بانکی
بهره گیری از خدمات بانکی در کانادا: بخش دوم – گشایش حساب بانکی
بهره گیری از خدمات بانکی در کانادا: بخش سوم – نکات تکمیلی در مورد گشایش حساب بانکی
بهره گیری از خدمات بانکی در کانادا: بخش چهارم – تقاضا برای کارت اعتباری
۴) تلفن همراه بگیرید
برای اطمینان از ارتباط راحت‌تر با کارفرما، صاحب‌خانه یا دوستان جدید خود، مهم است که طرح تلفن همراه خود را هنگام ورود به کانادا تنظیم کنید. محبوب‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده طرح تلفن همراه با پوشش گسترده در کانادا، عبارت‌اند از Rogers، Telus و Bell. شرکت‌های کوچک‌تری هم هستند که خدمات طرح تلفن همراه ارائه می‌دهند، مانند Freedom، Virgin و Chatr.
۵) برای بیمه درمانی درخواست دهید
هزینه‌های سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی کانادا از محل مالیات‌ها تأمین می‌شود. به عنوان یک مقیم دائم، می‌توانید برای بیمه مراقبت‌های بهداشتی اقدام کنید. هر چند در بیشتر استان‌ها و قلمروها، تازه‌واردان به محض ورود تحت پوشش بیمه بهداشت و درمان قرار می‌گیرند، اما استان‌های بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و کبک یک دوره انتظار ۹۰ روزه دارند. اگر به استانی با دوره انتظار مهاجرت می‌کنید، می‌توانید برای پر کردن این فاصله زمانی بیمه درمانی خصوصی درخواست دهید. بیمه درمانی خصوصی هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی شما را پوشش خواهد داد تا زمانی که بیمه بهداشت و درمان دولتی شامل حال شما بشود.
برای اطلاعات بیشتر بخوانید:
انواع بیمه در کانادا
۶) برای خودتان پزشک و دندان‌پزشک خانواده پیدا کنید
به محض ورود به کانادا، برای دریافت مراقبت‌های لازم در صورت بروز هر گونه آسیب غیراورژانسی یا نیاز به دارو، یک پزشک خانواده برای خودتان پیدا کنید. در کانادا برای تهیه بسیاری از داروها به نسخه پزشک نیاز دارید و بهتر است بدانید که بیمه مراقبت‌های بهداشتی عمومی، بیشتر داروهای تجویزی یا خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی‌دهد. از این‌رو، بسیاری از کانادایی‌ها برای پوشش این هزینه‌ها، بیمه درمانی خصوصی دارند. بسیاری از کارفرمایان برای کارمندان خود بیمه درمانی خصوصی می‌خرند. استان‌ها و قلمروها برنامه‌های تأمین داروی خاص خود را هم دارند که تازه‌واردان باید شرایط لازم را برای دریافت آن‌ها داشته باشند. برای یافتن پزشک یا دندان‌پزشک خانواده می‌توانید به وب سایت دولت کانادا مراجعه کنید.

۷) فرزندان خود را در مدرسه ثبت نام کنید
اگر به هنگام ورود به کانادا، کودکانی در سن مدرسه دارید، برای ثبت نام آن‌ها در مدرسه ابتدایی یا متوسطه، باید با هیئت مدیره مدارس در محلۀ خود تماس بگیرید. برای ثبت نام، شما به گواهی تولد فرزندتان، مدرکی دال بر سرپرستی یا حضانت او، مدرک اقامت در کانادا و کارت واکسیناسیون او (برای اطمینان از واکسیناسیون کامل فرزندتان) نیاز خواهید داشت.
برای اطلاعات بیشتر بخوانید:
نکاتی برای مهاجران در انتخاب مدرسه بچه ها – قسمت نخست
نکاتی برای مهاجران در انتخاب مدرسه بچه ها – قسمت دوم
۸) سیستم حمل و نقل عمومی مناسب برای خودتان پیدا کنید
اگر به یک شهر بزرگ یا کلان‌شهر در کانادا نقل مکان می‌کنید، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو یا قطار استفاده کنید. اما اگر به شهرهای کوچک و یا مناطق روستایی مهاجرت می‌کنید، ممکن است مجبور شوید برای رفت و آمدتان یک وسیله نقلیه شخصی خریداری کنید. بانک اسکوشیا “برنامه تأمین مالی خودکار StartRight” را ارائه می‌دهد، که وامی است که ویژۀ تازه‌واردان ایجاد شده است. با وام StartRight می‌توانید، بدون داشتن سابقه اعتباری کانادایی، واجد شرایط خرید یک خودروی جدید یا ماشینی شوید که حداکثر چهار سال قدمت دارد و وام خود را تا پنج سال آینده بازپرداخت کنید. برای درخواست، باید مدرکی برای نشان دادن وضعیت اقامت دائم به عنوان نیروی کار خارجی و تاریخ ورود خود ارائه داده و کمتر از سه سال در کانادا اقامت داشته باشید.
برای اطلاعات بیشتر بخوانید:
اپلنکیشن های کاربردی برای حمل و نقل عمومی در کانادا
۹) در برنامه‌های اجتماعی شرکت کنید
اگر از دوستان یا اعضای خانواده خود کسی را در کانادا ندارید، شرکت در برنامه‌های اجتماعی محل سکونت تان به شما کمک می‌کند تا با افراد جدیدی آشنا شوید. بیشتر محله‌ها دارای مرکزی برای فعالیت‌های اجتماعی، یک کتابخانه و مراکز تفریحی متفاوت هستند تا امکان لذت بردن از فعالیت‌های اجتماعی برای تمام اعضای خانواده شما فراهم باشد. ورزش کردن یا پیوستن به یک باشگاه راه عالی دیگری برای ملاقات و آشنایی با افراد همفکر است. همچنین می‌توانید در Canada Connect ثبت نام کنید، برنامه‌ای که افراد تازه‌وارد را با اعضای قدیمی این مراکز اجتماعی ارتباط می‌دهد. می‌توانید با این افراد به صورت آنلاین یا حضوری آشنا شوید تا درک بهتری از محلۀ خود به دست آورید و با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید.
اسکان در کانادا به عنوان یک تازه‌وارد
مهاجرت به کانادا، یا هر کشور دیگری، ممکن است کمی استرس‌آور باشد. شما با شهری جدید، افرادی جدید و آب و هوایی متفاوت روبرو خواهید شد (برای اولین زمستان کانادایی خود کاملاً آماده باشید!). برای شروع راحت‌تر زندگی در کانادا، به نکات یادشده در بالا دقت و سعی کنید با رضایت و تمایل به استقبال این تجربه جدید و هیجان‌انگیز بروید. کانادا کشوری است که به مردم مهربانش، چندفرهنگی بودن و میراث فرهنگی متنوعش شناخته می‌شود و مکانی فوق‌العاده برای زندگی است.
ارتباط با ما
برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.
همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar