افزایش نرخ امید به زندگی در جهان، اما نه در آمریکا
25 فوریه 2017 - 0:00
بازدید 234
5

روزنامه مونترال در تاریخ 24 فوریه در وب سایت رسمی خود، نتایج تحقیقات اخیر لنست (LANCET) را که توسط آماندا اریکسون در واشینگتن پست چاپ شده است، منتشر کرد. نتایج تحقیقات، حاکی از آن است که نرخ امید به زندگی در کشورهای پیشرفته جهان تا دو دهه آینده رو به افزایش است، اما در میان […]

ارسال توسط :
پ
پ

روزنامه مونترال در تاریخ 24 فوریه در وب سایت رسمی خود، نتایج تحقیقات اخیر لنست (LANCET) را که توسط آماندا اریکسون در واشینگتن پست چاپ شده است، منتشر کرد.

نتایج تحقیقات، حاکی از آن است که نرخ امید به زندگی در کشورهای پیشرفته جهان تا دو دهه آینده رو به افزایش است، اما در میان 35 کشور مورد بررسی، آمریکا وضعیت نامطلوبی دارد.

بر اساس این تحقیق، در سال 2030، زنان در کره جنوبی انتظار دارند تا 90 سالگی زندگی کنند و این در حالی است که این عدد در سال 2010، 84 سال بوده است.

زنان در کشورهای فرانسه، اسپانیا و ژاپن امید دارند که تا سن 88 یا 89 سالگی زندگی کنند، همچنین در سال 2030 مردان در کشورهای کره جنوبی، استرالیا و نیوزلند انتظار دارند که تا سن 84 زندگی کنند. این افزایش نرخ امید به زندگی برای کشورهایی همچون کانادا، اسپانیا، نیوزلند و هلند نیز صادق است.

محققین در این تحقیق 35 کشور را مورد بررسی قرار داده اند، که در میان همه این کشورها، نتایج برای آمریکا بسیار مایوس کننده است، به طوری که نرخ امید به زندگی در سال 2010، برای مردان 76 سال بوده است و در سال 2030، 79 سال پیش بینی شده است. همچنین برای زنان این کشور نیز در سال 2010، 81 سال و در سال 2030، 83 سال است.

داده های این تحقیق نشان می دهد که نابرابری افتصادی در حوزه خدمات سلامت و درمانی از عوامل مهم این عقب ماندگی است. آمریکا تنها کشوری است که در میان سایر کشورهای پیشرفته جهان، فاقد سیستم خدمات بهداشتی و درمانی با استاندارد های جهانی است. 

به گفته جیمز بانت، محقق دپارتمان اپیدمیولوژی امپریال کالج لندن، نداشتن سیستم بهداشتی و درمانی با استانداردهای جهانی، مشکلی است که باعث عقب افتادن آمریکا در این لیست شده است.

آمریکا همچنین از مشکلاتی نظیر نرخ مرگ و میر ناشی از مصرف الکل و مواد مخدر و اختلالات روحی و روانی رنج می برد. به علاوه، میزان نگران کننده چاقی، قتل، مرگ و میر کودکان  از عواملی است که درصد پایین  امید به زندگی در آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.

سه کشور استرالیا، کانادا و نیوزلند در ردیف های اول این جدول قرار دارند و به گفته محققین دو دلیل عمده ایی که این کشورها دارای نرخ امید به زندگی بالایی هستند، خدمات سلامت با کیفیت و میزان پایین مصرف مخدر و قاچاق آن است. فرانسه و سوییس نیز به دلیل داشتن کمترین میزان چاقی، جز کشورهای دارای امید به زندگی بالا هستند.

پیش از این، سازمان بهداشت جهانی نقشه ای را منتشر کرد که  نشان می داد چگونه مردم کشورهای توسعه یافته با سیستم های بهداشت و درمان دولتی مانند ژاپن، کانادا و ایتالیا و فرانسه طول عمر بیشتری داشته و به طور میانگین بیش از 80 سال عمر می کنند.

در این گزارش آمریکا با 78.49 سال رتبه 51 را دارد همچنین امید به زندگی در کانادا 81.48 ، استرالیا 81.90، نیوزیلند 80.71، ژاپن 83.91، انگلیس 80.17 است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar